مبانی حقوقی قرارداد بستن برای کسب‌و‌کارها

0

 اگر از فردی که در حال راه‌اندازی کسب‌وکار است سوال کنید برای شروع به چه چیزهایی نیاز است، به مواردی مانند تعریف بیزینس پلن

(Business Plan)‌، تهیه و تدارک محل فعالیت، انتخاب شرکا‌ و همکاران و… اشاره خواهد کرد.

در این میان عمده صاحبان کسب‌و‌کارهای نوپا در آخرین مراحل و یا زمانی که با مشکل مواجه می‌شوند، به اهمیت مسائل حقوقی پی می‌برند. یکی از مهم‌ترین مسائل حقوقی که شرکت‌های نوپا باید با آن آشنا باشد، اصول و قواعد حقوقی برای تدوین قرارداد است. بسته به نوع خدمات و کالای ارائه‌شده باید قرارداد مناسب تدوین شود.

عدم انسجام و تناسب نوع قرارداد با موضوع مورد اجرا و نحوه تنظیم و نگارش متن این قراردادها در بسیاری موارد مشکلاتی را برای صاحبان کسب‌و‌کار به‌وجود می‌آورد و آنان را درگیر مسائل حقوقی و گاهی مراجعات متعدد به مراجع قضایی برای احقاق حق می‌کند. تنوع شیوه‌های متفاوت تنظیم قرارداد نیز از جمله مواردی است که به این پیچیدگی و چالش‌های بالقوه می‌افزاید. در شرکت‌ها، قراردادها در سطوح مختلفی از قرار همکاری و شراکت بین بنیانگذاران تا قراردادهای فروش کالا یا خدمات تنظیم می‌شوند که هرکدام دارای قالب و محتوای مخصوص به خود هستند.

این کارگاه به شما کمک می‌کند تا با فراگیری اصول حقوقی نگارش قراردادها، علاوه بر تدوین قراردادهایی بی‌نقص، نگرانی‌های خود از مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید. این رویداد در روز پنچشنبه ۲۳ آذرماه در پارک علم و فناوری مدرس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.