کلاه‌های ایمنی تاشو برای دوچرخه‌سواری!

0

برنامه‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه شهری در بسیاری از شهرها رونق گرفته است، اما اکثر دوچرخه‌سواران معمولاً با کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری نمی‌کنند. به عبارت دیگر، وقتی شما یک دوچرخه کرایه می‌کنید، کلاه ایمنی به شما داده نمی‌شود و در نتیجه در جاده‌هایی که خودرو و دوچرخه‌سوار در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند، خطر شما را تهدید می‌کند.

با این حال، یک طراحی جدید می‌تواند کلاه‌های ایمنی مقرون‌به‌صرفه و پیش‌ساخته‌ای را تولید کند که بتوان آن را از دستگاه‌های فروش کنار خیابان تهیه کرد.

EcoHelmet که توسط ایسیس شیفر طراحی شده است، کاملاً از جنس مقواست و می‌توان آن را تا کرد تا اندازه یک موز شود و بتوان آن را در کیف لپ‌تاپ جای داد. وقتی آن را باز می‌کنید، به اندازه یک کلاه ایمنی معمولی می‌شود. این کلاه یک لایه کاغذ به شکل لانه زنبوری دارد که ضربه را جذب و پخش کرده و اینگونه از دوچرخه‌سوار در برابر آسیب‌ها و ضربه‌ها محافظت می‌کند.

شیفر همواره قصد داشته است یک کلاه ایمنی مقرون‌به‌صرفه تولید کند که دوچرخه‌سواران بتوانند آن را از محل کرایه دوچرخه دریافت کرده و استفاده کنند. کلاه‌های ایمنی قدیمی آنقدر حجیم هستند که دستگاه‌های فروش خودکار نمی‌توانند به تعداد تقاضای روزانه آنها را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار دهند. در نتیجه او یک کلاه ایمنی طراحی کرد که بتواند جای کمتری را اشغال کرده و به همان اندازه از فرد در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

شیفر از کاغذ لانه زنبوری که سبک و قابل بازیافت است، استفاده کرد. در مرحله بعدی او باید این کاغذ را به چیزی تبدیل می‌کرد که مردم تمایل داشته باشند آن را روی سر خود بگذارند. او سعی کرد طراحی کلاه ایمنی یک طراحی ساده و عادی باشد تا اینکه از طرح‌های عجیب و غریب استفاده کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این کلاه آن است که می‌توان آن را چندین بار استفاده کرده و سپس بازیافت کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.