پیش‌بینی ۷ میلیون بازدید کننده در سال

مدیرعامل تله‌کابین توچال ظرفیت‌های خالی در روزهای هفته و عدم کسب درآمد مطلوب را چالش های این مجموعه می‌داند

0

شرکت تله‌کابین توچال با استعداد نیروی انسانی ۲۲۰ نفر که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات‌رسانی به میهمانان هستند، سالیانه ۳۰۰ میلیارد ریال در آمد دارد.

مجموعه تله‌کابین توچال، نخستین مجموعه ورزشی، تفریحی، رفاهی و اقامتی یکپارچه در ایران از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و از جاده آسفالته‌اش که عبور کنید به ایستگاه اول تله‌کابین توچال خواهید رسید. پروژه ساخت این مجموعه در سال ۱۳۵۳ آغاز شد و با همکاری شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی دوپل مایر عملیات تاسیس تله‌کابین هوایی از ولنجک تهران تا قله توچال البرز تهران آغاز گشت.

مدیرعامل این مجموعه در گفت‌وگو با شنبه به مناسبت همایش سرنخ گردشگری مهم‌ترین ظرفیت‌ها و چالش‌های این مجموعه را عنوان می‌کند.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید. از چه سالی در این مجموعه فعالیت‌تان را شروع کردید؟

من سید‌حسن میریحیایی، کارشناس ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری هستم. از سال ۱۳۸۶ در خانواده بزرگ بنیاد مستضعفان توفیق خدمت به هموطنان را پیدا کردم.

در دوران خدمت توفیق همکاری در گروه بزرگ شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان (بزرگ‌ترین زنجیره هتلداری کشور) به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیریت تولید، توسعه و فناوری هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت تله‌کابین توچال و در سال ۱۳۹۷ در بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی ورزشی کشور- مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال – به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره به خدمتگزاری مشغولم.

  • چه تعداد بازدید در سال دارید؟

مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال که به بام تهران شهرت دارد، روزانه پذیرای خیل عظیم شهروندان تهرانی و گردشگران داخلی و خارجی است. از ارزش و جایگاه این مجموعه، همین بس که مقام معظم رهبری‌(دام عزه) در بازدید از این مجموعه مرقوم فرمودند: «تله‌کابین و محوطه زیبا و پرنشاط آن را دیدم، این محل در کنار شهر شلوغ تهران نعمت بزرگ خداوند است».

در ضمن دسترسی آسان و فاصله کوتاه پیست اسکی مجموعه توچال به کلانشهر تهران و در اختیار داشتن مرتفع‌ترین هتل جهان و یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین به‌هم پیوسته دنیا از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این مجموعه است. بیش از ۳٫۵ میلیون نفر بازدید‌کننده در سال که با برنامه‌های توسعه‌ای که مد نظر است، پیش‌بینی سالیانه تا ۷میلیون نفر (۲برابر ظرفیت موجود) مراجعه‌کننده در برنامه‌های شرکت است.

شرکت تله‌کابین توچال با استعداد نیروی انسانی ۲۲۰ نفر که به صورت ۲۴ساعته در حال خدمات‌رسانی به میهمانان هستند، سالیانه ۳۰۰ میلیارد ریال در آمد دارد. لازم به توضیح است فصل پر‌کار شرکت از نظر درآمدی در نیمه دوم سال و با آغاز اسکی شکل می‌گیرد و در نیمه اول سال از نظر تعداد بازدید‌کننده و ارائه خدمات نیز پر‌کار بوده اما متاسفانه درآمد چشمگیری در نیمه اول سال حاصل نمی‌شود.

  • این مجموعه چه دستاوردها و ‌موفقیت‌هایی در این سال‌ها داشته؟

اولین دارنده گواهینامه استاندارد ملی ایران برای کلیه خطوط بالابر و کسب تندیس ملی مشتری‌مداری از مهم‌ترین دستاورد‌های سال‌های اخیر بوده است.

  • درمورد چالش های توچال بگویید.

جذب مشتریان جدید در روزهای کم‌کار و وجود ظرفیت‌های خالی در روزهای هفته به غیر از پنجشنبه و جمعه‌ها و عدم کسب درآمد مطلوب در نیمه‌ اول سال علی‌رغم حضور چشمگیر مراجعه‌کنندگان از مهم‌ترین چالش‌های شرکت به شمار می‌رود.

  • اگر این چالش‌ها حل شود، چه میزان آورده مالی به همراه دارد؟

به طور دقیق نمی‌توان محاسبه کرد.

  • استارتاپ‌ها برای مشارکت در همکاری و کمک به حل مشکلات و چالش‌ها به غیر از همایش سرنخ گردشگری چگونه می‌توانند با شما در تعامل باشند؟

این مجموعه با کمال میل و آغوشی باز پذیرای پیشنهادها‌ست و واحد بازاریابی و فروش این شرکت کلیه این پیشنهادها‌ را در هر زمانی از دوستان اخذ کرده و در کمترین زمان، پاسخ لازم را به آنها خواهند داد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.