شفافیت از لحظه نصب، تعامل هوشمند تا وفادارسازی

چابک؛ پلتفرم یکپارچه موبایل مارکتینگ

0

یک اپلیکیشن به طور متوسط ۷۷درصد کاربران خود را تنها ۳ روز بعد از نصب از دست می‌دهد. این عدد بعد از گذشت ۱ ماه تا ۹۰درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. جالب است بدانید، بعد از گذشت ۳ ماه ۹۵ درصد کاربران ریزش پیدا می‎کنند و تنها ۵درصد از کاربران هنوز اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب دارند. این واقعیتی انکارناپذیر است که بدون داشتن استراتژی مارکتینگ روی یک اپلیکیشن، هزینه‌های جذب کاربر جدید هدر رفته و عمر آن اپ خیلی زود به پایان خواهد رسید.

یک استراتژی اپلیکیشن مارکتینگ از اولین نقطه تعامل کاربران با اپلیکیشن یعنی زمان نصب، برنامه‌ریزی شده و تا مرحله وفادارسازی کاربران ادامه پیدا می‌کند. پیاده‌سازی چنین استراتژی‌ای که شامل  جذب، فعال‌سازی، نگهداری، بازگشت، ایجاد تعامل و وفادارسازی کاربران است، نیاز به بستری یکپارچه و با قابلیت‌های منعطف دارد.

چابک، یک پلتفرم یکپارچه مارکتینگ ایرانی است که برای ساده‌سازی فرآیندهای پیچیده بازاریابی روی اپلیکیشن‌های موبایل و وب فعالیت می‌کند. این پلتفرم با داشتن امکاناتی چون سرویس اتریبیوشن، پیام‌رسانی، اتوماسیون و آنالیتیکس پیشرفته تمام نیازهای تیم مارکتینگ را پوشش می‌‌دهد. در ادامه با سرویس‌های این پلتفرم بیشتر آشنا خواهیم شد.

تنها ترکر مستقل ایرانی

سرویس اتریبیوشن و ترکر چابک در جهت تکمیل فرآیند‌های قیف بازاریابی موبایل و در واقع اتصال داده‌های کمپین‌های نصب به فرآیند‌های برگشت کاربر و افزایش درآمد از اپلیکیشن‌ها در سال گذشته به پلتفرم چابک اضافه شد. با این سرویس اپلیکیشن‌ها می‌توانند بدون آشفتگی، تمام مراحل جذب و نگهداشت کاربران خود را روی یک بستر و بدون دغدغه‌های یکپارچه‌سازی و جابه‌جایی اطلاعات بین سرویس‌های مختلف  رصد، تحلیل و بهینه‌سازی کنند.

ترکر چابک، به علت ماهیت مستقلی که از فضای تبلیغات موبایل دارد، تنها ترکر ایرانی است که عملکردی مستقل از بستر‌های تبلیغات برای موبایل دارد و همین موضوع بیشترین جذابیت را برای اپلیکیشن‌های ایرانی داشته که بتوانند به طور همزمان و با یک شمارنده یکسان ترافیک چندین کمپین تبلیغاتی را از کانال‌ها یا آژانس‌های تبلیغاتی مختلف اجرا و تست کنند.

با توجه به سوم‌شخص‌بودن بستر شمارش و نگهداشت اطلاعات، آژانس‌ها و بستر‌های تبلیغاتی نیز نگرانی در راستای حفظ حریم خود در مقابل یکدیگر ندارند و تقریبا همگی با عملکرد ترکر چابک آشنا بوده و یا با چابک یکپارچه‌ شده‌اند.

ترکر چابک، مبتنی بر کاربر می‌شمارد

در چابک، امکان همگام سازی شمارش نصب یا رویداد‌ها بین ترکر و دیتابیس یا سرور‌های شما وجود دارد. در این حالت علاوه بر مکانیسم‌های ضد‌تقلب رایج که روی ترافیک ورودی اعمال می‌شوند، تمام اعمال قبل از شمارش با سرور‌های شما همگام‌سازی می‌شوند و در نتیجه شما به ازای هر کاربری که در  پایگاه داده اپلیکیشن‌تان ثبت شود، هزینه پرداخت می‌کنید.

