اولین سمینار معرفی نسل جدید کامپیوترهای اداری، مینی پی سی ها

شرکت فورتیم برگزار کرد

0

اولین سمینار معرفی نسل جدید کامپیوترهای اداری، مینی پی سی ها در تاریخ ۲۶/۰۹/۹۸ در شهر اصفهان با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران و متخصصان سخت‌افزار صنعت  ITاز سازمان‌های دولتی و خصوصی در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار، معرفی محصولات هترون با تمرکز بر مینی پی سی ها،  به مدیران آی‌تی در صنایع مختلف استان اصفهان بود.

اهم موضوعات مطرح‌شده در سمینار

  • مسائل و چالش‌های زندگی‌کاری روزانه مدیران آی تی از بابت کارکرد سیستم‌های کامپیوتری
  • تحلیل ویژگی‌های مینی پی سی در مقایسه با پی سی
  • مزایای بروزرسانی سیستم‌های کامپیوتری سازمان
  • امتیازات اصلی مینی پی سی ‌های برند هترون

در نخستین بخش، سید یحیی قرشی مدیر بازاریابی هترون به روایت داستان خلق و توسعه شرکت فورتیم و برند هترون در پرچالش‌ترین سال‌ها برای کسب ‌وکارهای ایرانی پرداخت.

فورتیم به پیمان یک تیم چهار نفره در حوزه ارائه محصولات سخت‌افزاری کامپیوتر بنا شد و در سال ۸۷ به ثبت رسمی رسید.

در سال ۸۹ با اخذ نمایندگی برند صاحب سبک و با کیفیت پایونیر و افزایش تعداد نیروهای انسانی متخصص توانست در ۱۵ شهر ایران، توسعه نمایندگی داشته باشد.

در سال ۹۱ شرکت فورتیم نمایندگی برند ژاپنی اکسسوری «ای‌بلو» را که در طراحی سرآمد بود اخذ کرد. همکاری نزدیک با این دو برند و کسب دانش فنی و شکل گیری استانداردها و سلایق شرکت فورتیم مبتنی بر آنها،  زمینه‎ساز ثبت برندی با سطح استاندارد کیفی بالا و طراحی‌های جذاب با نام «هترون» در سال ۹۳ شد که محصولات هترون به سه بخش انواع مینی پی سی، محصولات صوتی و لوازم جانبی‌کامپیوتر تقسیم ‌می‌شوند.

سال ۹۵  هترون تأمین‌کننده‌ی کامپیوترهای کوچک اداری (مینی کامپیوتر) بیش از ۴۰۰ سازمان معتبر دولتی و خصوصی بود. در این سال  شرکت فورتیم ارائه دهنده برند هترون با اطمینان کامل از کیفیت محصولاتش واحد مستقل خدمات پس از فروش را راه‎اندازی کرد تا با رویکردی مشتری‌محور هر لحظه پاسخگوی کاربران باشد و در ادامه موفق به کسب رتبه ۳ از شورای عالی انفورماتیک ایران شد.

سال۹۷ هترون با سرمایه انسانی۶۰ متخصص در حوزه انفورماتیک، موفق به طراحی و تولید کوچک‌ترین مینی پی سی  فن‌دار و بدون فن ایرانی منطبق با نیاز بازار شد.

در بخش بعدی مدیر توسعه محصولات برند هترون، دیوید پَن، از کشور چین، با ارسال ویدئویی با متخصصان انفورماتیک اصفهان ارتباط برقرار کرد.

آقای پَن با معرفی دستاوردهای برند هترون که ماحصل همکاری مهندسان ایرانی و هنگ‌‍‌گنگی است، نوید ارائه محصولات جدید را در بیشترین تناسب و انطباق با نیاز سازمان‌ها داد تا مشتریان در عین کاهش‌ هزینه‌ها، حداکثر راندمان کاری را از محصولات هترون دریافت کنند.

پس از استراحت کوتاهی که توأم با شناخت عمیق‌تر و ارزیابی محصولات و قطعات تشکیل‌دهنده مینی پی سی‌های هترون از نزدیک بود، در بحثی گروهی میزان اثربخشی این محصولات درکاهش هزینه‌های جانبی سازمان و افزایش راندمان‌کاری از دیدگاه مدیران آی‎تی حاضر تحلیل و ارزیابی شد.

از دیدگاه متخصصان IT حاضر در مراسم، مدل‌های بدون فن این کیس‌های کوچک برای محیط‌های پر گرد و غبار بسیار مناسب بودند و استفاده از قطعات سخت‌افزاری با برندهای معتبر جهانی نسبت به سایر نمونه‌ها در بازار فعلی ایران، مزیت ارزشمندی محسوب می‌شد.

