لینکداین چطور شادی را قسمت بین کارکنانش تقسیم می‌کند؟

0

لینکداین یک شبکه ارتباط‌جمعی برای یافتن شغل است. این شرکت به داشتن روش‌های خاص برای ایجاد اشتیاق و ترغیب کارمندان خود مشهور است. این کمپانی در سال‌های اخیر فهرست کارمندانش را به ۴۲۰۰ نفر افزایش داده با این حال مدیران این شرکت به بهترین شکل با این همه افراد برخورد می‌کنند.

  •  یوگای رایگان، امتیاز رایگان

در بسیاری از شرکت‌های جهان کارمندان از باشگاه ورزشی رایگان برخوردارند. لینکداین یک قدم جلوتر است. در باشگاه ورزشی این کمپانی انواع کلاس‌ها مانند تایچی، زومبا، اینشیپ، بسو، تی.آر.ایکس، یوگای قدرتی و کلاس‌های آمادگی جسمانی به صورت رایگان برگزار می‌شود. افراد با شرکت در این کلاس‌ها از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

الگوی شماره ۱: کارمندان سالم خوشحال‌ترند و کارمندان خوشحال پربارتر و سازنده‌تر عمل می‌کنند. کارمندان را تشویق به ورزش کنید.

  •  تخصیص زمان برای انجام پروژه‌های ویژه!

در شرکت‌های بسیاری برای زمان خارج از محل کار، از طرف شرکت پروژه‌هایی به‌عنوان اضافه‌کار پیشنهاد می‌شود. در لینکداین این پروژه‌ها «روزانه» نام دارد و یک جمعه در هرماه در یک جلسه معرفی می‌شوند.

لینکداین تلاش می‌کند به هریک از این «روزانه»ها رنگ و بویی تازه ببخشد و برای جذابیت آن، زمینه و موضوعی تازه برای هریک از آن‌ها در نظر بگیرد. برای مثال آخرین پروژه که هدف آن مشارکت کارمندان در فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه بود، «لینکداین مهربان» نام داشت.

الگوی شماره ۲: با طراحی و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل به ایجاد تنوع در محل کار و همچنین اجرای کارهای خیرخواهانه بپردازید.

  •  سخنرانی افراد تاثیرگذار برای کارمندان

لینکداین به سبب برگزاری جلساتی که در آن از افراد تاثیرگذار و موفق جهانی دعوت به عمل می‌آید تا برای کارمندان سخنرانی کنند مشهور است. هرماه این شرکت میزبان ۳ نفر برای این جلسات است. آخرین آن‌ها سث مییرز (Seth Meyers)، نویسنده ارشد شبکه ان‌بی‌سی، فرد کافمن (Fred Kofman)، نویسنده کتاب تجارت هوشیار، دیپک چاپرا (Deepak Chopra)، نویسنده هندی و حتی مارتین لوتر کینگ بوده است.

الگوی شماره ۳: برگزاری سمینارهایی با سخنرانی افراد تاثیرگذار دنیا جهت الهام‌بخشی به کارمندان

  •  دریافت سالانه ۵ هزار دلار جهت ادامه تحصیل 

لینکداین همواره کارمندان را به پیشرفت و کسب انواع حرفه‌ها و مدارک تشویق کرده است. این شرکت این هدف را با پاداش‌های مالی تشویق می‌کند. همچنین کلاس‌های آموزشی آنلاین را که شامل انواع دوره‌های دانشگاهی و دوره‌های مدیریتی آنلاین است، برگزار می‌کند.

 الگوی شماره ۴: برای تحصیلات کارمندان سرمایه‌گذاری کنید.

  •  پشتیبانی از ایده‌پردازی

از دیگر روش‌های تقویت خلاقیت در لینکداین ایجاد پروژه‌ای به نام «ماشین جوجه‌کشی» است. در هرماه هریک از کارمندان در تیم‌های مختلف لینکداین، ایده‌های خود را به مدیران گروه تحویل می‌دهند. در صورت جذاب بودن ایده توسط مدیران، ۳ ماه از زمان‌های آزاد که در بالا توضیح داده شد به پروبال دادن به ایده جدید و پیشرفت آن اختصاص داده می‌شود. این همان روشی است که هنزمندیبروگن (Hans Van Debruggen) با آن بر روی پروژه خود کار کرد و چند ماه بعد موتور جستجوی جدید لینکداین شروع به فعالیت کرد.

الگوی شماره ۵: قوانینی برای پیگیری و اجرای ایده‌های کارمندان وضع کنید.

  •  رقابت‌های درون شرکتی!

فرهنگ غالب در لینکداین فرهنگ شوخ‌طبعی و خودمانی است. از عجیب‌ترین رویدادها در این شرکت برگزاری سالانه مسابقات آسانسور فضایی (Space Lift) است. در این مسابقات که با جوایز متنوعی همراه است، فضای شرکت با المان‌های مختلفی به طور کامل تغییر شکل می‌دهد. در آخرین مسابقه امسال سعی شده بود فضای شرکت یادآور انیمیشن آپ (up) باشد.

الگوی شماره ۶: ایجاد تنوع و تحول با برگزاری مراسمی مانند مسابقه و مانند آن

  •  کمک ۱۰ هزار دلاری لینکداین به کارمندانش برای پی‌ریزی بنگاه خیریه…

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که با کمک‌های مالی به کارمندان، آنان را تشویق به شرکت در امور خیریه می‌کنند. این کار در لینکداین با قدرت بیشتری انجام می‌گیرد. به صورتی که این شرکت با اعطای ۱۰ هزار دلار به کارمندانی که سعی در تاسیس موسسه خیریه متعلق به خودشان و مناسب سلیقه خودشان را دارند، به آن‌ها یاری می‌رساند.

الگوی شماره ۷: همکاری با کارمندان برای امور خیریه مطابق با میل آن‌ها

  •  امور خیریه با روشی نوین

لینکداین به‌عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه کمک‌های خیریه، به کارمندان شانس دیگری برای این مهم می‌دهد. برای مثال در سال ۲۰۱۳ جو روالدز (Joe Roualdes)  برای آموزش غواصی به جوانان اندونزی ۳۰ هزار دلار از این شرکت دریافت کرد.

الگوی شماره ۸: به دنبال راهی برای پشتیبانی و ایجاد انگیزه برای کارمندانتان باشید. حتی در خارج از شرکت.

  •  مدیر شرکت دو بار در ماه گزارش‌هایی به همه کارمندان می‌دهد

در اغلب شرکت‌ها سمینارهایی برای گزارش عملکرد شرکت برای کارمندان یک‌بار در ماه برگزار می‌شود. این آمار برای لینکداین ۲ برابر است. هر دو هفته یک بار مدیر ارشد و هیئت‌رئیسه برای پاسخ به سوالات کارمندان جلسه‌ای برگزار می‌کنند. همیشه اتفاقات جالبی در این جلسات رخ می‌دهد. برای مثال در ماه فوریه سال گذشته مدیر این شرکت به هریک از کارمندان یک ایپد مینی هدیه داد.

ایده شماره ۹: مدیران و کارمندانتان را در فضایی دوست‌داشتنی و مهیج دعوت به کار کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.