گزارش هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری

اینوتکس 2018

0

در سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین بود، در جهت ظرفیت‌سازی برای تولید دانش و محصول ایرانی و تجاری‌سازی آنها؛ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) با هدف حمایت از محصولات و خدمات فناورانه شرکت­‌های دانش­‌بنیان و استارتاپ­‌ها توسط پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مرکز تحول و پیشرفت و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری طی روزهای ۱۴ الی ۱۶ تیر ماه ۹۷، در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار شد.

در سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین بود، در جهت ظرفیت‌سازی برای تولید دانش و محصول ایرانی و تجاری‌سازی آنها؛ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) با هدف حمایت از محصولات و خدمات فناورانه شرکت­های دانش­بنیان و استارتاپ­ها توسط پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مرکز تحول و پیشرفت و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری طی روزهای ۱۴ الی ۱۶ تیر ماه ۹۷، در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار شد.

دبیرخانه هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری، با مطالعه اکوسیستم کارآفرینی کشور و تقسیم آن به ۱۰ هویت مختلف، برای اولین بار اقدام به دعوت از همه هویت های مختلف این زیست بوم برای حضور در نمایشگاه نمود.

حضور همگی این نقش­آفرینان زیر سقف اینوتکس و آشنایی آنان با یکدیگر طی رویدادها و برنامه­های متنوع، علاوه بر تسهیل در ارتباطات و گستردگی شبکه آن­ها، به رونق کسب­وکار و تعامل سازنده آن­ها برای دستیابی به اقتصاد دانش­بنیان کشور می­انجامد.

در این خصوص دبیرخانه اینوتکس ۲۰۱۸ با تعریف همکاری مشترک با بخش­های مختلف خصوصی و متولیان هر یک از هویت­های مختلف این زیست­بوم، اقدام به دعوتی گسترده برای حضور تمامی اجزای اکوسیستم کارآفرینی کشور در هفتمین دوره نمایشگاه نمود.

گزارش تفصیلی این نمایشگاه به­ همراه بررسی برخی دستاوردهای آن در ادامه به استحضار می­رسد.

 

شرکت ­کنندگان

 در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۳۰۰ بازیگر مختلف از کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در دو بخش شرکت های فناور و بزرگ و نیز شرکت های نوآور و نوپا  در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع،‌ آخرین دستاوردهای خود را به بیش از ۶۰۰۰ نفر بازدیدکننده عرضه نمودند.

 

در طول مدت برگزاری نمایشگاه، بیش از ۶۰۰۰ نفر بازدیدکننده، با متوسط سنی ۲۹٫۱ سال از نمایشگاه بازدیدکردند که ۸۳ درصد از این افراد برای بار اول با این نمایشگاه آشنا شده بودند. طبق آمار بدست آمده از بازدیدکنندگان، بیش از ۹۷ درصد از بازدیدکنندگان را افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی تشکیل می­دادند، که این نشان از مقبولیت روبه­رشد این نمایشگاه برای افراد تحصیل­کرده جامعه دارد.

رویدادها:

در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، رویدادها و برنامه های متنوع تجاری و ترویجی برای غرفه داران و بازدیدکنندگان برگزار شد. هدف اصلی از برگزاری رویدادهای تجاری در نمایشگاه، تسهیل همکاری بین شرکت ها و استارتاپ ها و نیز ارتباط آنان با سرمایه گذاران بوده که بخشی از دستاوردهای آن به استحضار می رسد.

رویدادهای تجاری

کافه سرمایه اینوتکس

کافه سرمایه اینوتکس به عنوان محلی برای معرفی و آشنایی استارتاپ ها با سرمایه­گذاران، در طول سه روز برگزاری نمایشگاه شاهد ۱۰۲ جلسه اختصاصی سرمایه گذاری بود که ۶۰ درصد از این جلسات موفقیت آمیز بوده و طرفین درخواست تشکیل جلسه دوم برای بررسی دقیق تر مسائل فیمابین داشتند. از طرفی در ۲۲ مورد از جلسات، سرمایه­گذاران درخصوص ارتباط بیشتر با استارتاپ­های معرفی شده و در نهایت سرمایه­گذاری روی آن­ها ابراز تمایل کردند که از این موارد تاکنون ۱۵ جلسه مشترک بعد از نمایشگاه برگزار شده و در ۴ مورد مذاکرات در مرحله نهایی و سرمایه­گذاری است.

