فرصتي براي پياده سازي ايده هاي نو

0

«مرکز توانمندسازي و تسهيل‌گري کسب‌وکارهاي نوپاي فاوا» سال گذشته تحت نظر وزارت ارتباطات شروع به کار کرد. مرکزي که دکتر واعظي وزير ارتباطات در مورد آن گفت: «وزارت ارتباطات براي فعاليت مردم، بخش خصوصي، دانشگاهيان و فارغ‌التحصيلان نقش همراهي خواهد داشت، نه نقش قيم بودن.» وي وظيفه وزارت را کمک به آن‌ها دانست و براي اين کار پيش از اين جاي ‌چنين مراکزي را خالي دانست.

يک استارتاپ از لحظه‌اي که از دل يک ايده بيرون مي‌آيد تا وقتي مي‌خواهد به يک محصول قابل‌قبول تبديل شود، مراحل مختلفي را طي مي‌کند. اين مرکز در تمامي اين مراحل استارتاپي‌ها را حمايت مي‌کند. در اين مسير حمايت، آموزش و راهنمايي‌هاي مشاوران و مربيان کسب‌وکار و فناوري نقش کليدي دارد؛ کساني که داراي دانش عميق و تخصصي هستند و پيش از ديگران مسير خلق يک استارتاپ موفق را طي کرده‌اند. در پايان مسير، ايده بايد تبديل به يک حداقل محصول قابل‌قبول (Minimum Viable Product) همراه با يک برنامه کسب‌وکار (Business Plan) واقعي و جذاب شود و بتواند براي تأمين مالي به سرمايه‌گذاران ارائه شود. در توضيح عملکرد اين مرکز آمده است: در «مرکز حمايت و تسهيل‌گري کسب‌وکارهاي نوپا فاوا» تلاش مي‌کنيم به شما در اين فرايند تجاري‌سازي کمک کنيم. اينجا در مراحل مختلف کار مي‌توانيد انتظار دريافت خدمات گوناگوني را براي ايجاد و توسعه استارتاپ خود داشته باشيد. اما اگر توانمندي کسب‌وکاري، فني و سرمايه‌اي براي اجراي ايده‌هايتان در فضاي فناوري اطلاعات و ارتباطات نداريد، نگران نباشيد! ما در مرکز توانمندسازي و تسهيل‌گري کسب‌وکارهاي نوپاي فاوا به شما کمک مي‌کنيم تا «فرصت پياده‌سازي» ايده‌هاي نوآورانه‌تان را در عمل به دست آوريد.

براي اين منظور بايد اين مسير را طي کنيد:

۱. در وب‌سايت مرکز ثبت‌نام کنيد.

۲. با تکميل فرم مخصوص، ايده خود را در مرکز ثبت کنيد.

۳. بازخورد ايده‌تان را از مربيان و مشاوران مرکز دريافت کنيد.

۴. در صورت نياز ايده‌تان را اصلاح کنيد.

افرادي که قصد راه‌اندازي استارتاپ خود را دارند، معمولا افرادي کم‌تجربه هستند که از مشکلات و چالش‌هاي مسير کارآفريني و راه‌حل‌هاي آن‌ها باخبر نيستند و راهي را با آزمون‌وخطا طي مي‌کنند و اشتباهاتي را مرتکب مي‌شوند که قبلا بارها تجربه‌شده و راهکارها و راه‌حل‌هاي آن‌ها نيز يافته شده است. اين موضوع خاص ايران نيست و در سراسر دنيا، حتي در موفق‌ترين اکوسيستم استارتاپي دنيا يعني سيليکون‌ولي، هم مصداق دارد. راهکاري که براي جلوگيري از رخ دادن اين اتفاقات و تسهيل مسير راه‌اندازي استارتاپ در دنيا تجربه شده، استفاده از خدمات مربيان و مشاوران باتجربه است، افرادي که از دانش و تجربه کافي در زمينه‌هاي مختلف و مرتبط با راه‌اندازي، رشد و توسعه استارتاپ برخوردارند. مربيان و مشاوران با تکيه بر توانمندي‌هاي خود مي‌توانند تيم‌هاي استارتاپي را در مسير طراحي و توسعه محصول در فضاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و راه‌اندازي، مديريت و توسعه کسب‌وکار راهنمايي و راهبري کنند. در مرکز توانمندسازي و تسهيل‌گري کسب‌وکارهاي نوپاي فاوا به شما امکان «مشارکت در کسب‌وکارها»، «ارائه خدمات مشاوره و مربي‌گري استارتاپ» را ارائه مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.