آریستوتل؛ پرستار کودکان، دستیار والدین

0

آریستوتل یک دستیار ســـخــت‌افـــــزاری شخصیت‌محور است که فقط برای کودکان طراحی شده است. با شراکت با شرکت مایکروسافت، آریستوتل چیزی بین یک پرستار کودک دیجیتال برای والدین و یک همراه آموزشی برای کودکان است. این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است؛ یک وبکم و یک بلندگو که با کودک گفت‌وگو می‌کند. این بلندگو ال‌ای‌دی‌های رنگی دارد که در داخل آن تعبیه شده‌اند. این چراغ‌ها می‌توانند کارها را در نور شب انجام دهند و در واکنش به پرسش‌ها تغییر رنگ دهند.

آریستوتل از سه موتور هوش مصنوعی استفاده می‌کند؛ موتور Mattel، خدمات شناختی مایکروسافت و یک موتور دیگر که شرکت Silk Labs آن را طراحی کرده است.

نه‌تنها آریستوتل ساخته شده‌ تا کودکان مختلف را از طریق صدای آنها تشخیص دهد، بلکه می‌تواند به آنها دستور دهد و با آنها ارتباط برقرار کند.

همچنین این دستگاه دارای رفتارهایی است که شرکت آنها را پروتکل‌های «زمانی این را انجام بده که» می‌نامد.

برای مثال، گریه‌کردن می‌تواند آریستوتل را تحریک کند تا لالایی بخواند یا یک پیام ضبط شده توسط والدین را پخش کند. از سوی دیگر، گریه کودک ممکن است هیچ رفتاری را بر نینگیزد. والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن این رفتارها را پیکربندی کنند.

Mattel می‌گوید با بزرگ شدن کودک، آریستوتل تعاملات پیچیده‌تری را ارائه می‌دهد؛ برای مثال دستور زبان. لیزا لی، مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات می‌گوید که آریستوتل را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در طول ساعات خاص فقط به زبان انگلیسی پاسخ دهد تا کودکان بزرگ‌تر بتوانند مهارت‌های زبان خود را تقویت کنند. به علاوه این دستگاه می‌تواند با دستگاه‌های بلوتوث و Zigbee در تعامل باشد و آنها را کنترل ‌کرده و دسترسی به آن دستگاه‌ها را محدود کند.

آریستوتل مطابق با شرایط و ضوابط مربوط به حفظ حریم خصوصی کودک ساخته شده است. برای جلوگیری از حملات سایبری و هکرهایی که جاسوسی می‌کنند، هیچ کلمه عبور پیش‌فرضی وجود ندارد. در عوض، تلفن و آریستوتل اتصال رمزگذاری‌شده آنها را از طریق بلوتوث فراموش می‌کند. تمام داده‌ها همیشه رمزگذاری شده‌اند.

آریستوتل صدای مخصوص خود را دارد و مانند بازیگری صحبت می‌کند که مایکروسافت از آن برای Cortana استفاده می‌کند. او به پرسش‌ها درباره خود پاسخ خواهد داد و لطیفه نیز تعریف می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آریستوتل چقدر می‌تواند در آموزش و سرگرم‌کردن کودکان موثر باشد. این سوال مطرح است که وقتی کودک درباره مسائلی سوال می‌کند که مناسب سن او نیست، این پرستار دیجیتال باید چه پاسخی بدهد؟

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.