لينکداين مهربان چطور شادي را بين کارکنانش تقسيم مي کند؟

0

استراتژي و روش‌هاي لينکداين براي بالابردن بهره‌وري نيروهايش

لينکداين يک شبکه ارتباط‌جمعي براي يافتن شغل است. اين شرکت به داشتن روش‌هاي خاص براي ايجاد اشتياق و ترغيب کارمندان خود مشهور است. اين کمپاني در سال‌هاي اخير فهرست کارمندانش را به ۴۲۰۰ نفر افزايش داده با اين حال مديران اين شرکت به بهترين شکل با اين همه افراد برخورد مي‌کنند.

 

 يوگاي رايگان، امتياز رايگان

در بسياري از شرکت‌هاي جهان کارمندان از باشگاه ورزشي رايگان برخوردارند. لينکداين يک قدم جلوتر است. در باشگاه ورزشي اين کمپاني انواع کلاس‌ها مانند تايچي، زومبا، اينشيپ، بسو، تي.آر.ايکس، يوگاي قدرتي و کلاس‌هاي آمادگي جسماني به صورت رايگان برگزار مي‌شود. افراد با شرکت در اين کلاس‌ها از امتيازات ويژه‌اي برخوردار مي‌شوند.

الگوي شماره ۱: کارمندان سالم خوشحال‌ترند و کارمندان خوشحال پربارتر و سازنده‌تر عمل مي‌کنند. کارمندان را تشويق به ورزش کنيد.

 

 تخصيص زمان براي انجام پروژه‌هاي ويژه!

در شرکت‌هاي بسياري براي زمان خارج از محل کار، از طرف شرکت پروژه‌هايي به‌عنوان اضافه‌کار پيشنهاد مي‌شود. در لينکداين اين پروژه‌ها «روزانه» نام دارد و يک جمعه در هرماه در يک جلسه معرفي مي‌شوند.

لينکداين تلاش مي‌کند به هريک از اين «روزانه»ها رنگ و بويي تازه ببخشد و براي جذابيت آن، زمينه و موضوعي تازه براي هريک از آن‌ها در نظر بگيرد. براي مثال آخرين پروژه که هدف آن مشارکت کارمندان در فعاليت‌هاي داوطلبانه و خيرخواهانه بود، «لينکداين مهربان» نام داشت.

الگوي شماره ۲: با طراحي و اجراي پروژه‌هايي از اين قبيل به ايجاد تنوع در محل کار و همچنين اجراي کارهاي خيرخواهانه بپردازيد.

 

 سخنراني افراد تاثيرگذار براي کارمندان

لينکداين به سبب برگزاري جلساتي که در آن از افراد تاثيرگذار و موفق جهاني دعوت به عمل مي‌آيد تا براي کارمندان سخنراني کنند مشهور است. هرماه اين شرکت ميزبان ۳ نفر براي اين جلسات است. آخرين آن‌ها سث مييرز (Seth Meyers)، نويسنده ارشد شبکه ان‌بي‌سي، فرد کافمن (Fred Kofman)، نويسنده کتاب تجارت هوشيار، ديپک چاپرا (Deepak Chopra)، نويسنده هندي و حتي مارتين لوتر کينگ بوده است.

الگوي شماره ۳: برگزاري سمينارهايي با سخنراني افراد تاثيرگذار دنيا جهت الهام‌بخشي به کارمندان

 دريافت سالانه ۵ هزار دلار جهت ادامه تحصيل

لينکداين همواره کارمندان را به پيشرفت و کسب انواع حرفه‌ها و مدارک تشويق کرده است. اين شرکت اين هدف را با پاداش‌هاي مالي تشويق مي‌کند. همچنين کلاس‌هاي آموزشي آنلاين را که شامل انواع دوره‌هاي دانشگاهي و دوره‌هاي مديريتي آنلاين است، برگزار مي‌کند.

 الگوي شماره ۴: براي تحصيلات کارمندان سرمايه‌گذاري کنيد.

 

 پشتيباني از ايده‌پردازي

از ديگر روش‌هاي تقويت خلاقيت در لينکداين ايجاد پروژه‌اي به نام «ماشين جوجه‌کشي» است. در هرماه هريک از کارمندان در تيم‌هاي مختلف لينکداين، ايده‌هاي خود را به مديران گروه تحويل مي‌دهند. در صورت جذاب بودن ايده توسط مديران، ۳ ماه از زمان‌هاي آزاد که در بالا توضيح داده شد به پروبال دادن به ايده جديد و پيشرفت آن اختصاص داده مي‌شود. اين همان روشي است که هنزمنديبروگن (Hans Van Debruggen) با آن بر روي پروژه خود کار کرد و چند ماه بعد موتور جستجوي جديد لينکداين شروع به فعاليت کرد.

الگوي شماره ۵: قوانيني براي پيگيري و اجراي ايده‌هاي کارمندان وضع کنيد.

 

 رقابت‌هاي درون شرکتي!

فرهنگ غالب در لينکداين فرهنگ شوخ‌طبعي و خودماني است. از عجيب‌ترين رويدادها در اين شرکت برگزاري سالانه مسابقات آسانسور فضايي (Space Lift) است. در اين مسابقات که با جوايز متنوعي همراه است، فضاي شرکت با المان‌هاي مختلفي به طور کامل تغيير شکل مي‌دهد. در آخرين مسابقه امسال سعي شده بود فضاي شرکت يادآور انيميشن آپ (up) باشد.

الگوي شماره ۶: ايجاد تنوع و تحول با برگزاري مراسمي مانند مسابقه و مانند آن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.