نشست تجاری فناوری D8

نشست تجاری فناوری دی-هشت با هدف معرفی کسب و کارهای حوزه های مختلف فناوری از کشورهای عضو و تقویت شبکه سازی میان شرکت های فناور در شبکه برای کشورها طراحی شد. اولین نشست در شهر داکا در بنگلادش در حوزه زیست دارو در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) برگزار شد و دومین نشست به میزبانی مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان فوکال پوینت ایران در شبکه انتقال فناوری دی-هشت در حوزه انرژی تجدیدپذیر به عنوان یکی از برنامه های هفتمین نمایشگاه اینوتکس در تهران برگزار شد.

برنامه های این نشست یکروزه شامل خوش آمدگویی نماینده شبکه و نماینده ایران به مهمانان، پنل گفتگوی با عنوان جایگاه استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط در انتقال فناوری حوزه انرژی تجدیدپذیر، ارائه سخنرانی دکتر محمودی از تجربیات پیشبرد فناوری انرژی های سولار در ایران و پرزنت شرکت های حاضر در نشست بود. در این نشست شرکت هایی از کشورهای ایران، مالزی، پاکستان و نیجریه ثبت نام کردند و فرصتی مناسبی برای توسعه همکاری برای کسب و کارهای این حوزه فراهم شد.

رویداد تناظریابی در حوزه علوم کامپیوتر و ICT (Matchmaking Event)

در راستای تعامل چند جانبه شرکت های فناور داخلی و خارجی با یکدیگر، آگاهی از آخرین تغییرات تکنولوژی، شکل گیری تجارب و تعاملات اقتصادی حول فناوری این شرکت ها، نشست تناظریابی در حوزه ICT با حضور ۶۴ نفر از نمایندگان ۳۵ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد. در این نشست، ۱۰ شرکت به معرفی آخرین دستاوردهای خود در این زمینه پرداختند و پیرامون آخرین روند تغییر تکنولوژی در این حوزه بحث و بررسی نمودند.

رویداد ارائه فناوری های خاص به مشتریان بالقوه

در هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس، فرصت ویژه ای به شرکت­ها داده شد تا آنان بتوانند از آخرین تکنولوژی خود رونمایی و به ارائه محصولات خود به مشتریان بالقوه بپردازند. در این خصوص کارگزار این بخش با دعوت از مشتریان بالقوه این فناوری­ها روند فروش و انتقال فناوری را بهبود بخشیدند.

رویدادهای INOTEX Reverse Pitch

یکی از مهمترین نیازهای موجود در زیست­بوم فناوری کشور، تشکیل بازار پایدار در حوزه­ فناوری­های نوین می­باشد. از طرفی دیگر، با توجه به ضرورت پیاده­سازی نظام نوآوری باز (Open Innovation) در کشور، بخش­های مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی، نفت و گاز، خدمات و …) می­توانند از ظرفیت دانش­فنی صاحبان فناوری در جهت بهبود زنجیره ارزش خود، استفاده مستمر نمایند.

