کارمندانتان دزدی می‌کنند؟ شرکت باحالی دارید؟!

0

 پاسخ کوتاه

بر اساس گزارش روزنامه یو‌اس‌ای تودی ، سرقت اشیا توسط کارمندان از نشانه‌های مثبت یک اقتصاد است. چراکه این مسئله نشان‌دهنده راحت بودن این افراد در محل کار برای انجام چنین اعمالی است. از طرفی متخصصان تاکید دارند که این عمل از نشانه‌های منفی یک اقتصاد است. زیرا تلاش برای زنده ماندن و زندگی کردن آن‌ها را مجبور به انجام این‌گونه اعمال می‌کند.

 پاسخ کامل

یو‌اس‌ای تودی به این نکته اشاره می‌کند که کارمندانی که در وضع نابسامان اقتصادی به سر می‌برند و از معدود کارمندان اخراج‌نشده و مشغول به کارند، ممکن است به دلیل اضافه کار ناشی از اخراج کارمندان در محل کار احساس خستگی بیش‌ازحد کنند. این احساس درماندگی ممکن است به نقطه ماکزیمم خود برسد که منجر به سرقت از محل کار می‌شود. بر اساس تحقیقات این مجله، کارمندانی که از طرف مدیر تشویق نمی‌شوند یا برای مدت طولانی ترفیع رتبه نمی‌گیرند، از افراد محتمل برای سرقت از دارایی‌های مدیر شمرده می‌شوند. همچنین به تعویق افتادن حقوق برای زمان طولانی نیز می‌تواند از دیگر عوامل این نوع اعمال باشد.

اما مجله خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی از «انجمن بازرسان سرقت‌های ثبت‌شده»، در سال ۲۰۰۸ شرکت‌های آمریکایی ۷ درصد از درآمد سالانه خود را به دلیل این‌گونه سرقت‌ها از دست داده‌اند. این‌گونه سرقت‌ها می‌تواند از فروش اقلام دزدی از طریق اینترنت تا استفاده از اعتبار شرکت برای سود شخصی طبقه‌بندی شوند.

وال‌استریت ژورنال اعتقاد دارد، این سرقت‌ها که شامل برداشت وجه نقد یا جعل اسناد هستند به دلیل وجود اقتصاد ضعیف و بیمار است که خود موجب پرورش سرقت‌های کارمندی می‌شود. متاسفانه شرکت‌های کوچک در این‌گونه موارد بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اقتصاد بیمار همچنین موجب می‌شود کارمندان با هدف رساندن سطح زندگی خود به سطحی معقول دست به چنین حرکتی بزنند. این‌گونه کارمندان گاهی نسبت به زندگی مجلل رئیس خود احساس حسادت می‌کنند. این در حالی است که این افراد بایستی برای انجام اعمالی ابتدایی مانند تنظیم وقت ملاقات با رئیس، مدت‌ها منتظر بمانند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.