کمپانی کاپژمینی غیبت کارمندانش را چطور کم کرد؟

0

کمپانی کاپژمینی در شعبه بریتانیای خود برای حمایت از سلامت کارکنان در محل کار، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد. کاپژمینی(‌Capgemini) به دلیل به اجرا درآوردن یک سری از قوانین تازه بهداشت، درمان و سلامت در محیط کار، اخیرا به عنوان یک محل کار سالم شناخته شده است. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات مشاوره تکنولوژی و برون‌سپاری، ادعا کرده است که به کمک بهره‌گیری از این قوانین تازه بهداشتی در محیط کار خود، توانسته است تا آمار غیبت کارمندان را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

این قوانین تازه شامل یک سری از برنامه‌های بهداشت سلامت روان نیز می‌شود؛ برنامه‌ای که با راه‌اندازی یک شبکه سلامت روان در محیط کار، از تازه‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ممکن، به درمان بیماری‌های روحی روانی کارمندان می‌پردازد. همچنین مدیرعامل شعبه بریتانیای کاپژمینی که بیش از ۷۵۰۰ کارمند را در این شعبه اداره می‌کند، از راه‌اندازی یک مسیر درمانی تازه خبر داده است. این مسیر که با مهیا‌کردن سرویس تماس مستقیم با تیم پرستاری و پزشکی آغاز شده‌، ویژه کارمندانی از این شرکت است که با مشکلات فیزیکی و یا بیماری به‌خصوصی مواجه هستند.

استراتژی‌های بهداشت و سلامت در شرکت کاپژمینی شامل موارد زیر می‌شود‌:

  •  یک پرتال آنلاین بهداشت و سلامت با مدیریت مجزا
  •  خدمات رایگان مبارزه با آنفلوآنزا
  •  تخفیف برای باشگاه‌های ورزشی
  •  دسترسی به ابزار‌های آموزشی جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  •  یک برنامه حرفه‌ای کمک به کارمندان که اجرای صحیح فعالیت‌های روزانه را به آنان یادآوری می‌کند
  •  خدمات بهداشت، سلامت و درمان حرفه‌ای در محل کار

تونی دینز، رئیس امور مالی شعبه بریتانیای این شرکت، در دفاع از برنامه اخیر این شرکت اینطور می‌گوید: «ما از زمان به اجرا در‌آوردن این استراتژی‌های بهداشتی و درمانی در شرکت، بازگشت سرمایه را به معنای واقعی دیده‌ایم.» 

او در ادامه صحبت خود اینطور اضافه می‌کند: «ما کاهش تعداد غیبت‌ها در کاپژمینی را بدون‌شک به برنامه تازه بهداشت و درمانی خود نسبت می‌دهیم؛ چرا‌که با فراهم‌آوردن محیطی برای رسیدگی به بهداشت افراد به صورت روزانه، نیاز‌های سلامت و درمان آنان را به بهترین شکل برآورده کرده‌ایم.»

دینز در پاسخ به این سوال که بازخورد کارمندان راجع به این استراتژی تازه چیست، گفت: «کارمندان ما ارزش بسیار زیادی برای برنامه‌های سلامتی که برایشان مهیا شده، قائل هستند. این برنامه‌ها حتی باعث ایجاد انگیزه در برخی از آنان برای تغییر رژیم غذایی‌شان به مصرف غذاهای  سالم‌تر شده است. چرا‌که هدف از برنامه‌های آموزشی ما دقیقا همین بوده است.»

او در ادامه صحبت خود  می‌گوید: «نتایج استفاده از این روش‌ها فراتر از انتظاراتمان بوده است‌ و من از اثرات مثبت این استراتژی تازه در محیط کار به معنای واقعی خوشحال هستم.»

روث سوث، مدیر منابع انسانی در شعبه بریتانیای کاپژمینی در این باره می‌گوید: «از اینکه کاپژمینی به ارزشمندی استفاده از این شیوه پی برد و با چنین جدیتی برای سلامت کارمندانش متعهد شده است، بسیار خرسندم.»

سوث می‌گوید: «ما برای رشد و تعالی در این حوزه بسیار تلاش کردیم و به عنوان یک سازمان با ادامه مسیر خود، به افرادمان این اطمینان را می‌دهیم که سلامت و تندرستی آنان برایمان در اولویت اهداف تجارت قرار دارد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.