از طرف دیگر، گزارش‌های خام و دقیق خواهید داشت از اینکه به طور خاص کدام کاربر‌ها در این کمپین نصب کرده‌اند؟‌ کدام کاربران خاص نصب مجدد داشته‌اند و کاربرانی که اپلیکیشن را حذف کرده‌اند، چه کسانی بوده‌اند؟ این گزارش‌ها‌ ارزش بسیار بیشتری نسبت به لیست اندروید‌ آیدی‌ها یا شناسه‌های تبلیغاتی (AD ID) دستگاه‌ها دارند؛ چراکه این اطلاعات قابل استعلام و ردگیری نیستند.

از آنجایی که، ترکر چابک به صورت کاربر محور (User-Base) کار می‌کند و  شمارش و ثبت اطلاعات به هر کاربر با شناسه منحصر‌به‌فردش اختصاص پیدا می‌کند، هر کاربر فقط یک بار شناسایی و در گزارش‌های مالی و آماری ثبت می‌شود.

به همین خاطر است که در مدل پرداختی چابک، اپلیکیشن‌هایی که استفاده از آنها برای اولین‌بار نیاز به ورود و ابراز هویت دارد (One Time Password apps ) تنها به ازای کاربران واقعی و غیر‌تکراری که در پایگاه داده اثری از آنها ثبت شده باشد، هزینه پرداخت می کنند.

خداحافظ تقلب

همانطور که هیچ سیستم ضد‌ویروسی نمی‌تواند ادعا کند که  تمام بدافزارها و ویروس‌ها را شناسایی می‌کند، هیچ سرویس‌دهنده اتریبیوشن و ترکری در دنیا نمی‌تواند مدعی شود که تمام راه‌های تقلب در نصب را شناسایی می‌کند.

روش‌های مشخصی برای محافظت در تقلب در سراسر دنیا وجود دارد که تمام ترکرها از این روش‌ها استفاده می‌کنند و به مرور زمان همواره در حال یادگیری ترافیک ورودی و بهبود این الگوریتم‌ها هستند. پلتفرم چابک تمام روش‌های ضد‌تقلب را به طور داخلی و غیر‌وابسته پیاده‌سازی کرده و توسعه داده‌ است.

علاوه بر این روش‌های معمول، چابک با شفافیت اعلام می‌کند که روش‌های ضد‌تقلب خود را بر اساس قفل‌کردن شمارش نصب‌های بدون اعتبار‌سنجی شماره کاربری و امکان همگام‌سازی اکشن‌های درون‌برنامه‌ای با دیتابیس اپلیکیشن‌ها بنا کرده است. چابک این اطمینان را می‌دهد که با محافظت از وقوع نصب‌های تقلبی، از بودجه بازاریابی کاربران خود محافظت می‌کند.

[bs-quote quote=”امسال نیز چابک در بزرگ‌ترین رویداد اکوسیستم آی‌تی ایران شرکت کرده است. یکی از مهم‌ترین اهدافی که چابک برای رسیدن به آن از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، تلاش برای فراهم‌کردن بستری برای رشد استارتاپ‌های ایرانی و استفاده از خدمات مارکتینگ در حد سرویس‌های مطرح جهانی است.
چابک در الکامپ امسال به برندگان نهایی رقابت الکام‌استیج مشاوره و سرویس رایگان می‌دهد و در یک پنل آزاد در حوزه جذب کاربران تبلیغاتی نیز‌ شرکت خواهد کرد.
اما جذاب‌ترین خبر شاید این باشد که به تمام استارتاپ‌های حاضر در الکامپ که از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ تیر ماه برای استفاده از سرویس اتوماسیون بازاریابی چابک،  حساب باز کنند، پکیج ۳ ماهه رایگان استفاده از ترکر چابک را هدیه می‌دهد.
امید است‌ تا با تلاش و همدلی، به آینده‌ای بهتر نزدیک و نزدیک‌تر شویم.” style=”style-4″ align=”left” author_name=”چابک و الکامپ ۱۳۹۸” author_avatar=”https://shanbemag.com/wp-content/uploads/2019/07/chabok.jpg”][/bs-quote]

ترکر چندسطحی و پیداکردن بهترین کانال جذب
حتما با ساده ترین اصل تبلیغات آنلاین آشنایی دارید. این اصل می‌گوید که در شروع یک کمپین تبلیغاتی لازم است ابتدا با صرف بودجه‌های کم، کانال‌های مختلف را از نظر جذب مخاطب بررسی کنید.

