لو رفتن اطلاعات مشتری، بر باد رفتن حیثیت شماست!

0

وقتی مشتریان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای شما افشا می‌کنند، به شما اعتماد کرده‌اند و نباید عمدا یا سهوا از اعتماد آنها سوءاستفاده کنید. مشتریان شما نمی‌خواهند که شما اطلاعات آنها را در اختیار اشخاص ثالث یا بدتر از آن هکرهای سایبری قرار دهید. جمع‌آوری داده‌های مشتری با مشکلاتی در زمینه حریم خصوصی همراه است. اما وقتی درست انجام شود، مزایای آن از خطراتش بیشتر خواهد بود. در این مواقع باید به ۱۰ پرسش زیر توجه کنید، قبل از اینکه از مشتریان خود بخواهید اطلاعات خود را به شما بدهند.

 

من وقت زیادی ندارم که صرف اطلاعات گرفتن از مشتریانم کنم. واقعا باید از آنها اطلاعات جمع‌آوری کنم؟

  • بدون مشتری کسب‌وکار شما دوام نخواهد آورد. وقتی بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند، می‌توانید بازاریابی بهتری داشته باشید و حس وفاداری را در آنها ایجاد کنید. درنهایت فروش شما افزایش خواهد یافت. جمع‌آوری داده‌های مشتریان به شما کمک می‌کند تا آنها را بهتر بشناسید و مطابق با خودشان با آنها رفتار کنید.  به‌علاوه این اطلاعات به شما امکان می‌دهد تا آنچه را که مشتریان می‌خواهند در اختیارشان قرار دهید و این‌گونه نرخ فروش خود را بالا ببرید.

چه نوع اطلاعات شخصی را باید جمع‌آوری کنم و چرا؟

  • از اطلاعات اولیه شروع کنید مانند نام و نشانی پستی و ایمیل مشتری. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با آنها در ارتباط باشید و به طور مستقیم آنها را پیگیری کنید. سایر اطلاعات شخصی می‌تواند سن، شغل و جنسیت مشتری باشد. وقتی اعتماد مشتری را جلب کنید، می‌توانید از او بخواهید تا جزئیات بیشتری را درباره خود، ارزش‌ها و شیوه زندگی‌اش در اختیارتان بگذارد.

چه نوع داده‌های تراکنشی را باید جمع‌آوری کنم و چرا؟

  • ثبت و تحلیل سابقه تراکنشی هر مشتری، اعم از اینکه چه چیزی را در چه زمانی و هرچند وقت یک‌بار از شما می‌خرد، به شما کمک می‌کند تا دریابید کدام محصولات و خدمات را باید در آینده به او ارائه دهید. شرکت‌هایی مانند آمازون و زاپوس در این زمینه بهترین‌ها هستند.

بهترین روش‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مشتری چیست؟

  • می‌توانید هر زمان که مشتری از طریق تلفن یا به طور آنلاین با قسمت خدمات مشتریان شرکت شما تماس می‌گیرد، داده‌های مشتری را جمع‌آوری کنید. یا در فروشگاه یا از طریق نظرسنجی یا مسابقه این اطلاعات را کسب کنید.

چگونه باید این اطلاعات را سازماندهی و ذخیره کنم؟

  • وقتی داده‌های مورد نظر را از مشتری دریافت کردید، وارد کردن آنها در یک برگه صفحه گسترده کار مناسبی نیست. بهترین راه برای ذخیره و پیگیری داده‌های مشتری آن است که از یک راهکار مدیریت رابطه مشتری یکجا (CRM) استفاده کنید.

چگونه می‌توانم از داده‌های شخصی و مالی مشتریان خود محافظت کنم؟

  • اولین قدم در این راه رمزگذاری تمام داده‌های مشتریان است. این شامل اسامی، ایمیل و نشانی پستی، شماره کارت اعتباری، عادات سرگرمی، ورود به سیستم رسانه‌های اجتماعی و سایر داده‌های مهم است که باید محرمانه نگه داشته شوند.

 بهترین راه برای رمزگذاری داده‌ها در صنایع مختلف متفاوت است. ممکن است نیاز باشد یک متخصص امنیت داده استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اگر برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های مشتریان خود شخص ثالثی را استخدام کرده‌اید، باید مطمئن شوید که او استانداردهای رمزگذاری را رعایت می‌کند.

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که کارم قانونی است؟

هنگام جمع‌آوری و ذخیره داده‌های شخصی مشتریان باید قانون حفظ حریم خصوصی افراد را رعایت کنید و به مشتری اجازه دهید به این اطلاعات درباره خود دسترسی داشته باشد. در هر صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، برای مثال سلامت و مراقبت‌های بهداشتی یا کودکان، باید قوانین مربوط به حریم خصوصی آن صنعت را رعایت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.