نمایشگاه اینوتکس با عنایت به موارد فوق، و با هدف ایجاد هم­افزایی و رفع نیاز فناورانه سازمان ها و نهادهای داخلی اقدام به برگزاری برنامه ای ویژه در این حوزه نمود. برنامه فوق شامل برگزاری رویدادهایی تخصصی در حوزه علوم کامپیوتر و ICT و نیز درحوزه کشاورزی بوده که در هر رویداد، متقاضیان فناوری (۵ نهاد و سازمان شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، قرارگاه آبادانی و پیشرفت، شرکت توسعه گردشگری ایران، پژوهشکده امن اندیشان شریف و شرکت سایپا یدک) ضمن معرفی سازمانِ تابعه، نیازها و مسایل فناورانه‌ی خود را در حضور عرضه‌کنندگان فناوری مطرح نموده و پس از آن با ارائه ۷۱ درخواست همکاری توسط عرضه کنندگان فناوری، کارگزار این بخش اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات حضوری B2B در حین و بعد از نمایشگاه نموده است به نحوی که نیاز یا عارضه مطرح شده از سمت متقاضی فناوری برطرف و نتیجه مطلوب عاید گردد. در این خصوص تا کنون ۱۳ جلسه مشترک برگزار شده که در ۲ مورد منجر به عقد قرارداد شده است و طرفین از ۱۵ شهریور وارد فاز اجرایی شده­اند.

رویداد ارائه محصولات حوزه شهر هوشمند به شهرداری های کلانشهرهای کشور

با توجه به اینکه شعار “شهر هوشمند، زندگی هوشمند” به عناون شعار اصلی هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس انتخاب شد، دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، برای اولین بار اقدام به دعوت از مدیران و معاونین شهرداری­های کلانشهرهای کشور نمود تا به این واسطه و طی رویدادی ویژه، مقدمات لازم به منظور اجرایی شدن فناوری­های شرکت­های حاضر در نمایشگاه در حوزه شهر هوشمند انجام گردد.

در این رویداد که ۱۲۷ تن از مدیران و معاونین شهرداری­های کلانشهرهای کشور حضور داشتند، ۱۰ شرکت برتر به معرفی آخرین فناوری­های خود پرداختند. همچنین ۵۷ شرکت با حضور در رویداد اقدام به مذاکره درخصوص ایده­ها و تکنولوژی­های خود پرداختند.

رویدادهای ترویجی

علاوه بر رویدادهای تجاری، رویدادهای ترویجی متنوعی نیز با هدف تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان و بررسی مسائل و مشکلات روز آنان برگزار شد.

اَبَر رویداد استیج

یکی از برنامه هایی که برای اولین بار در طول هفتمین نمایشگاه اینوتکس برنامه ریزی و برگزار شد، رویداد سه روزه استیج بود. در برنامه استیج شاهد سخنرانیها، پنل و مصاحبه­های مختلف در موضوعاتی همچون چالش های مدیریتی، فنی، سرمایه­گذاری و حقوقی استارتاپها بودیم؛ همچنین رویدادهای کارآفرینی مطرح کشور همچون رویداد صبح خلاق تهران، رویداد ایده­های ارزشمند (TEDx Tehran)، رویداد بانی و … نسخه ویژه اینوتکس را در استیج نمایشگاه برگزار نمودند.

رویداد اینوتکس تلنت

رویداد یک روزه اینوتکس تلنت، با هدف آشنایی جوانان به خصوص تازه فارغ التحصیلان با شرکت های بزرگ به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز این شرکت ها برگزار شد. در بخش اول این رویداد به شرکت کنندگان درباره کشف ارزش خود و نحوه ارائه موثر خویش به سازمان ها، آموزش های لازم داده شد. آنگاه در بخش دوم با حضور نمایندگان شرکت های بزرگ، جوانان هرآنچه را که آموخته بودند تمرین کرده و جهت دریافت شغل مناسب، خود را به نمایندگان این سازمان ها ارائه دادند.

در این رویداد ۶۸ دانشجو ثبت نام کردند که طی برگزاری این رویداد با حضور نمایندگان ۳۰ شرکت بزرگ و فناور جلسات مختلفی بین آنان و نمایندگان این شرکت ها برگزار شد. نکته حائز اهمیت در برگزاری این رویداد این است که جلسات انجام شده در نمایشگاه خاتمه نمی یابد و این جلسات تا رسیدن به نتیجه نهایی توسط کارگزار این بخش دنبال خواهد شد. تاکنون ۱۵% از شرکت­کنندگان وارد فرایند کارآموزی در این شرکت­ها شده­اند.

