نقش اولین کارمندان استخدام‌‌شده در موفقیت یک شرکت

0

اگر می‌خواهید یک شرکت عالی داشته باشید که در بین رقبا بسیار موفق باشد، باید میزان تغییر و تحولات در بین کارمندان را به حداقل برسانید. عوامل بسیاری در ایجاد یک محیط کاری فوق‌العاده دخیل هستند، در اینجا می‌خواهیم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم:

  •   اولین کارمندان خود را هوشیارانه انتخاب کنید

به عنوان صاحب کسب‌و‌کار، همیشه روند و فرهنگ کاری را برای شرکت خود مشخص کنید، به ویژه وقتی شرکت شما جدید و کوچک است. با رشد سازمان شما، دیگر نمی‌توانید با تک‌تک کارمندان کار کنید. تیم شما توسط سایر افراد اداره خواهد شد و اولین نفراتی که استخدام کرده‌اید، نقش مهمی را در هدایت کار ایفا خواهند کرد.

هر چقدر یک کسب‌و‌کار کوچک‌تر باشد، نقش صاحب آن در ایجاد فرهنگ کار بیشتر خواهد بود. هرگز نباید تاثیر پنهان اولین کارمندان خود را روی کسب‌و‌کارتان دست کم بگیرید. برای مثال، اگر اولین کارمندان شما بسیار پرانرژی و مهربان باشند، کسب‌و‌کار شما موفق خواهد شد. اما اگر آنها توانا باشند در حالی‌که تمایل و علاقه‌ای به کار نداشته باشند، احتمال دارد که شما را ترک کنند.

  •  فرصت‌هایی برای دوستی ایجاد کنید

هدف از دوستی این نیست که اعضای تیم در خارج از محل کار دور هم جمع شوند، بلکه هر یک از اعضای تیم شما چندین همکار داشته باشند که بخواهند به طور داوطلبانه در بیرون از شرکت نیز با هم در ارتباط باشند. نباید افراد را مجبور به دوستی کرد بلکه باید فرصت‌هایی ایجاد کرد تا آنها به طور طبیعی با هم در ارتباط باشند. به تیم خود امکان دهید تا یکدیگر را بشناسند.

  •  زمان تقویت کار به درون نگاه کنید

شرکت‌هایی که به سرعت در حال رشد هستند به رهبرانی نیاز دارند که بتوانند به آنها در پاسخگویی به تقاضای رشد کمک کنند. همیشه انسان وسوسه می‌شود تا فردی را از بیرون وارد کار کند و شاید شما فکر کنید که این کار آسان‌تر از تقویت اعضای تیم خودتان باشد. اما نباید تیم خود را دست کم بگیرید.

وقتی شما اعضای تیم را از نظر مهارت و فرهنگ انتخاب می‌کنید، اتفاق خوبی می‌افتد: همه افراد منتظر آن هستند که روز تعطیل را نیز در دفتر کار باشند. دوستی به مرور زمان اتفاق می‌افتد و عمیق می‌شود در نتیجه محیط کار برای افراد دلنشین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.