هدیه مایکروسافت به بحرین: ۵۶۰۰ شغل تا پایان ۲۰۲۲

0

طبق یک تحقیق جدید از سوی گروه بین‌المللی داده (IDC)، اکوسیستم فناوری مایکروسافت و محبوبیت رو به افزایش خدمات فضای ابری تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۶۰۰ شغل را در بحرین ایجاد خواهد کرد.

اکوسیستم مایکروسافت – شرکت‌هایی که محصولات مایکروسافت را می‌فروشند، خدمات‌رسانی می‌کنند، استفاده می‌کنند یا با مایکروسافت همکاری می‌کنند– در سال ۲۰۱۷ از بیش از ۳۱۰۰ کارگر در حوزه خلیج فارس پشتیبانی کرده است.

گروه بین‌المللی داده می‌گوید که این اکوسیستم یک مولد پربازده درآمدی است که به ازای هر یک دیناری که مایکروسافت تولید می‌کند، ۱۰٫۵۷ دینار درآمد دارد.

مدیر اجرایی ارشد اطلاعات و دولت الکترونیک، محمد‌علی القاعد، می‌گوید: «گزارش به دست آمده از مایکروسافت و IDC تاییدکننده قدرت پایدار ما در شناسایی ویژن اقتصادی ۲۰۳۰ است. رایانش فضای ابری و اکوسیستم محصولات، خدمات و راهکارهای مایکروسافت همچنان نقش حیاتی را در توسعه اقتصادی و ایجاد اشغال در این منطقه خلیچ فارس ایفا خواهد کرد.»

گزارش‌های IDC نشان می‌دهند که سازمان در این منطقه در افزایش استفاده از فناوری اطلاعات شرکت خواهند داشت. افزایش استفاده از خدمات فضای ابری عمومی به نوآوری و تنوع اقتصادی کمک خواهد کرد. به علاوه، راهبرد فضای ابری دولت، همراه با سرمایه‌گذاری‌ها در راهکارهای فضای ابری خصوصی و ترکیبی، به کسب‌و‌کارها امکان خواهد داد تا در طول ۵سال آینده تقریبا ۱۲۹ میلیون دینار بحرین درآمد جدید کسب کنند.

رشد خدمات فضای ابری عمومی در بحرین

گروه بین‌المللی داده پیش‌بینی می‌کند که استفاده از خدمات فضای ابری عمومی در بحرین در طول این مدت چهار‌برابر خواهد شد و از ۲٫۷۴ میلیون دینار در سال ۲۰۱۷ به ۱۰٫۰۵ میلیون دینار در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

بین پایان سال ۲۰۱۷ تا پایان سال ۲۰۲۲، استفاده از خدمات فضای ابری حدود ۵۲۰۰ شغل جدید را ایجاد خواهد کرد و اکوسیستم فناوری مایکروسافت ۴۰۰شغل را به آن اضافه می‌کند. در نتیجه در کل ۵۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

نسیب اوزوسل، رئیس گروه فضای ابری و شرکتی مایکروسافت خلیج فارس، می‌گوید: «تحول دیجیتالی این قدرت را دارد که موجب مشارکت مشتریان و شهروندان شود، کارمندان را تشویق کند، عملیات را بهینه‌سازی کرده و محصولات و خدمات را اختراع کند. مایکروسافت به اشتغال‌زایی در بحرین افتخار می‌کند. تسریع رشد اقتصاد و نوآوری و درآمد رو به افزایش نتایج طبیعی تلاش‌های ما‌ست که می‌خواهیم به هر فرد و سازمانی ‌کمک کنیم.»

در ماه مارس، مایکروسافت اعلام کرد که مراکز داده فضای ابری خود را در امارات متحده عربی افتتاح می‌کند تا به مشتریان در سراسر خاورمیانه خدمات ارائه دهد.

IDC نیز پیش‌بینی می‌کند که هزینه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحرین در سال ۲۰۲۲ به ۲۹۶/۷۶ میلیون دینار خواهد رسید و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در این کشور از ۱۲٫۶۰۰ تجاوز می‌کند. مدیر تحقیقات – نرم‌افزار و فضای ابری خاورمیانه، ترکیه و آفریقا، مگا کومار، می‌گوید: «با ادامه پیشرفت فضای ابری در منطقه، کشورها می‌توانند تحول دیجیتالی خود و دستور کار تنوع اقتصادی خود را تسریع بخشند»، «فضای ابری به انجام پروژه‌های نوآورانه پیرامون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء‌ و بلاکچین کمک خواهد کرد. به علاوه تقاضا برای انواع مهارت‌های جدید و تخصص در بازار ایجاد خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.