بازوی روباتیک نقاشی دیجیتال شما را به طرح‌های قدیمی تبدیل می‌کند

0

یک بازوی روباتیک کوچک نقاشی دیجیتال شما را با بازسازی نقاشی روی صفحه با یک قلم و کاغذ زنده می‌کند.

این بازوی روباتیک توسط تیمی از محققان طراحی شده است که دانش هنرهای جنبشی، دستگاه‌های نقاشی و تراشه‌های میکروپردازنده‌ متصل به اینترنت خود را ترکیب کرده اند تا ایده‌پردازی کنند. این بازو که Line-us نام دارد، از طریق اتصال به یک اپلیکیشن توسط Wi-Fi از حرکت نقاشی کاربر تقلید می‌کند تا یک نقاشی دیجیتال را با قلم و کاغذ بازسازی کند.

این دستگاه در اصل تولید شد تا دستگاهی برای بازی افراد باشد. محققان می‌گویند: “ما می‌خواستیم محصولی تولید کنیم که سرگرم‌کننده باشد تا اینکه بتواند مشکل خاصی را حل کرده یا نیازی را رفع کند. ما امیدواریم که Line-us افراد را به نقاشی کشیدن تشویق کند و در عین حال می‌خواهیم روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای استفاده از آن پیدا کنیم تا کارهایی انجام دهیم که فکرشان را هم نمی‌کردیم.”

Line-us از طریق کمپین کیک‌استارتر ه دنبال تامین بودجه خود است، اما این پروژه در حال حاضر تقریباً ۸۹.۵۰۰ دلار دریافت کرده است که از مقدار هدف آن نیز بیشتر است. اکنون پروژه در مرحله تولید است. انتظار می‌رود که در ماه اکتبر ۱۰۰۰ دستگاه اول به بازار عرضه شود.

علاوه بر این روبات، اپلیکیشن Line-us لایه دیگری از نوآوری را به این پروژه اضافه می‌کند. محققان این اپلیکیشن را به گونه‌ای طراحی کرده اند که یک “پلتفرم باز” باشد تا به کاربران امکان دهد پایه‌های پروژه Line-us را تشکیل دهند.

محققان می‌گویند که شما می‌توانید نرم افزار مختص به خود را بنویسید که می‌تواند با Line-us کار کند. Line-us برای کار با آیپد، آیفون، تبلت‌های اندروید و تلفن‌های هوشمند اندروید و نیز مک و کامپیوترهای شخصی طراحی شده است. شما می‌توانید از یک ابزار یا انگشت خود برای نقاشی کردن استفاده کنید و این روبات نیز از شما تقلید خواهد کرد.

نسخه بزرگتر این روبات نقاش، یا شاید یک روبات جدید کامل در آینده ساخته و عرضه شود. محققان نیز ایده‌هایی را برای “لوازم جانبی” نسخه فعلی این روبات نقاش در نظر دارند. به گفته محققان، ممکن است این روبات‌ها را خودشان تولید کنند یا شاید طرح‌هایی را منتشر نمایند که به کمک آن مردم بتوانند روبات خود را بسازند. تا زمانی که مشخص نشود افراد با اولین مجموعه از این دستگاه‌ها چه کار می‌کنند، محققان نمی‌توانند مسیر این پروژه را به طور یقین تعیین کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.