ورایزن سهام یاهو را خریداری می کند

0

سهامداران یاهو اخیراً اعلام کردند که شرکت اینترنتی قدیمی یاهو را به ابرقدرت تلکام یعنی ورایزن به فروش می‌رساند. ارزش یاهو حدود ۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. در واقع پس از آنکه جزئیات نقض امنیت یاهو در ماه فوریه افشا شد، ارزش این شرکت هزاران میلیون دلار کاهش یافت.

شرکت ورایزن نیز پس از خریداری یاهو قصد دارد تعداد کارمندان این شرکت را کاهش دهد. حدود ۲۱۰۰ سمت در تمام شرکت‌های یاهو و «ای او ال»، شرکت وابسته فعلی ورایزن که یاهو با آن ادغام شده است، کاسته می‌شوند.

برنامه ورایزن پس از خرید یاهو آن است که این شرکت را با «ای او ال»  ادغام کند. امروزه «ای او ال» یک شرکت رسانه‌ای است. حاصل ادغام این دو شرکتی به نام «اوث»( Oath )خواهد شد چرا که ورایزن به این نتیجه دریافته است که نه برند «ای او ال»   و نه برند یاهو هیچیک برندهای خوش‌نامی نیستند. «اوث» می‌تواند تلاشی برای القای امنیت و اعتماد باشد، چیزی که پس از افشای اطلاعات حساب‌ میلیون‌ها مشتری یاهو دیگر در این شرکت دیده نمی‌شد.

کاهش مشاغل حدود ۱۵ درصد از نیروی کار یاهو و «ای او ال»   را در بر می‌گیرد. برخی از این سمت‌ها نقش‌های تکراری در امور مالی، منابع انسانی، و سایر بخش‌های مدیریتی است و امکان کاهش شغل در تیم‌های ویراستاری و تولیدی نیز وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.