اطرافتان را بهتر ببينيد و بشناسيد

0

برنامه کاربردي راهنما توسط يک توسعه‌دهنده ايراني به نام سهيل نيکبين ساخته شده است

برنامه کاربردي راهنما يک برنامه پيشروي ايراني است که به کاربران خود کمک مي‌کند بهترين مکان‌هاي موجود در اطراف و نزديکي خود را با استفاده از يک رابط کاربري زيبا پيدا کنند. اگر بخواهيم با جزئيات بيشتري به اين برنامه نگاه کنيم، اين‌گونه برنامه‌هاي کاربردي تمام مکان‌هاي موجود در نزديکي کاربران را با اطلاعات و مشخصات دقيق ارائه مي‌دهند. اين برنامه رايگان توسط يک توسعه‌دهنده ايراني به نام سهيل نيکبين ساخته شده است.

راهنما يک ابزار مسيريابي عالي است که با استفاده از آن مي‌توانيد مسير خود را در يک شهر يا مکان غريب پيدا کنيد. به‌ويژه پيدا کردن مکان مورد نظر شما با اين ابزار مسيريابي بسيار آسان‌تر خواهد شد. ويژگي‌هاي مهم اين برنامه بدين قرار است:

 مي‌توانيد به‌آساني بيمارستان، هتل، کافه، رستوران، بانک، و هر مکاني را که مي‌خواهيد پيدا کنيد.

 همراه با هر مکان، اطلاعات کامل و دقيقي در اختيار شما قرار خواهد گرفت اعم از نشاني، تصاوير، رتبه‌بندي، شماره تلفن، مسير نقشه، و بررسي کاربر و مسافت از محلي که در حال حاضر در آنجا هستيد.

 اين ابزار مسيريابي نقشه با زمان تخمين زده‌شده و مسافت در دسترس کاربران قرار مي‌گيرد تا شما را راهنمايي کند که چگونه مقصد مورد نظر خود را در خيابان‌ها پيدا کنيد. به عبارت ديگر، ديگر لازم نيست نگران گم شدن در محله يا منطقه ناآشنا باشيد.

 نتايج مي‌توانند بر حسب مسافت يا رتبه‌بندي جداسازي شوند.

 تمام نتايج جستجو را مي‌توان روي نقشه مشاهده کرد.

در نسخه‌هاي جديدتر اين برنامه، تغييرات و اصلاحات مفيدي اعمال شده است. در آخرين نسخه از اين برنامه کاربردي، عملکرد برنامه بهبود يافته و اشکالات موجود در نسخه‌هاي قديمي‌تر برطرف شده‌ است.

هريک از کاربران براي استفاده از اين برنامه، پس از دانلود آن از يک فروشگاه معتبر مانند گوگل‌پلي، و نصب برنامه، بايد قابليت موقعيت مکاني تلفن‌همراه خود را روشن کنند تا برنامه بتواند موقعيت مکاني او را پيدا کند و بر اساس آن خدمات مربوط را ارائه دهد.

در صفحه اصلي راهنما، هريک از موارد مورد نظر و گزينه‌هاي مکاني به طور مجزا نمايش داده شده‌اند. اين گزينه‌ها عبارت است از اي‌تي‌ام، بانک، پليس، مراکز آموزشي، پمپ‌بنزين، تاکسي، اتوبوس، فرودگاه، بيمارستان، هتل، پارک، باغ‌وحش، سينما، فروشگاه، کافه، و پارکينگ. کاربران مي‌توانند با لمس هر يک از اين گزينه‌ها نزديک‌ترين مورد را به موقعيت مکاني فعلي خود پيدا کنند و با کمک نقشه و نشاني ارائه‌شده توسط برنامه به‌آساني به آنجا بروند.

براي نمونه، وقتي گزينه‌اي مانند کافه را لمس مي‌کنيد، برنامه با استفاده از گزينه موقعيت مکاني تلفن همراه شما کافه‌هاي نزديک به شما را از بين پايگاه داده خود جستجو مي‌کند و سپس فهرستي از کافه‌ها ارائه مي‌دهد که با کليک بر روي هريک وارد صفحه جديدي مي‌شويد. در اين صفحه نام و مشخصات از قبيل نشاني و تلفن آن مکان نمايش داده مي‌شود. در قسمت بالا و سمت راست اين صفحه اگر روي گزينه نقشه کليک کنيد، نقشه آن مکان نيز با نمايش تمام مسيرها و خيابان‌ها نشان داده مي‌شود. به‌علاوه زمان تقريبي براي رسيدن به آنجا و مسافتي که بايد طي شود در اختيار کاربر قرار مي‌گيرد.

در قسمت «راهنما» نيز مي‌توانيد از مکان فعلي خود مطلع شويد، آب‌وهواي مناطق را بررسي کنيد، از قطب‌نما استفاده کنيد، و جهت شمال، جنوب، شرق و غرب مکان فعلي خود را مشخص سازيد. به‌علاوه گزينه‌اي به نام «مورد علاقه‌هاي من» وجود دارد که مي‌توانيد مکان‌هاي مورد علاقه خود را به آن اضافه کنيد و مجددا به‌راحتي آن‌ها را پيدا کنيد. اين امکان در اختيار کاربران قرار گرفته تا بتوانند نظرات و پيشنهاد‌هاي خود را از طريق وب‌سايت، صفحه فيس‌بوک و يا به طور مستقيم در قسمت تماس با ما مطرح کنند و در بهبود برنامه نقش موثري داشته باشند.

در قسمت جستجوي دستي اين برنامه، کاربران مي‌توانند دسته‌بندي‌هاي دقيق‌تر و با جزئيات بيشتري را جستجو کنند. در اين قسمت اين دسته‌بندي‌ها به گروه‌هاي کوچک‌تري تبديل شده‌اند. براي مثال مي‌توان به دسته‌بندي‌هاي آرايشگاه، آبگرم، آکواريوم، استخر، املاک، ايستگاه آتش‌نشاني، ايستگاه مترو، باشگاه، انبارداري و… اشاره کرد.

يکي از بخش‌هاي اين برنامه، که به تقويت و به‌روزرساني‌ بيشتري نياز دارد، قسمت پايگاه داده است که هرچقدر اطلاعات بيشتري درباره مکان‌هاي مختلف در آن جمع‌آوري شود، کاربران بهتر مي‌توانند از خدمات دقيق و سريع آن استفاده کنند و نزديک‌ترين و مناسب‌ترين مکان مورد نظر خود را بيابند.

از سوي ديگر، طراحي اين برنامه بسيار هوشمندانه، زيبا و ظريف است، به طوري که کاربران به‌آساني مي‌توانند در آن جستجو کنند و خدمات موردنياز خود را دريافت کنند. راهنما مي‌تواند راهنماي مناسبي براي همه افرادي باشد که به مکان‌هاي ناآشنا سفر مي‌کنند و به دنبال استفاده از امکانات و مراکز تفريحي اين مناطق هستند و مي‌خواهند به‌تنهايي کارهاي خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.