امضا تفاهم‌نامه همکاری کارن‌کراد با معاونت علمی ریاست جمهوری

0

تفاهم‌نامه همکاری کارن‌کراد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور پیاده‌سازی سامانه تامین مالی ملی منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری کارن‌کراد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روز سه‌شنبه ۲۰ آذر ۹۷، با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی عمیدی مدیر عامل شرکت کارن‌کراد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

این سامانه با توجه به حضور ۳‌ساله در زیست‌بوم استارتاپی کشور و سابقه درخشان در زمینه جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ضمن احراز صلاحیت مدنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان اولین سامانه تامین مالی کشور انتخاب شد. با انعقاد این تفاهم‌نامه، کارن‌کراد به عنوان اولین کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش تامین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان برای استارتاپ‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.

موضوع تامین مالی و سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارهای نوپا امری بسیار حیاتی و مهم است و امکان پیمودن ادامه راه برای فعالان این حوزه بدون حمایت و پشتیبانی مالی وجود ندارد. بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوپا، در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب‌و‌کارشان با چالش‌های متعددی در زمینه جذب سرمایه مواجه هستند.

جذب سرمایه با روش تامین مالی جمعی

فرایند جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها به روش‌های متعددی صورت می‌گیرد که یکی از آنها تامین مالی جمعی است. کارن‌کراد به عنوان اولین سامانه تامین مالی جمعی بر اساس مدل مشارکت، در راستای توسعه فعالیت‌های قبلی خود در حوزه تامین مالی، ایجاد زیست‌بوم دانش‌بنیان و تسهیل فرآیند جذب سرمایه کسب‌و‌کارهای نوپا، سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فن‌آور در کشور را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی، راه‌اندازی و راهبری کرده است.

تاکنون بیش از ۸۷۰ کارآفرین در حوزه‌های متنوع برای جذب سرمایه‌گذار به کارن‌کراد مراجعه کرده‌اند. لازم به ذکر است که کارن‌کراد توانسته برای ۲۵ کمپین استارتاپی جذب سرمایه انجام دهد.

بیش از ۲۲۰ شرکت سرمایه‌گذاری فعال در حوزه استارتاپی نیز با این سامانه مشغول به همکاری هستند. این تعداد از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف و از گروه‌های متفاوتی شامل صندوق‌های خطرپذیر، شرکت‌های تامین سرمایه، هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاران فرشته و حتی سرمایه‌گذاران سنتی هستند.

کارن‌کراد از طریق ایجاد شبکه‌ای وسیع و با حضور بیش از  ۵۰ منتور حرفه‌ای نسبت به آموزش مفاهیم و الزامات اصلی ایجاد کسب‌و‌کار به استارتاپ‌ها اقدام کرده است. همچنین کارن‌کراد با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادهای مرتبط در حوزه کارآفرینی در استان‌هایی نظیر سمنان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و بوشهر، مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به طیف گسترده‌ای از استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف در جای جای ایران است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.