یک اینستاگرام درهم!

درباره شبکه اشتراک‌گذاری پینترست

0

Pinterest

استارتاپ پینترست در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. پینترست یک رسانه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس است که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد جست‌وجوی کاربر در ماه دریافت می‌کند. این استارتاپ در ابتدا در تلاش بود تا از طریق محتوای مقصد درآمد حاصل از تبلیغات خود را افزایش دهد. اخیراً نیز اعلام کرده ‌که قصد دارد به شدت روی حوزه ویدئو سرمایه‌گذاری کند.

بر‌خلاف اکثر شبکه‌های رسانه اجتماعی، کاربران فقط قسمت کوچکی از محتوایی را که روی سایت قرار می‌گیرد، ایجاد می‌کنند. حدود سه‌چهارم از محتوای شبکه توسط شرکا، که شامل تبلیغ‌کنندگان و برندها می‌شود، ارائه می‌شوند.

این سایت رسانه اجتماعی اشتراک‌گذاری تصویر به طور فعالانه مدیران اجرایی سایر استارتاپ‌های مشهور، اعم از اسنپ‌چت را به سمت خود جلب کرده است. تا امروز (اردیبهشت ۹۶)، ارزش این شرکت ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

پینترست یک وب‌سایت رایگان در حوزه رسانه اجتماعی است که برای استفاده از آن باید کاربران ثبت‌نام کرده باشند. کاربر می‌تواند تصاویر-که پین نامیده می‌شوند- و سایر محتوای رسانه‌ای (برای مثال ویدئو) را از طریق مجموعه‌هایی به نام پین بورد آپلود، ذخیره، جداسازی‌ و مدیریت کند. پینترست به عنوان یک پلت‌فرم رسانه شخصی‌سازی‌شده عمل می‌کند. کاربران می‌توانند محتوای دیگران را نیز در فید خود جست‌وجو کنند.

سپس این امکان وجود دارد که پین‌های فردی را با استفاده از دکمه «Pin It‌» با پین بوردهایی که بر حسب موضوع یا تم اصلی سازماندهی شده‌اند، در یکی از تابلوهای خود ذخیره کنند. کاربران می‌توانند با پین کردن مطالب، ایجاد تابلو‌ و تعامل با سایر اعضا تجربه خود را شخصی‌سازی کنند.

در نهایت «پین فید» هر کاربر نتایج منحصر‌به‌فرد و شخصی‌سازی‌شده‌ای را نمایش می‌دهد. در خارج از پینترست نیز محتوا یافت می‌شود و به طور مشابهی از طریق دکمه «Pin It» که می‌توان آن را از نوار نشانک روی مرورگر وب دانلود کرد یا توسط یک وب مستر به طور مستقیم روی وب‌سایت قرار می‌گیرد، آپلود می‌شود. همچنین آنها گزینه ارسال یک پین را به سایر کاربران و حساب‌های ایمیل پینترست از طریق دکمه «Send» در اختیار دارند.

برخی از وب‌سایت‌ها دکمه‌های «Pin It» قرمز و سفید روی آیتم‌ها دارند‌ که به کاربران پینترست امکان می‌دهد آنها را به طور مستقیم وصل کنند. در سال ۲۰۱۵، پینترست یک قابلیت را به استارتاپ خود افزود که به کاربران امکان می‌داد به جای واژگان، با کمک تصاویر جست‌وجو کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.