چهارمین نشست شبکه سازی نوآوری

چهارمین نشست شبکه سازی نوآوری، با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته بین المللی در حوزه شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه اینوتکس و با محورهای اقتصاد دیجیتال، توسعه پایدار شهری، نوآوری درخدمات و مدیریت و حکمرانی هوشمند طی دو روز برگزار شد.

آقایان دکتر هلموت لئوپولت رییس مرکز Digital Safety موسسه تکنولوژی اتریش، پروفسور آلفردو رونچی دبیرکل MEDICI کمیسیون اروپا و هیئت علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، دکتر آنتونیو یارا قائم مقام IEEE IOT و عضو کمیسیون ICT24 اتحادیه اروپا، دکتر پییر ساواری قایم مقام wi6labs فرانسه، دکتر رالف پیچلر مدیرعامل اریکسون ایران و ترکیه و نیز دکتر لودویک کالیر موسس Sensing Labs از جمله اساتید بین المللی بودند که در این نشست به سخنرانی پرداختند.

نشست فن­‌بازارهای سراسر کشور

دهمین نشست سراسری فن­بازارهای سراسر کشور، با حضور ۱۷ فن­بازار منطقه­ای و تخصصی و سازمان­های همکار از جمله سازمان صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی ایران، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز ایران به منظور بررسی آخرین وضعیت این فن­بازارها، هم­اندیشی درخصوص برنامه­های آتی­، بیان تجربیات موفق و نیز برگزاری پنل­های تخصصی  در خصوص توسعه بازار فناوری برگزار شد.

همچنین در رویداد مذکور از برترین فن بازارهای کشور در سال ۹۶ تقدیر به عمل آمد که برطبق ارزیابی­های مرکز فن­بازار ملی ایران، فن بازار منطقه­ای خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

رویداد شاکلید

کلیه ی شرکت ها، استارتاپ ها، صاحبان ایده و سایر کسب و کارهای فعال، غالبا در زمینه های غیر فنی و تجاری از قبیل: حقوقی، مالی و … دچار مشکلات فراوانی می شوند که آنها را نیازمند دریافت مشاوره یا خدمات می سازد. در صورتی که یک سامانه ی واحد وجود داشته باشد که بتواند برقراری ارتباط بین کسب و کار و ارائه دهندگان خدمات مربوطه را تسهیل کند، سرعت رفع مشکلات افزایش خواهد یافت.

شاکلید، اولین رویداد هدفمند کارآفرینی با محوریت طراحی یک مدل تسهیل ارتباط میان ارائه دهندگان خدمات تجاری سازی و انواع کسب و کارها برگزار شد. در این رویداد که با حضور بیش از ۸۰ متقاضی اجرا شد ضمن برگزاری کارگاههای آموزشی ، استفاده از مشاورین مجرب و تجربه ی یک فضای واقعی در حوزه ی کسب و کار، یک محفل ایده پردازی برای طراحی چنین سامانه ای برگزار شد.

رویداد ملی اینوتک سلامت ۳

رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت می باشدکه برای سومین بار در کشور و با همکاری با انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت معاونت فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.

این رویداد با حضور هسته­ها و شرکت­های فناور، دانشجویان و تیم­های علاقمند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت­های دانش­بنیان، شرکت­های بازار ساز حوزه سلامت، سرمایه­گذاران خطرپذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک­های علم و فناوری حوزه سلامت برگزار شد.

رویداد رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ

رویداد رقابت استارتاپی با نام اینوتکس پیچ از سری پیش­رویدادهای نمایشگاه اینوتکس بوده که مرحله مقدماتی آن در ۴ شهر تهران، اهواز، شیراز و مشهد برگزار شد. دو استارتاپ برتر هر استان به همراه تیم­های برتر از نگاه حضار، امکان حضور در رقابت نهایی و در نمایشگاه اینوتکس را داشتند.

