مناقصه بیمه خود را در استارتاپ پاکت بگذارید

ارزان‌ترین قیمت‌های بیمه در استارتاپ پاکت

0

استارتاپ پاکت واسطه‌ای میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار، برای عقد بهترین قرارداد بیمه‌ای است

استارتاپ پاکت توسط کاظم عید بنیانگذاری شده است. کاظم ۳۷ ساله و متولد شهر قم است. او دانش‌آموخته‌‌ رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پیام نور قم است.

ايده استارتاپ پاکت چطور شكل گرفت؟

من از سال ۹۵ با استارتاپ و مدل کسب‌و‌کارهای پلتفرمی آشنا شدم. با توجه به سابقه‌ای که در صنعت بیمه داشتم و از آنجایی که خلأهای موجود در بازار آنلاین بیمه را می‌شناختم، ایده راه‌اندازی پلتفرمی در زمینه بیمه با مشارکت کلیه نمایندگان با امکان رقابت بر سر قیمت و ارائه خدمات را بررسی کردم.

در نهایت از سال۹۷ شروع به نیاز سنجی و تحلیل سایت کردم و با توجه به اینکه مشابه استارتاپ پاکت را در زمینه بیمه نداشتیم، کلیه موارد از ابتدا تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی شد.

قبل از راه‌اندازي استارتاپ‌تان، مشغول چه کاری بودید؟

من از سال ۹۰ نماینده بیمه در شهر قم بودم. همچنین ۵ سال متوالی نماینده برتر بیمه در استان قم شدم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

سامانه پاکت به نشانی www.pakatt.com به منظور ایجاد بستری برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و هر شخص حقیقی و حقوقی که نیاز به تهیه بیمه‌نامه دارد، ایجاد شده است. این سامانه یک پلتفرم دو‌وجهی است که با ایجاد ارتباط بین متقاضیان بیمه، نمایندگان و کارگزاران شرکت‌های بیمه، به متقاضی این امکان را می‌دهد که بیمه مورد تقاضای خود را با بهترین قیمت و شرایط پرداخت متنوع از هر یک از شرکت‌های بیمه فعال در ایران خریداری کند.

نمایندگان و کارگزاران شرکت‌های بیمه نیز می‌توانند قیمت و شرایط دریافت حق بیمه را بر اساس پیشنهاد ارسالی به متقاضی اعلام کرده و با سایر ارائه‌کنندگان خدمات از نظر قیمت و نحوه ارائه خدمات رقابت داشته باشند.

متقاضی بیمه می‌تواند بر اساس قیمت، نحوه پرداخت حق بیمه، نام شرکت بیمه و سوابق کاری نماینده ارائه‌دهنده خدمات، یکی از ارائه‌دهندگان را انتخاب کند. تمرکز پاکت روی بیمه‌های تخصصی همچون مسئولیت، مهندسی، درمان گروهی و… است. این در حالی است که سایر سایت‌های فروش آنلاین بیمه بیشتر روی بیمه خودرو تمرکز دارند.

[bs-quote quote=”استارتاپ پاکت واسطه‌ای میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار، برای عقد بهترین قرارداد بیمه‌ای است” style=”style-3″ align=”left”][/bs-quote]

استارتاپ پاکت از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

استارتاپ پاکت شامل دو بخش اصلی است؛ بخش کاربری نمایندگان و بخش متقاضیان بیمه. در سمت کاربر متقاضی بیمه، کلیه متقاضیان می‌توانند به صورت رایگان در سایت ثبت نام کنند.

سپس با توجه به بیمه مورد تقاضایشان، نسبت به تکمیل فرم درخواست مناقصه اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز برای ارائه قیمت را تکمیل و ارسال می‌کنند.

کاربران می‌توانند بنا به صلاحدید خود مناقصه را به صورت پاکت باز و یا پاکت بسته ایجاد کنند. در صورتی که مناقصه به صورت پاکت بسته باشد، نمایندگان بیمه نمی‌توانند قیمت‌های ارسالی سایر نمایندگان را مشاهده کنند.

