کارآگاه سایت خود باشید!

0

این روزها با زیاد شدن کسب و کارهای آنلاین موضوعاتی مانند پایداری، امنیت و تجربه کاربری (UX) معیارهای مهمی محسوب می شوند.
یکی از فاکتورهای تجربه کاربری مناسب، ارائه سرویس پایدار با سرعت بارگذاری مطلوب و در نهایت عملکرد درست بخش های مختلف است که این موضوع با بررسی مداوم و پایش سرویس (مانیتورینگ) مهیا می شود.

با در نظر داشتن این موارد اگر شما به دنبال یک سرویس آپ تایم مانیتورینگ (uptime monitoring)  هستید که سرویس آنلاین شما یا API موبایل اپلیکیشن شما را از دیتاسنترهای مختلف ایران مانند افرانت، شاتل، پارس آنلاین و آسیاتک مانیتور کند و هر تغییری در پایداری سرویس را به شما اطلاع دهد، می توانید از نت نگار استفاده کنید.

سیستم مانیتورینگ نت نگار ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته با پایش و چک کردن آدرس URL  یا IP در فواصل زمانی مشخص از نقاط مختلف دنیا به ویژه داخل ایران مانند یک بازدیدکننده سایت شما را از کلیه تغییرات با خبر می کند.

موارد استفاده از سرویس مانیتورینگ نت نگار:

  1. تغییر یا افت سرعت پاسخگویی (response time) وب سرویس یا وب سایت شما
  2. (Downtime) یا Time out)) وب سایت یا وب سرویس شما
  3. بررسی اختلال های شبکه از لایه ی ۵ شبکه
  4. بررسی زمان پاسخگویی به تفکیک بخش های مختلف مانند TCP – TLS DNS
  5. اختلال های SSL
  6. امکان پینگ IP از نقاط مختلف و دیتاسنترهای ایران

نت نگار

یک سیستم مانیتورینگ مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

  1. ارتباط مستقیم از داخل شبکه ایران: گاهی اوقات ارتباط زیر ساخت شبکه داخلی ایران با سرویس های خارج از ایران دچار اختلالاتی می شوند که در این حالت سرویس شما از مسیرهای خارج از ایران با افت سرعت پاسخ گویی (Response time) یا عدم دسترسی ِ Downtime)  یا (Timeout  مواجه می شود درحالیکه سرویس شما هیچ مشکلی ندارد. سرویس نت نگار برای حل این مشکل امکان تعریف مانیتورینگ سرور از دیتاسنتر های داخلی مانند افرانت، پارس آنلاین، شاتل و … را فراهم کرده است.

 

  1. پشتیبانی از دیتاسنترهای مختلف: اگر مایل هستید بدانید کاربران شما یا سرویس های رقبا با چه کیفیت و شرایطی سرویس شما یا رقبا را دریافت می کنند نیاز است تا از موقعیت های جغرافیایی مختلف وضعیت سرور یا سرویس خود را مانیتور کنید. در نت نگار با پوشش مکانهایی از اروپا، قاره آمریکا و همچنین در سایت های ایران امکان مانیتورینگ وضعیت آپ تایم یا زمان پاسخگویی سرویس خود را خواهید داشت.

 

  1. عیب یابی آسان: نکته مهمی که در سرویس های آپ تایم مانیتورینگ شبکه باید مورد بررسی قرار گیرد، ارائه ی اطلاعاتی است که به شما کمک می کند تا دلیل افت سرعت پاسخگویی یا Downtime را متوجه شوید. در واقع مانیتورینگ نت نگار در هر بار کنترل آدرس (URL) سرویس یا API  شما اطلاعات اساسی شبکه را دریافت می کند، این اطلاعات شامل موارد زیر است:
  • TCP time
  • DNS time
  • TLS time
  • Server process time
  • Transfer time
  1. اطلاع رسانی (Notification) : امکان انتخاب روش های اطلاع رسانی در صورت بروز خطا یا اختلال در سرویس شما از دیگر ویژگی های سرویس نت نگار است. روش هایی مانند Slack و Telegramو SMS و Webhook و حتی تماس تلفنی خودکار کمک می کند تا شما اولین نفری باشید که از اختلال ها باخبر می شود.
  2. امکان اتصال به سرویس های جانبی: در صورتی که شما از سرویس های جانبی Third party برای انجام اموری مانند پرداخت ها یا سرویس هایی مانند نقشه یا پیک یا پیامک استفاده می کنید، قطعا در دسترس بودن آن ها از مبدا سرورهای شما اهمیت زیادی دارد و به طبع مایل هستید در صورت اختلال در آن ها، سیستم اقدام به استفاده از راه حل جایگزین کند.

نت نگار با ارائه Webhook  در شرایط عمل کردن Trigger  مورد نظر شما، این امکان را فراهم کرده است تا در شرایط اختلال، با Webhook  نسبت به ایجاد تغییرات لازم مانند DNS  یا تغییر درگاه پرداخت آنلاین یا سرویس پیامک از بروز اخلال در سرویس یا API Server  خود جلوگیری کنید.

  1. ارائه مانیتورینگ رایگان: قطعا شما هم مایل هستید قبل از آنکه مانیتورینگ آنلاین کسب و کار ارزشمند خود را به شرکتی محول کنید، کیفیت و خدمات آن را آزمایش کنید. نت نگار با ارائه سرویس رایگان با امکانات خاص و گارانتی برگشت هزینه تا ۳۰ روز در صورت خرید سرویس های پیشرفته، این نیاز شما را تامین کرده است.
  2. نت نگار به شما کمک می کند تا در صورت اختلال متوجه شوید دلیل آن از کدام بخش است تا نسبت به رفع آن اقدام کنید و نکته ی جالب اینکه می توانید سرویس های رقبا را هم با نت نگار مانیتور کنید و از نقاط ضعف و اختلال آنها زودتر از بقیه باخبر شوید. شرکت هایی مانند علی بابا، الوپیک، سیب اپ، باما، نشان، نت برگ و…. از مشتریان سرویس مانیتورینگ نت نگار هستند.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.