فینال این رقابت ها با حضور داوران مطرح اکوسیستم و نیز سرمایه­گذاران، در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد که در نهایت استارتاپ پیگام از مشهد رتبه اول، لوکوبوک از اهواز رتبه دوم و اسمارت وای­فای از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

رویداد نوآوری نوآورانه

رویداد نوآوری نوآورانه یکی دیگر از پیش­رویدادهای نمایشگاه اینوتکس و با هدف تکیه بر خرد جمعی برای نوآورانه تر برگزار کردن نمایشگاه بود. این رویداد با حضور بیش از ۸۰ دانشجو از سراسر کشور و طی ۵ روز در اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار شد.

طی برگزاری این رویداد ایده های خلاقانه متفاوتی برای نوآورانه تر برگزار شدن نمایشگاه مطرح شد که از بین این ایده های مطرح شده سه ایده حائز رتبه برتر شده و دبیرخانه نمایشگاه با همکاری صاحبان این ایده­های خلاقانه، چندین نمونه از آن ها را داخل نمایشگاه اجرا کرد که از این بین می توان به بخش اینوجوان در نمایشگاه، ویا مصاحبه های علل شکست استارتاپ ها از بنیانگذاران آنان اشاره کرد که تماما با همکاری صاحبان ایده برگزار شد

بخش­های جانبی

هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس، علاوه بر بخش نمایشگاهی و رویدادی بخش های جانبی متعددی برای مخاطبین و بازدیدکنندگان نمایشگاه داشت که طی سه روز برگزاری نمایشگاه با استقبال بسیار خوب مخاطبین و شرکت­کنندگان رو­به­رو شد.

بخش تجربه فناوری

به منظور تجربه و لمس آخرین تکنولوژی­های روز، بخش ویژه تجربه فناوری برای اولین بار در کشور در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد. در این بخش دبیرخانه نمایشگاه با همکاری شرکت های فناور داخلی از ۲۸ ماژول فناورانه (نظیر اسکنر و چاپگرهای سه­بعدی، شبیه­ساز رانندگی، دستگاه های AR و VR، اسپیکرهای لیزری و نیز تجهیزات نوین تست و پایش سلامت ذهن و جسم) برای بکارگیری و لمس آن توسط بازدیدکنندگان استفاده کردند.

تجربه کار با این تجهیزات فناورانه و نیز پایش سلامتی بازدیدکنندگان با فناوری های نوین برای مخاطبین بسیار جذاب بود به گونه ای که این بخش در زمره یکی از شلوغ­ترین و پر رفت و آمدترین بخش های نمایشگاه قرار گرفت.

بخش اینوجوان

این بخش به منظور حضور کودکان و نوجوانان و شکوفایی خلاقیت در آنان برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس برگزار گردید. در بخش اینوجوان برنامه های متنوع برای کودکان و نوجوانان در سنین ۴ تا ۱۵ سال درنظر گرفته شد به گونه ای که بتوانند همراه با بازی و سرگرمی متناسب با سن خود آموزش های لازم را نیز کسب کنند.

کودکان ۴ – ۷ سال: استفاده از ربات های نقاش و پیانو حرکتی به همراه بازی و سرگرمی

کودکان ۸ – ۱۱ سال: بازی­های فکری با تکیه بر هوش هندسی، بازی­های تمرکزی، استفاده از کیت­های الکترونیکی و آموزش کار با آن­ها و شناخت مفاهیم فیزیکی نظیر اهرم، انتقال نیرو و توان

نوجوانان ۱۲ – ۱۵ سال: آشنایی و کار با ابزارآلات، نقاشی خلاقانه با شن، استعدادیابی و . ..

بخش خدمات استارتاپی

در این بخش دبیرخانه نمایشگاه با حمایت از استارتاپ­ها و به منظور معرفی بهتر آنان به مشتریان، از خود استارتاپ­ها جهت ارائه خدمت به بازدیدکنندگان و غرفه داران استفاده کرد به نحوی که خدمات مختلف ارائه غذا، چاپ و طراحی، غرفه سازی، تاکسی آنلاین و … به استارتاپ­های منتخب سپرده شد تا با ارائه تخفیف به مشتریان نمایشگاه، زمینه مناسب برای معرفی هرچه بهتر محصولات آنان فراهم گردد.

