نوتلا، صبحانه را نیچ‌مارکت خود کرده است

0
  •  نوتلا، نیچ‌مارکت خود را پیدا کرده است

یافتن نیچ‌مارکت، یکی از ‌نقاط قوت بازاریابی این شرکت محسوب می‌شود، چراکه با اختصاص‌دادن عمده محصولات خود به‌عنوان وعده صبحانه، شکلات‌های خود را از طریق مفهوم صبحانه به مخاطبان خود معرفی کرده است، به‌طوری‌که به‌مرورزمان، این برند، به‌عنوان یک وعده صبحانه شناخته شده است. تأکید بر سالم‌بودن این وعده برای صبحانه، در مقابل مواد دیگری که سرشار از شکر و چربی بودند نیز یکی دیگر از راهکارهایی بود که برند نوتلا در روند معرفی خود به‌عنوان صبحانه، به‌کار گرفته است.

  •  دوستی با خانواده: نمونه یک بازاریابی عاطفی

برقراری یک ارتباط عمیق و درست با مخاطبان، از جمله روش‌هایی است که برند نوتلا در راستای بازاریابی عاطفی خود درپیش می‌گیرد، به این معنا که با درگیر‌کردن احساس و عاطفه مخاطبان از طریق مفاهیمی مانند خانواده و کودکان، سعی در ارائه یک تصویر دوستانه از خود دارد. تقریبا بسیاری از کلیپ‌ها و تصاویر تبلیغاتی نوتلا، محیطی گرم و صمیمی را از یک خانواده نشان می‌دهد که یا درحال مصرف شکلات نوتلا هستند و یا درحال خرید آن. شادی و هیجانی که در کلیپ‌های مذکور نهفته است، می‌تواند تأثیر عاطفی قابل‌توجهی بر مخاطبان داشته باشد، به‌طوری‌که به‌صورت ناخودآگاه این برند در ذهن مخاطبان به‌عنوان دوست خانواده‌ شناخته می‌شود؛ دوستی که با آمدن خود، نشاط و شادی را برای اعضای خانواده به‌ارمغان می‌آورد.

  •   نوتلا در نقش اسپانسر ورزشی 

شاید بتوان سال ۱۹۸۸ را به‌عنوان یکی از نقاط عطف برند نوتلا در راستای جهانی‌شدن قلمداد کرد. در این سال، شرکت نوتلا حامی تیم ملی فوتبال ایتالیا شده بود و تا ۳سال پیاپی نیز این حمایت را ادامه داد. درواقع می‌توان گفت اقدام مذکور تا حد زیادی در به‌رسمیت‌شناختن این نام تجاری تأثیرگذار بود، چراکه با حمایت از تیم ملی ایتالیا، موفق به برقراری یک ارتباط عاطفی بسیارقوی با مردم این کشور شد، به‌طوری‌که این تأثیرگذاری احساسی، در سال‌های بعد نیز همچنان در یاد و خاطره مخاطبان ایتالیایی این برند باقی ماند. 

  •  داستان خود از نوتلا را به اشتراک بگذارید

از جمله اقداماتی که نوتلا با هدف شکل‌دادن به تعامل موفق، در رسانه‌های اجتماعی به انجام رسانده، مربوط به هشتگ  nutellastories# است که در سال ۲۰۱۴، مقارن با پنجاهمین سالگرد تأسیس این برند، به‌راه‌ انداخت، در این کمپین، از مخاطبان خواسته می‌شد که خاطرات خود را از این شکلات فندقی خوشمزه، به اشتراک بگذارند که نتیجه این کمپین نیز به اشتراک‌گذاری بیش از ۷۶هزار داستان بود که هر یک از مخاطبان، از خاطرات خود با این برند، نوشته بودند.

  •  هر برندی، روز جهانی ندارد

در ۵فوریه سال ۲۰۰۷، یکی از طرفداران پروپاقرص نوتلا، علاقه خود را به مصرف شکلات فندقی به‌عنوان صبحانه به دیگر مخاطبان این برند به اشتراک گذاشته و این روز را به‌عنوان روزی برای صبحانه موردعلاقه خود معرفی کرد. بعد از آن، این تاریخ، به‌عنوان روز جهانی نوتلا انتخاب شد و هر‌ساله در چنین روزی، جشن‌های مختلفی از سوی این برند برگزار می‌شود و طیف گسترده‌ای از مخاطبان جدید به این گروه بزرگ تولیدی، ملحق می‌شوند.

  •  انتخاب شریک تبلیغاتی

یافتن یک شریک تبلیغاتی، می‌تواند در تحقق اهداف بازاریابی برندها بسیارمؤثر واقع شود؛ به این معنا که اگر دو یا چند نام تجاری معتبر، در کنار یکدیگر دیده شوند، مطمئنا اعتبار هریک از آنها باعث تقویت و بالاتررفتن اعتبار برند دیگر خواهد شد. تیم هورتونز، یکی از رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای ایتالیایی در جهان محسوب می‌شود که طی اقدامی خلاقانه در سال ۲۰۱۵، در کنار برند نوتلا دیده شده و برخی از محصولات غذایی خود را در کنار شکلات‌های معروف نوتلا به مخاطبان معرفی کرده است. این اقدام، با روانه‌کردن چندین کامیون در شهرهای مختلف ایتالیا همراه بود که محصولات موردنظر را با خود حمل کرده و در اختیار مخاطبان قرار می‌دادند تا با محصولات این دو شرکت بزرگ، بیشتر مأنوس شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.