چابک می‌تواند روی نصب‌های حاصل از‌ صفحه فرود وب‌سایت، کافه‌بازار، گوگل‌پلی، تلگرام، لینک‌بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام و نصب مستقیم از فایل‌های apk گزارش‌هایی مثل تعداد کلیک، تعداد نصب ، تعداد حذف، ریزش و تعداد نصب‌های تقلبی را ارائه دهد.

از آنجایی که‌ تیم پشتیبانی فنی چابک به صورت روزانه با مشتریان خود در ارتباط است و در پیاده‌سازی کمپین‌های آنها و ساختار کمپین‌ها به آنها کمک می‌کند، این تعامل، نقطه عطفی در افزایش آگاهی و دانش در حوزه اتریبیوشن موبایل در داخل کشور بوده‌است.

اما کاربردی ترین بخش گزارش‌های ترکر چابک، مربوط به درآمد هر کمپین است. در این گزارش امکان مقایسه ترکرهای مختلف از نظر مقدار سوددهی نهایی برای کسب‌وکار شما وجود دارد. در نهایت، امکان تعریف تحلیل‌های پیشرفته روی هر ترکر جذاب‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد ترکر چابک است که به داشتن تحلیلی متناسب با اهداف کسب‌و‌کارتان به شما کمک می‌کند.

این فراتر از تعداد نصب‌ها، خرید‌ها، تعداد یکتای ثبت‌نام‌ها و … است. با این آمار شما می‌توانید کارایی هر کانال را با سنجه‌های خاص خود تحلیل و بهینه‌سازی کنید. اجازه دهید با ذکر یک مثال به شما بگوییم که چگونه می‌توانید کمپین‌های نصب مختلف را با یکدیگر مقایسه و تحلیل کنید.

فرض کنید در کمپین پاییزه خود برای گرفتن ۳۰۰۰ نصب با ۳ اینفلوئنسر همکاری می‌کنید، از طرفی فایل نصبی اپلیکیشن خود را روی یک صفحه فرود هم قرار داده‌اید. شما می‌خواهید کاربران بعد از نصب اپلیکیشن، فرم ثبت‌نام را پر کنند ولی ارزش نهایی هر کاربر در کسب‌و‌کار شما، میزان دفعات برگشت او به اپلیکیشن و بیشتر از ۵ مرتبه خرید است.

بعد از تعریف ۴ ترکر مختلف و تعریف یک هدف با دو فیلتر یعنی  کاربرانی که در هفته/ماه گذشته به اپلیکیشن شما سر زده‌اند و حداقل ۵ بار خرید داشته‌اند، می‌توانید میزان اثربخشی هر کدام از کانال‌های جذب کاربر را با یکدیگر مقایسه کنید. یعنی می‌توانید  ۴ ترکر مختلف را با توجه به هدف‌های تعریف‌شده با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین کانالی را که کاربران باارزش‌تری جذب کرده است، پیدا کنید.

چابک‌پوش، قدیمی‌ترین سرویس  چابک

در پیاده‌سازی یک استراتژی کارا و منسجم مارکتینگ اپلیکیشن، کمپین‌های جذب کاربر و حفظ کاربران از هم جدا نیستند ولی اتصال این دو مرحله از قیف همواره دغدغه همه کسب‌و‌کار‌های آنلاین در هر سایزی بوده است. انسجام و همگام بودن برنامه‌های فعال‌سازی و تعامل با کاربران جدید بعد از اجرای هر کمپین نصبی نقش موثری در کیفیت وفادارسازی کاربران دارد.

