کارمندی با چاشنی سلامت

0

باور کنید کار سختی نیست. با وجود همه مشغله‌هایی که دارید، باز هم می‌توانید از میانبرهایی که شما را به جاده سلامت می‌رسانند، عبور کنید و احتمال دچار‌شدن به پیری زودرس یا آسیب‌دیدگی‌های مزمن و دردناک را کاهش دهید. ما این بار، چند راه ساده را برای حفظ سلامت جسم و روانتان، به شما یادآوری می‌کنیم.

 سریال‌بین نباشید

یکجانشینی یکی از بدترین عادت‌های هر شاغلی است. از آن بدتر اینکه این یکجانشینی را به خانه‌ هم ببرید! شما ساعت‌های طولانی پشت میز کارتان نشسته‌اید و عضلات و استخوان‌هایتان را با این کم‌تحرکی، خسته و ناتوان کرده‌اید. حالا که به خانه رسیده‌اید، با نشستن روی مبل و دیدن سریال و فیلم، بار دیگر عضلات‌تان را به کم‌تحرکی وادار نکنید. بعد از رسیدن به خانه، ایستاده آشپزی کنید، هر روز خانه را گردگیری کنید و تی‌کشیدن را به‌عنوان راهی برای به حرکت واداشتن عضلات‌تان انتخاب کنید. داشتن خانه‌ای مرتب، نه‌تنها به شما آرامش می‌دهد، بلکه عضلات و استخوان‌هایتان را هم از خطر پیری زودرس دور نگه می‌دارد.

 با لپ‌تاپ کار نکنید

احتمالا حواستان نیست که برای نگاه‌کردن به صفحه نمایش لپ‌تاپتان باید گردن خود را ساعت‌ها خم کنید. این وضعیت، به عضلات و مهره‌های شما آسیبی جدی می‌زند و زمینه را برای دچار‌شدنتان به گرفتگی عضلات گردن فراهم می‌کند. برای کم‌کردن احتمال ابتلا به این مشکلات، به جای لپ‌تاپ، از رایانه استفاده کنید و مانیتور آن را هم طوری تنظیم کنید که قسمت بالایش، با چشم‌های شما هم‌ردیف باشد.

 کتاب را ورق بزنید

کتــاب‌هـــای دیجیتال، امکان مطالعه را در هر شرایطی برایتان فراهم کرده‌اند. اما باور کنید چشم شما به‌خاطر ساعت‌ها کار کردن با رایانه، به اندازه کافی خسته است و خیره‌شدن به تبلت یا گوشی تلفن همراه می‌تواند حال چشم‌هایتان را هر روز بدتر کند.

گذشته از این،  مفاصل و عضلات دست‌هایتان، به‌خاطر کار با تبلت و تلفن همراه، خسته و فرسوده می‌شوند و اگر به جای کتاب‌های دیجیتال، نسخه‌های چاپ شده را انتخاب کنید، این آسیب‌ها را دور می‌زنید.

 هدفون را کنار بگذارید

می‌خواهید موسیقی گوش کنید؟ خیلی خوب است! اما یادتان نرود که شنیدن موسیقی با کمک هدفون، می‌تواند قدرت شنوایی‌تان را کاهش دهد و به گوش‌هایتان آسیبی جدی بزند. درست است که شنیدن موسیقی با هدفون، آن هم با صدای بلند، لذت‌بخش است، اما به سلامت‌تان آسیب می‌زند.

 مداد رنگی بخرید

رنگ‌کردن ماندلاهایی که می‌توانید در وب‌سایت‌های مختلف آنها را پیدا کرده و پرینت بگیرید، راهی لذت‌بخش برای کاهش استرس است.

اگر امکان جست‌و‌جوکردن آنها را ندارید، سری به یکی از شهرکتاب‌ها بزنید و یک کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسالان و یک جعبه مداد رنگی یا ماژِیک بخرید و استرس و فشار روانی‌تان را با کمکشان کاهش دهید.

 حرفتان را نخورید

نگرانید؟ ناراحتید؟ با فرد مقابلتان مخالفید؟ برای بهترشدن شرایط پیشنهادی دارید؟ حرفتان را نخورید. با آرامش و با نیت بهبود شرایط، حرف‌هایتان را بزنید و با ابزار احساسات و مواجه‌شدن با هیجانات‌تان، حال روانتان را بهتر کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.