گزارشی از یک کافه اختصاصی برای استارتاپ‌ها

0

کافه آی‌تی در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ از شناسایی نیاز صاحبان ایده و افراد مستعد که تمایل به ایجاد کسب‌وکار نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات دارند، توسط مرکز نوآوری فناپ به مدیریت مصطفی نقی‌پورفر (مدیر ارشد این مرکز) شکل گرفت.

هدف اصلی کافه آی‌تی فراهم آوردن بستر مناسب جهت حضور و استقرار تیم‌های استارتاپی است که به دنبال محلی آرام هستند تا ضمن تمرکز بر ایده خود بتوانند از خدمات مشاوره‌ای افراد صاحب‌نظر و نخبه در زمینه فنی، کسب‌وکار و نیز موارد مرتبط بهره‌مند شوند.

 در کافه آی‌تی چه محتوایی را پیدا کنیم؟ 

رویداد نمایش آینده (showing the Future) یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های کافه آی‌تی است که در آن به مباحث روز و جذابی همچون اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ (Big data)، تکنولوژی‌های نوین مالی (Fintech) و… پرداخته می‌شود و مخاطبان بسیاری پیدا کرده است.

از دیگر برنامه‌های این کافه می‌توان به کارگاه «عصرانه نوآوری» با هدف ایده‌پردازی و تمرین خلاقیت، برنامه «نمایش فیلم» با هدف نقد و بررسی موضوعات مرتبط با کسب‌وکار، از طریق پخش مستند و فیلم اشاره کرد.

همکفر، رویداد بیست تا سی‌سالگی، کارگاه تخصصی Node-JS، اینفوگرافیک، طراحی وب و برنامه‌نویسی، کارگاه‌های کسب‌وکار، بازاریابی دیجیتال و… نیز از سری برنامه‌های آموزشی بوده‌اند که کافه آی‌تی میزبان آنها بوده است. درمجموع برگزاری حدود ۱۵۰ کارگاه و سمینار مختلف با حضور بیش از ۴۵۰۰ نفر یکی از فعالیت‌های مهم کافه آی‌تی تاکنون است و برنامه‌های متنوعی نیز بعد از این برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد. برنامه‌هایی که محور آن‌ها نوآوری و کسب وکارهای نوپاست.

 چطور از خدمات کافه آی‌تی استفاده کنیم؟

مخاطبان کافه آی‌تی پس از عضویت رایگان در سیستم کافه می‌توانند با هماهنگی قبلی از این فضا و خدمات منتوریگ که برای تیم‌های استارتاپی در نظر گرفته شده استفاده کنند. البته در صورتی که افراد تمایل داشته باشند از خدمات مالی و مشاوره حرفه‌ای برای بهبود و توسعه کسب‌وکار خود بهره‌مند شوند، می‌توانند پس از ثبت ایده در سایت مرکز شتاب‌دهی تریگ‌آپ (www.trigup.com) که برای همین منظور ایجاد شده، و تایید ایده، وارد مرحله شتاب‌دهی تریگ‌آپ شوند. اطلاعات بیشتر را از طریق مراجعه به سایت کافه آی‌تی به نشانی  www.it-cafe.ir  کسب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.