در هر رابطه‌ای اولین لحظات، تعیین‌کننده‌ترین لحظات است. کاربر بعد از نصب هر اپلیکیشنی یا سر زدن به هر سایتی فرصتی به شما داده است تا اولین تأثیر خود را با تعاملی هوشمند روی او بگذارید. این تعامل در کاربران مختلف، معانی متفاوتی دارد. افزایش میزان تعامل برای کاربرانی که مدت زیادی است اپلیکیشن را باز نکرده‌اند، به معنی ترغیب آنها به بازدید مجدد از اپلیکیشن خواهد بود.

یا در مورد کاربرانی که در گذشته بیشتر از اپلیکیشن استفاده می‌کردند اما به هر دلیلی مدتی است که میزان حضور آنها در اپلیکیشن کمتر شده است، افزایش میزان تعامل به معنای تشویق آنها برای تکرار الگوهای قبلی‌شان در اپلیکیشن است.

یا حتی افزایش تعامل برای کاربرانی که به‌تازگی اپلیکیشن را نصب کرده‌اند، می‌تواند با نمایش یک راهنما یا توصیه‌نامه از امکانات جذاب اپلیکیشن اتفاق بیفتد. به طور کلی تمام فعالیت‌هایی که منجر به ماندگاری بیشتر یا بازگشت کاربران به اپلیکیشن شود، به افزایش میزان تعامل کاربران کمک می‌کند.

اگرچه، چابک اولین‌بار سرویس پیام‌رسان خود را با نام چابک‌پوش به بازار معرفی کرد، اما این پلتفرم از کانال‌های مختلفی مانند‌ پیامک، پوش نوتیفیکیشن موبایل، وب‌پوش، پیام درون‌برنامه ای و صندوق ذخیره پیام برای تحویل پیام به کاربران استفاده می‌کند.

تعامل چند‌کاناله با کاربران

با چابک شما محدود به فضای اپلیکیشن و کانال پوش نوتیفیکیشن موبایل نیستید، چون ممکن است ‌کاربران یک اپلیکیشن بخواهند از وب‌سایت همان برند استفاده کنند‌ یا در شرایط خاصی ارتباطی با پیامک با آن برقرار کنند.

اگر قرار است کاربری مشخص، هدف ارسال پیامی در یک کمپین باشد، فرقی نمی‌کند که پیام را روی اپلیکیشن دریافت کند یا روی نسخه وب‌سایت، پیامک باشد یا ایمیل. آنچه که اهمیت دارد، یک چیز است؛ پیام شما باید برسد! از طریق وب‌پوش، پوش‌نوتیفیکیشن یا حتی پیامک. چرا‌که چابک، پیام‌رسانی از تمام کانال‌ها را پشتیبانی می‌کند.

داستان کد تخفیف‌هایی که این روزها باب شده‌اند

اگر اپلیکیشن‌های زیادی روی تلفن همراهتان نصب کرده باشید، حتما پیامک یا پوش‌نوتیفیکیشنی شامل کد‌تخفیف دریافت کرده‌اید. اگرچه ارسال کد تخفیف یکی از راه‌های بسیار کاربردی برای ترغیب کاربران به استفاده مجدد از یک سرویس است، اما استفاده از آن قاعده و قانون خودش را دارد.

مهم‌ترین قانون استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن رعایت این نکته است: ارسال محتوایی شخصی‌سازی شده در زمان و مکان مناسب، از طریق بهترین کانال و  با در نظر گرفتن الگوی رفتاری کاربران. زمانی پیام روی کاربر تأثیرگذار خواهد بود‌ که فاکتورهای زمان، مکان و کانال ارتباطی مناسب که از طریق رصد الگوی رفتاری کاربران قابل شنایی است، به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

چابک با جمع‌آوری اطلاعات کاربران در حین استفاده از اپلیکیشن گزارش‌هایی از زمان حضور هر کاربر در اپلیکیشن و رویدادهای انجام‌شده توسط  او ارائه می‌دهد. تحلیل این گزارش‌ها‌ به شما کمک می‌کند ببینید کاربر در چه ساعاتی از روز، چه روزهایی در هفته و ماه بیشترین زمان حضور در اپلیکیشن را دارد. پیدا‌کردن این الگو شما را یک قدم به سمت پیاده‌سازی صحیح استراتژی مارکتینگ روی اپلیکیشن نزدیک‌تر می‌کند.

