۵ روش مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرتی آسان به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

0

با سرمایه‌گذاری در استرالیا می‎توان مهاجرت خود را به این کشور تسهیل کرد و ویزای اقامت موقت یا دائم استرالیا را دریافت کرد. در ادامه انواع ویزاهای سرمایه‎گذاری در استرالیا بررسی شده تا علاقه مندان بتوانند پیش از هر اقدامی، با چشمان باز و با آگاهی تصمیم بگیرند.

کشور استرالیا در چند دهه گذشته توانسته است محیطی مناسب و بدون ریسک از نظر اقتصادی ایجاد کند. مطمئن بودن سرمایه‌گذاری در استرالیا، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای تجارت و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. دولت استرالیا خود پشتوانه اصلی سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور است و ۵ فرصت اصلی در صنعت کشاوزی و غذایی، زیرساخت‌های اقتصادی، توریستی، انرژی و سیستم‌های تکنولوژی و خدماتی برای سرمایه‌گذاری معرفی کرده است.

این ۵ حوزه برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب هستند. افرادی که اگر به سرمایه‌گذاری در استرالیا علاقه‌مند هستند، می‌توانند در این حوزه‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. برای این کار ابتدا باید برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کرد. این ویزا انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها شرایط مخصوص به خود را دارد. در ادامه ۵ شرط اصلی که برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا لازم است معرفی شده است.

کشور استرالیا برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری دارند، شرایط مناسب و نسبتا آسانی همراه با مزایای فراوانی مهیا کرده است. دولت استرالیا با این کار به دنبال آن است که بتواند افراد باصلاحیت را جذب کند.

۱.شرط سنی

اولین شرط مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری داشتن شرط سنی است. متقاضیان باید کمتر از ۵۵ سال باشند تا بتوانند برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنند. البته برای افرادی که سن آن‌ها بالای ۵۵ سال است نیز راهکارهایی وجود دارد. این افراد می‌توانند از طریق مشاوره با یک وکیل باتجربه در زمینه مهاجرت به استرالیا از این راهکارها آگاه شوند. شرایط سنی و امتیازدهی که توسط کشور استرالیا تعریف شده است به این صورت است:

  • ۱۸ تا ۲۴ سال تمام: ۲۰ امتیاز
  • ۲۵ تا ۳۲ سال تمام: ۳۰ امتیاز
  • ۳۳ تا ۳۹ سال تمام: ۲۵ امتیاز
  • ۴۰ تا ۴۴ سال تمام: ۲۰ امتیاز
  • ۴۵ تا ۵۴ سال تمام: ۱۵ امتیاز

۲.داشتن یک کسب و کار فعال

داشتن یک کسب و کار فعال، یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری است. فرد متقاضی مهاجرت باید طی دو سال گذشته یک کسب و کار فعّال داشته باشد و یا یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی یک کسب و کار فعال باشد. متقاضی باید ثابت کند که مالک و یا دارنده سهمی از این کسب و کار است. این کسب و کارها شامل داشتن مطب، کلینیک، مغازه، پروانه بهره‌برداری، جواز ساختمانی، سهم ۵۱ درصدی در شرکت‌های کوچک، سهم ۳۰ درصدی در شرکت‌های سهامی خاص، سهم درصدی در شرکت‌های با گردش مالی بالا و یا هر نوع کسب و کار دیگری که نشان‌دهنده نقش مهم فرد متقاضی برای ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا باشد، است.

۳.میزان اموال و دارایی

میزان سرمایه فرد متقاضی جهت اخذ ویزای استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری ۸۰۰ هزار دلار استرالیا است. این سرمایه می‌تواند شامل مواردی مثل خانه، زمین، اموال و املاک تجاری باشد. فرد متقاضی باید این سرمایه را به صورت قانونی کسب کرده باشد. البته دریافت ویزای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، شرایط گوناگونی دارد که بر مبنای میزان دارایی می‌توان برای هر یک از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری در استرالیا اقدام کرد.

۴.میزان فروش کسب و کار

گردش مالی فرد متقاضی باید طی دو سال از ۴ سال گذشته حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا باشد. این مبلغ با توجه به ارزش فعلی دلار که نوسانات زیادی دارد، مبلغ بالایی است؛ اما برای این کار می‌توان گردش مالی در ۳ یا ۴ سال گذشته را به عنوان میزان فروش کسب و کار نشان داد.

۵.کسب حداقل امتیاز ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا

متقاضی ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا لازم است که حداقل ۶۵ امتیاز برای اخذ ویزا کسب کند. در جدول امتیازبندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا عواملی مانند سن، تسلط به زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی، سابقه کسب و کار، گردش موجودی در کسب و کار، نوآوری کسب و کار و میزان اهمیت کسب و کار برای هر ایالت، امتیازهای متفاوتی دارد.

شرایطی که بیان شد برای ورود به کشور استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری لازم است. اما در برخی ویزاها، برخی از این شرایط اهمیت کمتر و برخی دیگر ارزش و اهمیت بیشتری دارد. ۶ نوع ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا وجود دارد که هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارد. با داشتن ۵ شرط اصلی می‌توان برای انتخاب نوع ویزای درخواستی اقدام کرد. پیشنهاد می‌شود که برای انتخاب نوع ویزا با یک وکیل مهاجرت رسمی و باتجربه مشورت و بهترین مسیر برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت استرالیا انتخاب شود.

راز موفقیت در مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا، انتخاب مشاور متخصص و باتجربه

ویزاپیک (www.visapick.com) شرکتی استرالیایی است که با مدیریت مهندس مصطفی هماپور (وکیل مهاجرت به استرالیا و مشاور و متخصص انواع ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا) و بر اساس مقررات دولت فدرال استرالیا ثبت شده است. ویزاپیک با برخورداری از تیمی حرفه‌ای و کارآمد شامل وکلا و مشاورین ثبت شده در سازمان مشاورین رسمی مهاجرت به استرالیا MARA و عضویت در انجمن مشاورین مهاجرت به استرالیا MIA و همچنین بهره‌مندی از مشاورین حرفه‌ای ثبت شده در استرالیا (QEAC) و کانادا (CCEA)، در زمینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا آماده ارائه مشاوره تخصصی به کارفرمایان و سرمایه گذاران عزیز است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.