پاویون فرشتگان کسب و کار

در خلال سه روز برگزاری نمایشگاه، به طور میانگین از ساعت ۱۱ تا ۲۰ هر روز، تعداد ۱۶ نفر از سرمایه گذاران نیک اندیش در این پاویون حضور داشتند و در مجموع ۵۰ جلسه بین آن­ها و استارتاپ ها و نیز ۱۰۴ ساعت مشاوره برگزار شد.

پاویون مشاوران

در طول مدت برگزاری نمایشگاه، پاویون مشاوران میزبان ۳۰ مشاور مشهور و برتر جهت ارائه راهنمایی به استارتاپ­ها و تیم­های جوان بود که در این مدت ۶۳ تیم استارتاپی از این فرصت استفاده کرده و در راستای پیشبرد اهداف خود جلسات مشترکی را با مشاوران برگزار کردند.

تور بازدید از نمایشگاه همراه با تیوانی­‌ها

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ به عنوان میزبان کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم و بازدیدکنندگان با بازیگران مختلف این اکوسیستم، اقدام به برگزاری تور ویژه معرفی زیست­بوم نوآوری کشور نمود.

تورهای فناوری استانی

بیش از ۲۰۰ نفر از صنعتگران، مخترعین و فناوران از ۱۱ استان مختلف (استان­های آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، همدان، یزد و کرمان) در قالب تورهای فناوری استانی و به همت فن بازارهای منطقه ای به هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری دعوت شده و از آن بازدید کردند.

اینونایت

شب­نشینی اینوتکس به منظور آشنایی هرچه بیشتر میهمانان خارجی با فرهنگ، سنت و آداب و رسوم ایرانی از دیگر برنامه­های جانبی بود که در محل پارک فناوری پردیس و با حضور ویژه فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران اجرا شد.

دستاوردها

بیش از ۱۰۰ جلسه اختصاصی بین استارتاپ­ها و سرمایه­گذاران در کافه سرمایه اینوتکس برگزار شد که حدود ۶۰ درصد از این جلسات موفقیت­آمیز بود به نحوی که طرفین به منظور بررسی جزئیات درخواست جلسه­ای مجدد داشتند.

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی جویای کار به منظور حضور در رویداد اینوتکس تلنت و مذاکره موثر آنان با نمایندگان ۳۰ شرکت بزرگ و فناور یکی دیگر از دستاوردهای این نمایشگاه است که به نمایشگاه خاتمه نمی­یابد و کارگزار این بخش وظیفه پیگیری این جلسات تا رسیدن به نتیجه نهایی را برعهده دارد.

در مدت برگزاری نمایشگاه، مجموعا ۱۴۴ جلسه B2B بین شرکت­های فناور، سازمان­ها و نهادهای مختلف تشکیل شد، که از این میان تعداد ۱۳ جلسه آن به صورت اختصاصی با مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و به منظور کمک به هوشمندسازی شهر تهران برگزار شد.

امضای تفاهمنامه همکاری و انتقال فناوری بین پارک فناوری پردیس و پارک WPT لهستان در حاشیه نماشگاه اینوتکس

در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه ۵ قرارداد مهم انتقال فناوری در قالب MOU بین شرکت­ها و سازمان­های مختلف بسته شد.

۵ سازمان و نهاد ملی ( شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، شرکت ملی گردشگری ایران، سایپا یدک، قرارگاه آبادانی و پیشرفت و پژوهشکده امن اندیشان شریف) با حضور در رویداد بازار فناوری (INOTEX Reverse Pitch) به منظور بهره­مندی از فناوری­های داخلی و رفع نیازهای خود به ارائه نیازهای تکنولوژی خود پرداختند که از این میان بیش از ۷۰ درخواست همکاری بین آن­ها و عرضه کنندگان فناوری (شرکت­ها و استارتاپ­ها) شکل گرفت. تاکنون ۱۳ عنوان جلسه B2B در این خصوص برگزار شده که در دو مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.