رصد رخدادهای درون‌برنامه‌ای

با توجه به اینکه شما از کاربران خود در اپلیکیشن چه توقعی دارید و انجام چه رویدادی توسط آنها، شما را به اهداف سازمانتان نزدیک‌تر می‌کند، می‌توانید با تعریف این رویدادها گزارش‌های کاملی از وضعیت کاربران ببینید.

حالا با داشتن یک آنالیتیکس پیشرفته شامل‌ گزارش ساعات حضور کاربر روی اپلیکیشن، کاربرانی که اپلیکیشن را حذف کرده‌اند و کاربرانی که رویدادی خاص را روی اپلیکیشن انجام داده‌اند، آمار دقیق‌تری از کاربران خواهید داشت.

کاربرانی که اجازه ارسال پوش‌نوتیفیکیشن را نمی‌دهند

کاربران می‌توانند به‌سادگی اجازه ارسال پوش‌نوتیفیکیشن توسط یک سرویس خارجی را از شما بگیرند. در گزارش‌های چابک، که برای هر کاربر به صورت جداگانه ارائه می‌شود، این پارامتر نیز نشان داده می‌شود که آیا کاربر الف اجازه ارسال پوش‌نوتیفیکیشن را به شما می‌دهد یا خیر.

دانستن این نکته به شما کمک می‌کند تا با  کاربرانی که این دسترسی را محدود کرده‌اند، از طریق کانال دیگری مثل پیامک یا پیام درون‌برنامه‌ای تعامل برقرار کنید.

چابک همه کاربران را به یک چشم نمی‌بیند

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که دیدن این حجم از اطلاعات برای تعداد زیادی کاربر، بدون داشتن ابزاری برای تفکیک آنها از هم چه فایده‌ای دارد؟ این پرسش کاملا بجاست. به همین خاطر است که چابک امکانی تحت عنوان گروه‌بندی کاربران را در پنل خود قرار داده است.

این امکان به شما اجازه می‌دهد تا کاربران را بر اساس هر نوع دسته‌بندی که مورد نظرتان است، در گروه‌های مختلف قرار دهید و برای هر دسته،  کمپین‌های متفاوتی اجرا کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید برای کاربرانی که در ۱۴ روز گذشته مبلغ خاصی از شما خرید کرده‌اند، کد تخفیف ارسال کنید. از طرفی نمی‌خواهید هیچ‌کدام از این گروه کاربران این پیام را از دست بدهند.

شما می‌توانید به‌سادگی و تنها با چند کلیک ۲ دسته‌بندی برای کاربران ایجاد کنید. کاربرانی که در ۱۴‌روز گذشته مبلغ خاصی از شما خرید کرده‌اند و اجازه ارسال پوش‌نوتیفیکیشن را به یک سرویس خارجی می‌دهند و کاربرانی که در ۱۴روز گذشته مبلغ خاصی از شما خرید کرده‌اند ولی اجازه ارسال پوش‌نوتیفیکیشن را به یک سرویس خارجی نمی‌دهند.

حال با داشتن ۲ دسته‌بندی متفاوت بر حسب نوع کانال ارتباطی، برای دسته اول از طریق پوش‌نوتیفیکیشن و برای دسته دوم از طریق پیامک، پیام ارسال می‌کنید. در این حالت، اطمینان خواهید داشت‌ که تمام کاربران هدف این کمپین از پیام کمپین آگاه شده اند. یکی از دسته‌بندی‌های جذابی که تنها در یک پلتفرم یکپارچه، امکان پیاده‌سازی آن وجود دارد، دسته‌بندی بر اساس منبع نصب کاربران است.

فرض کنید می‌خواهید به کاربرانی که از کمپین یکی از اینفلوئنسرها جذب شده‌اند و کالای خاصی را خریداری کرده‌اند، پیام مشخصی ارسال کنید. شما می‌توانید دسته‌بندی کاربران را بر اساس نام ترکر و انجام رویداد خرید کالای الف انجام دهید. با کمی خلاقیت می‌توانید محتوایی شخصی‌سازی‌شده در متن پیام بگنجانید تا کاربر احساس نزدیک‌تری با برند شما برقرار کند.