ابعاد کوچک و وزن پایین مینی پی سی ها، می‌توانست به افزایش فضای مفید کاربران و تسهیل در حمل و نقل سیستم‌ها بیانجامد. از طرفی مصرف برق پایین مینی پی سی ها که باعث کاهش هزینه‌های جانبی سازمان می‌شود نیز از عوامل جذابیت این محصول ارزیابی شده بود.

در تکمیل این گفت‌و‌گوها پریسا موسوی مسئول فروش شهرستان‌ها، از تجربه خود در مصاحبه‌ با مدیران آی‌تی سازمان‌هایی گفت، که مینی پی سی های برند هترون را جایگزین پی سی ها کرده ‌بودند.

از دیدگاه آنها، مهم‌ترین ارزش مینی پی سی های هترون، کمک به مدیریت زمان بود، چرا که در گذشته بیشتر وقت مدیران آی‌تی صرف حل مشکلات روزمره سیستم کاربران می‌شد و فرصت تمرکز برای کشف راهکارهای نوینِ فناورانه و ارزشمند‌تر برای سازمان کمتر مهیا می‌شد.

در ادامه سمینار ویژگی‌های فنی مینی پی سی های هترون ، توسط سرپرست فروش سازمان آقای رضا خان‌محمدی با دیدگاهی جزءنگرانه بررسی شد.

محصولات فعلی هترون به سه دسته اصلی تفکیک می‌شوند:

  • کلاینت‌های اداری: شامل انواع مینی پی سی فن‌دار، فن‌لس ( بدون فن ) و زیروکلاینت
  • لوازم جانبی کامپیوتر: شامل انواع موس، کیبورد، کول پد، پاوربانک و پاورساپلای
  • محصولات صوتی شامل انواع اسپیکرها

مینی پی سی ها بواسطه ویژگی‌های کارکردی، ابعاد، مصرف انرژی، راحتی استفاده، جایگزینی جدی برای پی سی‌ها در محیط‌های اداری هستند.

یکی از اصلی ترین مزیت‌های مینی پی سی های برند هترون استفاده از برندهای معتبر قطعه در این کالاهاست که باعث افزایش راندمان و عمر مفید مینی پی سی ها می‌شوند. متاسفانه استفاده از برندهای نامعتبر قطعات، غیراصلی و یا حتی کارکرده آفتی است که با افول قدرت و شرایط اقتصادی در هر کشوری، ممکن است بسیاری از تامین کننده‌ها را به سمت خود بکشاند.

اما مزیت مهم دیگری که تنها بواسطه طراحی و تولید داخلی مینی پی سی های هترون محقق شده‌ است، امکان سفارشی‌سازی سیستم‌ها به شرط محقق شدن حداقل سفارش است. مواردی مانند اضافه شدن ماژول‌های هارد ۵/۳ اینچی، سفارشی‌سازی پورت‌ها و رنگ دستگاه‌ها  متناسب با هویت سازمانی از ان جمله هستند .

دیگر مزیت ارزشمند مینی پی سی های هترون تنوع کارکردی و ساختار طراحی آنها است، مدل‌های فن‌دار مینی کامپیوترها که بدون صدا و مناسب برای محیط‌های اداری با تعریف ۸ ساعت کار در روز و مدل‌های بدون فن، مناسب محیط‌های نیمه صنعتی و یا دارای گرد و غبار است که این سیستم‌ها می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار کنند و تبادل حرارتی این نوع از مینی پی سی ها توسط هیت سینک انجام می‌شود و مشکل خرابی فن نخواهند داشت.

در خصوص مصرف برق مینی پی سی ها باید اشاره کرد که این محصولات بطور میانگین ۴۰ وات مصرف دارند و در مقایسه با پی‌سی ها که بطور میانگین ۲۰۰ وات مصرف می‌کنند حدود ۸۰ % مصرف برق را کاهش ‌می‌دهند که به‌این ترتیب نیاز سازمان به سرمایه‌گذاری در تجهیزات مرتبط مانند UPS‌ها نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

در خاتمه این برنامه، نماینده فروش شهر اصفهان مجموعه یاقوت تابان به مدیریت نیایش فرهمند ابتدا شرح مختصری از سابقه‌ی فعالیت‌های مجموعه خود از سال۱۳۷۷ در حوزه خدمات رایانه‌ای در زمینه سخت‌افزار و سایر لوازم جانبی ارائه داد و در ادامه به معارفه مشتریان سازمانی‌ رضایتمند از محصولات، پروژه‌های موفق و مرکز فروش محصولات پرداخت.  ایشان همچنین در پایان سخنان خود از متخصصان حوزه IT برای بازدید از محصولات هترون در فروشگاه نوت‌بوکِ شهر واقع در خیابان میر اصفهان دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.