وقتی فناوری می‌تواند جلوی رشد استارتاپ‌ را بگیرد!

0

در عصر دیجیتال، شرکت‌های جدید باید روی فناوری تمرکز ویژه داشته باشند. فناوری اطلاعات نقش مهمی را در مدل‌های کسب‌و‌کار ایفا می‌کند و می‌تواند موجب رشد آنها شود. اما اگر به‌درستی از منابع آی‌تی استفاده نشود، جلوی رشد شرکت گرفته خواهد شد.

  •  بودجه محدود

به ویژه برای استارتاپ‌ها، هزینه خریداری و حفظ سیستم‌های آی‌تی قسمت اعظم بودجه را به خود اختصاص می‌دهد. سرمایه محدود موجب می‌شود که همگام‌‌شدن با پیشرفت‌های فناوری و رقابت با شرکت‌های بزرگ دشوارتر شود. استارتاپ‌ها باید مخارج آی‌تی خود را اولویت‌بندی کرده و خطرات بالقوه را ارزیابی کنند.

  •   کمبود تخصص فنی

برخی‌ استارتاپ‌ها روی نرم‌افزار و سخت‌افزار سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در آموزش کارمندان خود ناموفق بوده‌اند. این بدان معنی است که آنها هرگز از فناوری‌های مهم به طور کامل استفاده نمی‌کنند. حتی اگر یک کارمند نحوه استفاده بهینه از فناوری را نداند، بهره‌وری و تجربه مشتری کاهش می‌یابد.

  •  اضافه بار اطلاعات

جمع‌آوری حجم زیادی از داده درباره مشتریان و فرآیندها می‌تواند موجب اضافه‌بار و در نتیجه تاخیر، کمبود تمرکز روی مسائل و سیاست‌های پیچیده‌تر شود. مقدار بیش از حد اطلاعات در ارتباط اختلال ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که زمان و انرژی تلف شود.

وقتی اطلاعات زیادی در اختیار داشته باشید، گزینه‌ها و پرسش‌ها بیشتری نیز وجود خواهند داشت. این یک تاثیر منفی روی تصمیم‌گیری می‌گذارد. برای جلوگیری از این شرایط، استارتاپ‌ها باید فرهنگ شرکت خود را با فرآیند‌ها و سیاست‌های جدید مربوط به مدیریت و فیلتر داده‌های ارائه شده، تطبیق دهند.

  •  امنیت سایبری

هر کسب‌و‌کاری با خطرات امنیتی در زیرساخت آی‌تی مواجه است، اعم از استارتاپ‌ها. تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها به طور منظم امری ضروری است تا در صورت گم‌شدن یا خراب‌شدن فایل‌های مهم، امکان بازیابی آنها وجود داشته باشد.

  •  فناوری منسوخ

هیچ فناوری برای مدت طولانی پیشرفته و به‌روز نمی‌ماند. شرکت‌های نرم‌افزاری به طور مداوم نسخه‌های پیشرفته‌تری از اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهند. توانایی در تطبیق خود با تمام این تغییرات بسیار اهمیت داد. کسب‌و‌کارهایی که در حوزه فناوری عقب می‌مانند، فاقد قابلیت‌هایی هستند که مشتریان به دنبال آنها می‌گردند.

  • به‌روز‌رسانی‌های ناموفق

یک راهبرد به‌روز‌رسانی عملیات‌ها در بازه‌های زمانی مشخص است، از قبیل خرید یک سیستم تلفنی جدید هر شش سال یک‌بار. اما اگر یک سیستم برای ماموریت کاری شما بسیار حیاتی باشد، این بازه زمانی بیش از حد طولانی خواهد بود. یکپارچگی فناوری جدید بدون ارزیابی سیستم‌ها و فرآیندهای موجود نیز می‌تواند خطرات ایمنی بیشتری را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.