چابک و کمپین‌های مبتنی بر موقعیت

با چابک، همیشه خیالتان راحت است که همواره این قابلیت را دارید تا کمپین‌های خود را بهینه‌تر اجرا کنید. هر چقدر بتوانید  جامعه هدف خود در کمپین را کوچک‌تر و هدفمندتر انتخاب کنید، احتمال موفقیت و اثربخشی آن کمپین افزایش پیدا می‌کند.

موقعیت مکانی کاربران یکی از فاکتورهایی است که روی میزان شخصی‌شدن محتوای ارسالی به کاربران تأثیرگذار است. دریافت پیام‌هایی که متناسب با موقعیت جغرافیایی کاربر باشد،  پاسخی به نیاز لحظه‌ای کاربران خواهد بود. به عنوان مثال، در یک اپلیکیشن فروشگاهی که در نقاط مختلف کشور شعبه دارد، اجرای کمپین‌های مبتنی بر موقعیت کاربران به‌شدت روی افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن تأثیرگذار است. ارسال کد تخفیف  فقط برای کاربرانی که به یکی از شعب‌ فروشگاه نزدیک می‌شوند و یادآوری مجدد کد تخفیف به آنها به محض دور‌شدن از موقعیت فروشگاه.

کدهای تخفیف فراموش شده

فکر می‌کنید هر‌کدام از کاربران، چه تعداد پیامک یا پوش تبلیغاتی در روز دریافت می‌کنند؟ چقدر احتمال دارد که کدهای تخفیفی که اتفاقا متناسب با نیاز کاربران و در زمانی مناسب برایشان ارسال کرده‌اید را به خاطر بیاورند؟

ممکن است کد تخفیف شما در بین صندوق پیام‌های متنی‌ کاربران گم شود یا پوش‌نوتیفیکیشن شما فقط یک بار برای کاربر نمایش داده شود. راهکار این مشکل استفاده از صندوق ذخیره داخل اپلیکیشن است.

اگر اپلیکیشن شما به گونه‌ای پیاده‌سازی شده‌است که هر کاربر صندوق پیامی مجزا برای خود دارد، به‌سادگی می‌توانید کدهای تخفیف را به جای پیامک یا پوش‌نوتیفیکیشن به صندوق پیام کاربر بفرستید تا مطمئن باشید، آنها تا پایان یافتن مهلت استفاده از کد تخفیف آن را فراموش نخواهند کرد.

پوش‌های تراکنشی، پر‌طرفدار‌ترین اعلان کاربران ایرانی

هیچ چیز برای کاربری که به صورت اینترنتی محصولی را خریداری کرده، بدتر از این نیست که نداند محصول سفارشی او در چه وضعیتی است. شماره پیگیری سفارش خرید او چند است؟ چه زمانی کالا به دست او می‌رسد و سوالاتی این‌چنینی که اطمینان خاطری شبیه به خرید فیزیکی به او هدیه دهد.

پوش‌های تراکنشی، اعلان‌هایی هستند که حاوی اطلاعاتی شخصی هستند و فقط برای یک کاربر ارسال می‌شوند. به عنوان مثال، به محض آماده‌شدن سفارش خرید شما، پیامی دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد کالای ارسالی با چه وسیله نقلیه‌ای و چه زمانی به دست شما می‌رسد.

یا در یک اپلیکیشن سفارش غذا، به محض سفارش غذا، مراحل مختلف آماده‌سازی به اطلاع‌تان می‌رسد. غذای شما تا ۴۵دقیقه دیگر ارسال خواهد شد.  پوش‌های تراکنشی یکی از قوی‌ترین ابزارها برای ساخت ارتباطات دوسویه و انسانی با کاربران هستند.

کاربران رفته را برگردانید

یکی از محبوب‌ترین گزارش‌های چابک برای مشتریان، گزارش مربوط به میزان حذف و ریزش کاربران است. همانطور که گفتیم، ترکر چابک در هنگام شمارش نصب، تعداد نصب‌های حاصل از کاربر را می‌شمارد و نه تعداد دستگاه‌هایی که اپلیکیشن روی ‌آنها نصب شده است.

