کلاس‌دوجو؛ در ۹۰ درصد کلاس‌های آمریکا استفاده می‌شود!

0

کلاس‌دوجو (ClassDojo) یک شرکت ارتباطاتی است که به برقراری ارتباط بین معلمان، دانش‌آموزان و والدین کمک می‌کند. پلتفرم این استارتاپ به معلمان امکان می‌دهد تا مشوق دانش‌آموزان باشند و در عین حال با والدین درباره پیشرفت فرزندان آنها در کلاس درس صحبت کنند.

کلاس‌دوجو در حال حاضر در ۹۰درصد از کلاس‌های درس در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ توسط لیام دان و سم چادهاری بنیانگذاری شده ‌و هم‌اکنون در بیش از ۱۸۰ کشور توسعه یافته است.

این شرکت یک اپلیکیشن ارتباط کلاس درس ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای اشتراک‌گذاری گزارش‌ها بین والدین و معلمان استفاده کرد. معلمان رفتار دانش‌آموز را پیگیری کرده و عکس‌ها یا ویدئوهایی را آپلود می‌کنند. این اپلیکیشن، که به ۳۵ زبان دنیا ترجمه شده، با سرعت زیادی در بین شهرهای آمریکا و مدارس مختلف این کشور در حال گسترش است.

در ابتدا شتاب‌دهنده آموزشی به نام ایمچین کا۱۲ بودجه اولیه برای راه‌اندازی کلاس‌دوجو را تامین کرد. در آگوست سال ۲۰۱۱، سام چادهاری و لیام دان به پالو آلتو نقل مکان کردند تا کلاس‌دوجو را راه‌اندازی کنند. در سپتامبر سال ۲۰۱۱ این شرکت نسخه بتا از پلتفرم خود را منتشر کرد. در عرض یک سال پس از راه‌اندازی این استارتاپ، ۳.۵ میلیون معلم و دانش‌آموز در بیش از ۳۰ کشور از آن استفاده کردند. در آگوست سال بعد، کلاس‌دوجو اعلام کرد که ۱.۶ میلیون دلار بودجه از سرمایه‌گذاران اصلی خود اعم از اس‌وی انجل، سافت‌تک، میچ کاپور، لرر ونچرز و غیره دریافت کرده است.

در فوریه سال ۲۰۱۳، کلاس‌دوجو اولین اپلیکیشن خود را برای سیستم عامل اندروید منتشر کرد. همان سال، این شرکت ۸.۵ میلیون دلار بودجه کسب کرده و پلتفرم خود را به زبان‌های بومی غیر از انگلیسی ارائه داد. در سال ۲۰۱۴، این استارتاپ یک قابلیت پیام‌رسانی را به پلتفرم خود اضافه کرد و به معلمان امکان داد تا به طور گروهی یا مستقیم با والدین در ارتباط باشند. سپس یک قابلیت پخش محتوای دیجیتالی به نام کلاس استوری را به آن افزود. در اواخر سال ۲۰۱۵، این شرکت ۲۱ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرد.

پس از توسعه قابلیت‌های مختلف شرکت، کلاس‌دوجو اسکول استوری را به پلتفرم خود اضافه کرد تا معلمان و مدیر مدرسه بتوانند محتوای مربوط به مدرسه را با تمام والدین به اشتراک بگذارند. قابلیت دیگر استیودنت استوری بود که ابزاری برای دانش‌آموزان به شمار می‌رفت تا بتوانند با همکلاسی‌ها در تعامل باشند، تجربیات خود را با والدین آنها به اشتراک بگذارند و پروفایل خود را مدیریت کنند. در اکتبر سال ۲۰۱۶، این شرکت یک مجموعه ویدئویی درباره همدلی منتشر کرد.

در کل خدمات این استارتاپ به دانش‌آموزان، معلمان و والدین کمک می‌کند تا با یکدیگر در ارتباط باشند، از هم پشتیبانی کرده و مهارت‌های دانش‌آموزی را توسعه دهند.

کلاس‌دوجو به عنوان یک اپلیکیشن وب در دسترس است و می‌توان از آن در هر دستگاهی که مرورگر وب دارد، استفاده کرد. در سال ۲۰۱۱، این شرکت جایزه نوآوری آموزشی را از تودی شو دریافت کرد. بنیانگذاران این شرکت نیز در فهرست بخش آموزشی فوربس در سال ۲۰۱۲ قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۳، فوربس این شرکت را یکی از ۱۰۰ شرکت برتر آمریکا معرفی کرد. همان سال، فست کامپانی نیز این شرکت را جزء ۱۰ شرکت آموزشی نوآورانه در دنیا قرار داد. این استارتاپ موفق جایزه بهترین استارتاپ آموزشی را از تک‌کرانچ دریافت کرده است. به علاوه در سال ۲۰۱۶ فست کامپانی اپلیکیشن کلاس‌دوجو را به عنوان یکی از ۳۵ اپلیکیشن نوآورانه برتر سال معرفی کرد. در سال ۲۰۱۷ همچنین اینک این شرکت را در فهرست ۲۵شرکت موفق سال قرار داد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.