ایده‌پردازی استراتژیک برای کشاورزی خراسان جنوبی

0

بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی رویداد کارآفرینی هم‌نت را در آبان ماه سال جاری برگزار می‌کند. رویداد هم‌نت فضایی را برای مواجه‌شدن با مسائل واقعی و همکاری برای نوآوری هدفمند با کمک تسهیلگران کف بازار یا صنعت فراهم می‌آورد. در ادامه نیز از تیم‌های برگزیده تا تبدیل‌شدن به یک هسته کارآفرین پشتیبانی می‌کند.

رویداد کارآفرینی هم‌نت در استان خراسان جنوبی پیرامون محصولات استراتژیک در این استان برگزار می‌شود و قرار است که از طریق این رویداد راهکارهایی برای تجاری‌سازی این محصولات ارائه شود. این رویداد سه‌مرحله‌ای شامل ایده‌پردازی حول فرصت‌ها و چالش‌ها، آموزش، کارتیمی و شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین به صورت مستقل یا زیر نظر سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد. حسین‌هاشمی، سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت بالای استان خراسان‌جنوبی در تولید محصولاتی همچون زرشک، زعفران، عناب و انار ابراز امیدواری کرده که نتایج حاصل از برگزاری رویداد هم‌نت ‌شامل بهترین طرح‌ها در هر یک از مراحل کاشت، داشت، برداشت، بازاریابی، برندینگ و صادرات چهار محصول استراتژیک خراسان‌جنوبی باشد که پس از مشخص‌شدن ایده‌های ناب، بهترین آنها مورد احصاء و حمایت قرار خواهند گرفت. 

در این مدل، با توجه به اینکه فن‌آفرین و سرمایه‌گذار اقدام به بیان فرصت و مسئله می‌کند، به عنوان تسهیلگر و یا سهامدار تیم را همراهی کرده و به روند رشد کسب‌وکار نوپای به‌وجود آمده، کمک می‌کند. هم‌نت، مخفف همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمندسازی است و این رویداد، فضایی برای مواجهه با فرصت‌های واقعی کسب‌وکار، نیازها و چالش‌های صنعت و بازار ایجاد کرده و با تشکیل تیم‌ها، ایده‌پردازی و توسعه ایده ضمن آموزش و ارائه مشاوره، تلاش دارد با ارزیابی داوران و سرمایه‌گذاران، گروه‌های تشکیل‌شده را به سمت ایجاد هسته‌های کارآفرینی سوق دهد.

خاطر نشان می‌شود که رویداد هم‌نت خراسان‌جنوبی آبان‌ماه سال‌جاری با حمایت معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد و فراخوان اولیه و ثبت‌نام افراد از اواسط مردادماه شروع می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی به نشانی sk.bmn.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.