بازاریابی

آژانسی که فقط کارهای بزرگ را کار می‌داند!

تنها کارهای بزرگ هستند که می‌توانند به انجام برسند. این جمله مهم‌ترین شعار و دستورالعمل آژانس بازاریابی آرنولد به شمار می‌رود که خط مشی کلی خود را در ارائه راهکارهای خلاقانه خلاصه کرده است؛ راهکارهایی که منجر به ارائه کارهای بزرگ و قابل‌توجه می‌شوند؛ کارهایی که به معنای واقعی کلمه، کارایی داشته و در نهایت موفقیت و رضایت مشتریان را در پی دارند.

آژانس تبلیغاتی آرنولد که مقر اصلی آن در بوستون ماساچوست است، از زیرمجموعه‌های شرکت تبلیغاتی بزرگ‌تری به نام هاواس (Havas) محسوب می‌شود که در فرانسه مستقر شده است، فعالیت اصلی گروه بازاریابی آرنولد بیشتر در شمال آمریکا، آسیا و آمریکای لاتین متمرکز شده، اگرچه فعالیت‌های قابل توجهی نیز در کشورهای اروپایی دارد. در حال حاضر این آژانس دفاتر مرکزی زیادی در شهرهایی نظیر بوستون، میلان، نیویورک، لندن، پراگ، مادرید، سن‌پائولو، سینی، تورنتو و شانگهای داشته و فعالیت‌های بازاریابی خود را در سراسر جهان پی گرفته است. جالب است بدانید این آژانس که در سال 1946 توسط آرنولد روسوف پایه‌گذاری شد، به نام مؤسس آن شناخته شده و در سال‌های بعدی نیز توسط افراد متعددی اداره شد و توانست در طول همین سال‌ها در کنار موفق‌ترین و بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی آمریکایی قرار بگیرد. موفقیت این شرکت به اندازه‌ای بود که در سال 2009 درآمد آن حدود 235میلیون دلار برآورد شده بود.

یکی از شعارهای اصلی آژانس آرنولد که آن را سرلوحه دستورالعمل‌های کاری خود قرار داده‌اند، سه واژه (Great…work…works ) است، به این معنا که آن چیزی که موفقیت این کمپانی را تضمین می‌کند و باعث ارائه تبلیغات خلاقانه و بزرگ و قابل‌توجه می‌شود، کار و تلاش مداوم آنهاست. یک مرد کوچک نباشید.

ارائه طرح‌‌های خلاق و قابل توجه در آژانس آرنولد، از جمله نکات مهم و متمایز این شرکت است که باعث ایجاد کمپین‌‌های تبلیغاتی خلاق و متفاوتی شده است، در همین راستا می‌‌توان از کمپینی موسوم به «یک مرد کوچک نباشید!» نام برد که در جهت مستقل شدن افراد خانواده و استفاده از حق بیمه جدید است. گروه تبلیغاتی این کمپین معتقد هستند که بسیاری از افراد در زمان بزرگسالی نیز برای انتخاب شرکت بیمه خود، به طور پیش‌‌فرض، بیمه پدر و مادر خود را انتخاب می‌‌کنند، بنابراین کمپین مذکور سعی دارد با نشان دادن این نکته که در بزرگسالی نباید همانند کودکی‌‌مان رفتار کنیم و وابسته به والدین‌‌مان باشیم، بر لزوم انتخاب مستقل بیمه و در نهایت تبلیغ بیمه مورد نظر خود می‌‌پردازد. در این کمپین، ارائه عکس‌‌هایی از مردی جوان که در موقعیت‌‌های کودکانه قرار گرفته است، در عین حال که بسیار طنزآمیز بوده، به هدف این آگهی که تأکید اصلی آن بر استقلال افراد در انتخاب بیمه است، بسیار نزدیک می‌‌شود. مرد بزرگسالی که لباسی کودکانه پوشیده و در حالی که روی صندلی مخصوص بچه‌‌ها نشسته است، غذا می‌‌خورد از جمله این تصاویر است، ضمن اینکه همان مرد در موقعیت‌‌های دیگری نیز دیده می‌شود که در کالسکه قرار دارد و یا دستانش را برای در آغوش گرفته شدن بالا برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.