مفهوم یو-ایکس برای تبلیغات‌چی‌ها

0

تجربه کاربر که با نام اختصاری UX شناخته می‌شود، یکی از مفاهیم برجسته در بازاریابی محسوب می‌شود، چراکه نگرش و دیدگاه یک کاربر را درباره یک برند شکل می‌دهد، بنابراین توجه به برخی نکات کاربردی می‌تواند یک خاطره مثبت را از یک برند مشخص برای مخاطبان آن شکل دهد.

شاید برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد که به فروشگاهی رفته‌ایم و بعد از خروج از آنجا با خود عهده بسته‌ایم که دیگر به فروشگاه مذکور نرویم، نوع برخورد فروشنده، نوع خدماتی که ارائه شده بود و … همه جزئی مهم از آن چیزی است که در علم بازاریابی به تجربه کاربر معروف شده است. نوع تجربه‌ای که یک کاربر در برخورد با یک نام تجاری دارد، در بازگشت دوباره آن کاربر به سوی برند مورد نظر بسیار اهمیت دارد.

  •  کاربران خود را رها نکنید

هر کاربری در استفاده از یک محصول، هدف خاصی را دنبال می‌کند و اگر در راستای کاربرد خود به هدف مورد نظر نرسد، مطمئنا برند خود را عوض خواهد کرد، به همین دلیل در تجارت آنلاین باید تجربیاتی را برای کاربران رقم زد که با اهداف و نیازهای آنها هماهنگ باشند، به این معنا که بعد از مراجعه یک کاربر و حتی در ادامه روند خرید، نباید ارتباط با کاربران قطع شود، بلکه با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی باید نیازهای کاربران را تحت نظر داشت و اهداف آنها را دنبال کرد.

  •  کاربران را گمراه نکنید

آنچه می‌تواند به طور تأثیرگذاری یک تجربه مثبت را برای مخاطبان شما فراهم کند، ارائه تبلیغات پیچیده و شعارهای پر آب و رنگ نیست، بلکه در نهایت صداقت شما و تطبیق محصولات شما با شعارهایتان است که باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد؛ به همین منظور یکی از راهکارهای مهمی که در روند تجربه کاربر اهمیت می‌یابد، جعل‌نکردن کاربران است، به این معنا که باید با آنها صادق باشید و هر آنچه را هستید به آنها انتقال دهید، چراکه در نهایت آنچه باعث عملکرد مثبت مخاطبان خواهد شد، تجربیاتی است که در رابطه با برند شما کسب کرده‌اند، نه آنچه شما شعار داده‌اید.

  •  تبلیغ خودکار نگذارید

بارها پیش آمده است که در وب‌سایتی هستیم و در حال خواندن یک مطلب، اما پنجره‌های تبلیغاتی مزاحم ما هستند و با باز‌شدن هر مطلب جدید، یکی از آنها باز می‌شود.

این نکته ممکن است از جمله اشتباهات رایجی باشد که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین مرتکب آن شده و در نهایت تجربه کاربران خود را به سمت منفی‌شدن سوق می‌دهند.

این تبلیغات خودکار ممکن است به حدی آزاردهنده باشند که کاربری ترجیح دهد ‌روی مرورگر خود برنامه Ad-Blocking را نصب کند که این امر در نهایت باعث یک روند منفی در روند شکل‌گیری UX برند شما خواهد شد.

  •  تبلیغات را کاربردی کنید

قابلیت استفاده، یکی از نکات مهم در شکل‌گیری تجربه کاربر محسوب می‌شود، به این معنا که مخاطب یک وب‌سایت باید بتواند به آسانی روند تبلیغات شما را دنبال کند، اگر باز کردن هر پنجره منوط به باز کردن پنجره دیگر باشد، این روند در نهایت مخاطبان را سرخورده کرده و از ادامه فعالیت باز می‌دارد، حتی ممکن است یک تبلیغ بتواند مخاطبی را تا مرحله خرید نیز برساند، اما پیچیده‌کردن فرایند آن و درخواست یک سری اطلاعات که ممکن است مخاطب در آغاز روند نیز آنها را داده باشد، در نهایت او را خسته کرده و حتی از ادامه خرید نیز بازدارد، به همین دلیل توصیه می‌شود که برنامه‌های آنلاین خود را به صورت کاربردی‌تری طراحی کنید که قابلیت استفاده را داشته باشند و کاربران را سرخورده نکنند.

  •  پیش‌ثبت‌نام نداشته باشید

برخی کسب‌وکارهای آنلاین حتی برای ورود یک کاربر به سایت خود نیز نیاز به ثبت نام اولیه دارند، درحالی که هرچقدر محتوای یک سایت مفید باشد، کمتر کاربری پیدا می‌شود که یک فرم کامل را برای ورود به آن پر کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که اطلاعات عمومی و مفید خود را در اختیار کاربران عمومی قرار دهید تا در صورت پذیرش محتوای شما، در سایت‌تان ثبت‌نام کنند؛ چراکه در غیر این صورت حتی ممکن است یک بازدید کلی از سایت را نیز از دست بدهید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.