ایمیل تبلیغاتی فرستادن چه ملاحظاتی دارد؟

0

بازاریابی اینترنتی یک روش مقرون‌به‌صرفه برای ارتباط با مشتریان است، اما مهم‌تر از آن یک شیوه بسیار متداول بازاریابی به شمار می‌رود. در نتیجه شما باید با نحوه بهینه‌سازی کمپین‌های ایمیل خود آشنا باشید. در اینجا به نکات بازاریابی از طریق ایمیل می‌پردازیم.

  •  روز تحویل مهم است‌

بهترین زمان برای ارسال ایمیل بستگی به محصول/خدمات، پایگاه مشتری و محتوا دارد اما چند اقدام مهم وجود دارد که بازاریاب‌های ایمیل می‌توانند از آنها برای بهینه‌سازی استفاده کنند. بر اساس تحلیل میلیاردها کمپین ایمیل، مشخص شد که ایمیل‌های ارسال شده در روزهای سه‌شنبه معمولاً بیشتر از بقیه باز می‌شوند. پس می‌توان گفت نزدیک به روزهای تعطیل زمان مناسبی برای ارسال ایمیل بازاریابی نیست.

  •  با دقت کمپین‌های خود را زمانبندی کنید

نوع محتوایی که کمپین بازاریابی ایمیل شما تبلیغ می‌کند، نشان‌دهنده زمان ارسال آن است. ایمیل‌های حاوی محتوای سرگرم‌کننده در آخر هفته‌ها بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. وقتی پیام‌ها بین ساعت ۶ تا ۸ صبح ارسال می‌شوند، پاسخ به بازاریابی ایمیلی با محتوای سرگرمی بهینه‌سازی می‌شوند؛ محتوای ایمیل مربوط به خرده‌فروشی در بین ساعت ۸ و ۹ صبح بهترین تاثیر را دارند. این نشان می‌دهد که محتوای بی۲سی بیشتر قبل از شروع کار خوانده می‌شوند. تلاش برای بازاریابی ایمیل دولتی و غیرانتفاعی زمانی بهترین بهره‌وری را دارد که در روزهای کاری بین ساعت ۸ و ۱۱ صبح ارسال شوند.

  •  فهرست ایمیل خود را بخش‌بندی کنید

محتوای شخصی‌سازی‌شده یک عامل مهم موفقیت کمپین بازاریابی ایمیل است. ممکن است در ابتدا شما نام فرد را بدانید، اما باید به طور مستمر محتوای مرتبط ارسال کنید که مطابق با سلیقه فرد باشد و این را باید از روی تاریخچه جست‌وجوی او در وب‌سایت خود، پاسخ‌های قبلی و غیره دریابید. با اینکه بخش‌بندی و مدیریت یک فهرست بازاریابی ایمیل هدفمند زمان‌بر بوده و مستلزم استراتژی است، اما ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

  •  قبل از ارسال، ایمیل‌های خود را آزمایش کنید

نیمی از تمام پیام‌های ایمیلی در سال ۲۰۱۵ روی دستگاه تلفن همراه باز شده‌اند. علاوه بر اطمینان از اینکه ایمیل‌ها به طور واضح روی موبایل باز و خوانده می‌شوند، ظاهر و عملکرد ایمیل‌های خود را در چند مشتری بررسی کنید تا مطمئن شوید که همانطور که می‌خواهید هستند. بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند روش کارآمدی برای پیشبرد کسب‌وکار باشد، اما مستلزم آن است که استراتژی داشته باشید تا پیام‌های مناسب را برای افراد مناسب ارسال کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.