مزیت مناقصه به صورت پاکت باز این است که نمایندگان با مشاهده قیمت سایر نمایندگان می‌توانند نسبت به اصلاح و کاهش قیمت اعلامی خود اقدام کنند. کاربر می‌تواند از کلیه شرکت‌های بیمه درخواست استعلام کند و یا اینکه شرکت‌های بیمه منتخب خود را مجاز به ارائه قیمت مشخص کند.

همچنین کاربر می‌تواند از کلیه نمایندگان در کل کشور درخواست ارائه قیمت کند و یا اینکه نمایندگان یک یا چند استان و یا یک شهر را مجاز به ارائه قیمت مشخص کند. کاربران می‌توانند برای ارائه قیمت توسط نمایندگان مهلت ارائه قیمت مشخص کنند.

ضمن اینکه کاربر می‌تواند بنا به صلاحدید خود قبل از مهلت انتخابی، نسبت به اتمام زمان شرکت در مناقصه اقدام و برنده را تعیین کند. پس از تعیین برنده توسط کاربر اطلاعات تماس نماینده برنده به کاربر نمایش داده می‌شود.

همچنین با اعلام به نماینده برنده، اطلاعات تماس متقاضی بیمه به نماینده نمایش داده می‌شود. یکی از مزیت‌های این موضوع این است که متقاضی با تماس‌های مکرر نمایندگان بیمه مواجه نخواهد شد. پس از صدور بیمه‌نامه، کاربر این موضوع را در سامانه اعلام و نسبت به تجربه کار با نماینده اعلام نظر می‌کند.

در صورت عدم توافق و عدم صدور بیمه‌نامه، کاربر می‌تواند با اعلام عدم صدور بیمه نامه و اعلام دلیل آن، نسبت به انتخاب نماینده دیگری اقدام کند. در بخش کاربری نمایندگان بیمه، کلیه نمایندگان و کارگزاران بیمه اعم از حقیقی و حقوقی در سراسر کشور می‌توانند با عضویت در سایت نسبت به ارائه قیمت بیمه نامه اقدام و در صورت برنده‌شدن در مناقصه و انتخاب‌شدن توسط کاربر متقاضی، اقدامات لازم جهت صدور بیمه نامه را انجام دهند.

نمایندگان و کارگزاران می‌توانند در سایت ثبت نام کرده و پس از تایید مدارک ارسالی توسط مدیر سایت نسبت به ارائه مبلغ اقدام کنند.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

نسخه اولیه سایت از مهر ۹۸ شروع به کار کرد که پس از رفع ایرادات، از اوایل آذر ماه رسما کار خود را آغاز کردیم.

سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه کار حدود ۴۰ میلیون تومان بود که برای ادامه کار و بازاریابی و تبلیغات در حال تزریق سرمایه هستیم.

از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

حدود ۱۰۰ کاربر در این مدت جذب کردیم که با توجه به اینکه سایت کار تخصصی انجام می‌دهد و کاربران برای تایید‌شدن باید پایش بشوند، آمار خوبی است.

شیوه درآمدزایی‌تان چگونه است؟

شیوه درآمدزایی ما به صورت درصدی از حق بیمه تا سقف معینی خواهد بود که از نماینده برنده مناقصه اخذ می‌شود.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

بازار هدف پاکت شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و متوسط هستند که سعی کردیم با ارتباط گرفتن به صورت مستقیم با بازار هدف نسبت به معرفی اقدام کنیم. استفاده از ارتباطات قبلی که در بازار بیمه داشتیم و همچنین آشنایی از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی را هم در دستور کار قرار دادیم و با تولید محتوا سعی می‌کنیم جایگاه خوبی را در موتور‌های جستجو در زمینه‌های مرتبط با بیمه به دست بیاوریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.