ویژگی های شخصیتی رونالدو که می تواند الگویی برای کارآفرینان باشد

0

شاید کمتر کسی پیدا شود که نام کریستیانو رونالدو،‌ اعجوبه فوتبال دنیا را نشنیده باشد. کسی که میلیون ها هوادار در سرتاسر دنیا دارد، آن هم نه یک هوادار معمولی، بلکه هوادارانی که عاشقانه او را دوست دارند و خیلی از کارها و رفتارهای او را الگوی زندگی خود قرار داده اند. پسر بچه ای که در مادیرا و در خانواده‌ای‌ نسبتا ضعیف متولد شد و توانست با سختی های بسیار به یکی از بهترین های دنیای تبدیل شود.‌

شاید برای برخی این سوال پیش آید که چرا می خواهیم خصوصیات یک فوتبالیست را با کارآفرین مقایسه کنیم. اما خصوصیات رونالدو دقیقا همان چیزهایی است که یک کارآفرین باید آن‌ها را داشته باشد و بتواند از آن‌ها پیروی کند.

در زیر به بررسی این ویژگی ها می‌پردازیم :

۱- رهبر بودن : نبود رونالدو حتی در یک بازی، به خوبی جای خالی او را نشان می دهد. کریس با حضور در هر بازی دلگرمی بسیاری برای طرفداران می باشد. او با اعتماد به نفس، آمادگی کامل و مشتاق برای جنگیدن و پیروز شدن، کاری می‌کند تا تمامی همبازیانش از او پیروی کنند و به چیزی غیر از برد فکر نکنند.

۲- پرتلاش و سخت کوش : با تمامی افتخارات و پیروزی های بسیاری که به دست آورده، باز هم در روز بیش از ۶ ساعت تمرین دارد، از رژیم غذایی خاصی پیروی می کند، ساعت ۳ صبح حمام آب یخ می‌گیرد، ۱۰ شب به رختخواب می رود. این ها همه نشان از تلاش های بی‌وقفه او برای بهترین و همیشه در اوج بودن است.

بله، او باز هم می خواهد پیشرفت کند

۳- ایستادگی تا آخرین لحظه : هیچ گاه صحنه ای از رونالدو یا روزی را به خاطر نداریم که رونالدو در برابر کسی از پای بنشیند و خیلی زود تسلیم شود. تا آخرین لحظه می‌جنگد و با این کار همه کسانی که بر علیه او واکنش نشان می دهند را ساکت می کند. او به راستی کسی است که حاظر است برای موفقیت حتی تا پای جان بجنگد.

۴- جاه طلب : رونالدو همیشه و همه جا از رویایی که برای خود دارد صحبت می کند. همین کار به او انگیزه‌ی مضاعفی می‌دهد تا برای رسیدن به هدفش همه کار کند.

نویسنده:

آرش نوروزی – کارشناسی تجارت الکترونیک

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.