اولین نشریه چاپی فین تک ایران منتشر شد

0

اولین شماره ماهنامه چاپی «عصر تراکنش» منتشر شد. این ماهنامه به مدیر مسئولی مینا والی و سردبیری رضا قربانی نخستین نشریه‌ چاپی است که در حوزه فین تک ایران منتشر می‌شود و به‌طور خاص به مهم‌ترین روندها و رویدادهای مرتبط با فناوری‌های مالی در ایران می‌پردازد و نیم‌نگاهی نیز به این حوزه و مسائل مرتبط به آن در جهان دارد.

«چرا عصر تراکنش» عنوان سرمقاله این نشریه است که در آن دلایل انتشار و رویکرد کلی مجله‌ای در حوزه فین تک بیان‌شده است. در بخشی از سرمقاله که به قلم سردبیر نوشته‌شده، آمده است: «بالاخره رسیدیم به نقطه‌ای که می‌توانیم اولین شماره نشریه عصر تراکنش را منتشر کنیم. مأموریت این نشریه در راستای مأموریت راه پرداخت است؛ کمی عمیق‌تر و تحلیلی‌تر. عصر تراکنش امتداد راه پرداخت است در دنیای فیزیکی. گفتیم کمی تحلیلی‌تر از راه پرداخت؛ به همین دلیل در کل نشریه حتی یک مصاحبه پرسش و پاسخی وجود ندارد. این نشریه‌ای است که می‌خواهد صدای فین تک ایران باشد.

می‌خواهیم به گوش دولتمردان، حاکمان، سیاستگذاران، سیاستمداران، اقتصاددان‌ها، دانشگاهی‌ها، تأثیرگذاران، کارآفرین‌ها، بانکدارها، نوآورها و همه و همه این پیام را برسانیم که دنیای فناوری در حال تغییر دادن همه آن چیزهایی است که تا امروز به آنها عادت کرده بودیم. در این مسیر تعریفی ساده از فین تک داریم: کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات مالی.

این تعریف ما دامنه وسیعی از کسب‌وکارها را دربرمی‌گیرد.» همچنین در شماره اول ماهنامه «عصر تراکنش» می‌خوانیم: «مهم‌ترین چالش‌های فین تک ایران در سال ۱۳۹۶، گفت‌وگو با سیدولی‌الله فاطمی بنیانگذار بزرگ‌ترین شرکت خصوصی ایران در زمینه فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران با عنوان» در جست‌وجوی ریشه‌های تولید نرم‌افزار بانکی ایرانی»، تحلیل فرم و محتوای گزارش اقتصادی شاپرک، معرفی ۵۰ استارتاپ فین تک به انتخاب فوربس، چگونه اینترنت اشیا بانکداری را متحول خواهد کرد، افسانه‌ها و واقعیت‌ها درباره فین تک، پی‌پل مافیا چگونه به وجود آمد، چرا نسل میلنیال فین تک را دوست دارند‌ و ده‌ها مطلب و گزارش دیگر.» ماهنامه «عصر تراکنش» در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت ۲۰۰۰۰ تومان بیستم هر ماه در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های معتبر توزیع می‌شود.

هفته‌نامه شنبه تولد عصر تراکنش را به همکاران خوبمان که صفحه فین تک شنبه نیز حاصل تلاش آنهاست، تبریک می‌گوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.