به همین خاطر یک کاربر ممکن است‌ اپلیکیشن شما را روی چند دستگاه نصب داشته باشد. از آنجایی که، امکان گرفتن  گزارش‌های خام به همراه User-ID وجود دارد، می‌توانید کاربرانی را که اپلیکیشن شما را حذف کردند، با ارسال پیامک یا ارسال پوش‌نوتیفیکیشن روی دستگاه دیگر‌شان، دوباره به نصب اپلیکیشن تشویق کنید.

CRM به سبک چابک

حتی اگر با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) کار نکرده باشید، این را می‌دانید که اساس کار این سیستم‌ها بر ثبت اطلاعات به ازای هر کاربر است. در یک سیستم CRM جزئی‌ترین اطلاعات به تفکیک هر کاربر ثبت می‌شود تا کارشناسان مرکز ارتباط با مشتری بتوانند بر مبنای رفتارها، خریدها، الگوها و سلایق قبلی مشتریان با آنها ارتباطات سازنده‌تری بسازند.

چابک، علاوه بر ارائه گزارش‌های وضعیت کمپین‌ها این امکان را فراهم کرده تا به اطلاعات هر کاربر به صورت جداگانه دسترسی داشته  باشید. مشاهده رفتار هر کاربر در اپلیکیشن، نحوه تعامل او با پیام‌های ارسالی، بیشترین مقدار زمان حضورش در اپلیکیشن، دسترسی یا عدم دسترسی به ارسال پوش‌نوتیفیکیشن، ترکری که توسط آن اپلیکیشن را نصب کرده و اطلاعاتی از این دست،  ارزشمندترین اطلاعاتی است که تیم‌های بزرگ مارکتینگ برای اجرای استراتژی‌های داده‌محور از آن بهره می‌برند.

رشد اپلیکیشن به کمک اتوماسیون بازاریابی

به طور کلی مفهوم اتوماسیون برای پاسخ به ۲ نیاز عمده دنیای مارکتینگ یعنی‌ مدیریت حجم بالایی از اطلاعات و تحویل پیام‌هایی شخصی‌سازی‌شده به وجود آمد. همانطور که گفتیم CRM چابک، امکان ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران را دارد، از طرفی امکان دسته‌بندی کاربران بر اساس فاکتورهای گوناگون کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای پیاده‌سازی یک کمپین اتوماسیون به خوبی مهیا باشد.

در سیستم اتوماسیون چابک، با ایجاد گروه‌های مختلف و تلفیق اطلاعات کاربران با یکدیگر،  پیچیده‌ترین کمپین‌های مارکتینگ قابل پیاده‌سازی هستند. به عنوان مثال، در یک اپلیکیشن گردشگری، ارسال اطلاعات پرواز به صورت یک پیام تراکنشی، به کاربرانی که ۳ ساعت از آخرین بازدید آنها از اپلیکیشن گذشته است، در محدوده فرودگاهی که از آن پرواز دارند، نیستند و دسترسی ارسال پوش‌نوتیفیکیشن روی تلفن همراهشان فعال است.

چرا چابک؟

چابک به عنوان پلتفرم موبایلی یکپارچه‌ اطلاعات کاربران را از اولین لحظه تعامل با برند، یعنی مشاهده تبلیغ یا لینک نصب اپلیکیشن تا وفادارسازی مشتریان ‌ در سیستم  خود نگه می‌دارد و طی ۳ سال گذشته به عنوان یک پلتفرم امن و امین، دغدغه‌های حریم خصوصی و اطلاعاتی ۴ بانک متعبر کشور و ده‌ها اپلیکیشن بزرگ ایرانی را حل کرده است.

با استفاده از این پلتفرم، تمام مراحل سفر مشتری برای شما قابل رویت خواهد بود. شما می‌توانید روی یک پلتفرم کارایی کمپین‌های جذب کاربر را بهینه‌سازی کرده و سناریو‌های تعامل خودکار با گروه‌های مختلف کاربری را تعریف و اجرا کنید. به مرور زمان آمار دقیقی از عملکرد‌ هر یک داشته باشید و بدانید کدام گام از قیف رشد اپلیکیشن خود را بهبود دهید.

برای آشنایی بیشتر با چابک با ما در ارتباط باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.