پی‌پال،‌یک بانک‌ سنتی می‌شود؟

0

طبق گزارش وال استریت ژورنال، پی‌پال به دنبال توسعه و تبدیل شدن به یک بانک واقعی است. این شرکت خدمات بانکداری سنتی بیشتری را به مشتریان خود اعم از کارت‌های دبیت سازگار با دستگاه خودپرداز، چک‌های سپرده مستقیم و بیمه FDIC ارائه خواهد داد.

نحوه انجام این کار توسط پی‌پال بسیار جالب است زیرا این شرکت مجوز بانکداری در آمریکا ندارد. طبق گفته وال استریت ژورنال، این شرکت با شراکت با چندین بانک کوچک که می‌توانند این خدمات را ارائه دهند، چنین فعالیتی را دارد. بنابراین در پشت صحنه، این پی‌پال نیست که این خدمات را انجام می‌دهد بلکه یک بانک دیگر به کارت‌های دبیت رسیدگی می‌کند، یک بانک در گرجستان چک‌هایی را که کاربران از آنها عکس می‌گیرند، به حساب می‌خواباند و بانک‌هایی در یوتا که وام‌هایی را به مشتریان و کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهند.

تا اینجا، پی‌پال فقط قابلیت‌هایی را به گروه کوچکی از مشتریان ارائه داده است. هیچ هزینه ماهانه یا حداقل موجودی برای استفاده از خدمات وجود ندارد بلکه کاربران فقط باید هزینه دستگاه خودپرداز را برای استفاده از دستگاه‌ها پرداخت کنند و بیش از ۱ درصد از مبلغ هر چک را که از طریق سیستم دوربین تلفن هوشمند واریز می‌کنند، پرداخت خواهند کرد.

طبق گفته بیل ردی، مدیر پی‌پال، این شرکت به دنبال آن نیست که جایگزین بانک‌های سنتی شود. در عوض، می‌خواهند گزینه‌های بانکداری را به مشتریان ارائه دهد که در گذشته امکان بهره‌برداری از آنها وجود نداشت (چیزی که از نظر شرکت در اقتصاد دیجیتال فعلی ضروری است). طبق گفته او، اگر شما یک حساب بانکی متصل به حساب پی‌پال داشته باشید، این یک حساب برای شما نیست.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.