صدای پرهیاهوی خردشدن پرینگلز زیر دندان مشتری

0
  •  شعاری که در ذهن مخاطبان حک شده است

انتخاب شعارهای مناسب تبلیغاتی از جمله راهکارهایی به شمار می‌روند که اگر در روند درست و دقیقی قرار بگیرند، می‌‌توانند در کنار یک نام تجاری به ماندگاری برسند، این امر خصوصا در رابطه با مواد خوراکی بیشتر اهمیت می‌یابد، به طوری که اگر برندی بتواند یک شعار تبلیغاتی مناسب را در آگهی‌های چاپی، دیجیتال و تلویزیونی خود ارائه کند، شعار مذکور پس از مدتی جزئی از نام تجاری به شمار رفته و به طور ناخودآگاه در اذهان مخاطبان تکرار می‌شود. از جمله شعارهای تبلیغاتی قدیمی و در عین حال ماندگار برند پرینگلز، عبارت «وقتی بازش کنی، دیگر نمی‌توانی بس کنی» است که با تأکید بر طعم، مزه و کیفیت این چیپس، میزان محبوبیت آن را بین مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد. مطمئنا در موفقیت یک شعار تجاری، تکرار آن در میان مخاطبان بسیار اهمیت دارد و برند پرینگلز نیز از همان آغاز، شعار مذکور را در راهکارهای بازاریابی خود به کار برده و به نوعی آن را در ذهن مخاطبان خود حک کرده است، به طوری که بسیاری از مصرف‌‌کنندگان این چیپس حتی پیش از خوردن آن، به شعار مذکور واقف بوده و با اعتقاد به اینکه نمی‌توانند از خوردن آن دست بکشند، آن را خریداری می‌کنند.

  •  شناخت مخاطب: انتخاب درست مزه

شناخت درست مخاطبان و آگاهی نسبت به نیازهای آنها می‌تواند در انتخاب راهکارهای بازاریابی و حتی نحوه تولید محصولات یک برند بسیار تأثیرگذار باشد. خصوصا در رابطه با برندی مانند پرینگلز که با ذائقه غذایی مردم سروکار دارد، شناخت مخاطبان می‌توان کمک زیادی به روند تولید این محصول داشته باشد. بر این اساس این گروه تولیدی، قبل از انتخاب طعم‌های مختلف برای چیپس‌های مشهور خود، مطالعه گسترده‌ای روی جامعه مصرف‌کنندگان داشته و با توجه به تفاوت‌های فرهنگی که در نهایت منجر به سلیقه‌های مختلف غذایی می‌شوند، طعم‌های متفاوتی را برای چیپس‌های خود انتخاب کرده است. به طوری که امروزه برخی از مزه‌های این محصول، در کشورهای خاصی ارائه می‌شود، مثلا طعم‌های تند و ادویه‌های در بریتانیا مصرف‌کنندگان بیشتری دارند. بر این اساس باید گفت شناخت مخاطبان و خصوصا آگاهی یافتن از سلیقه غذایی آنها برای برندهای خوراکی بسیاری حائز اهمیت بوده و برند پرینگلز نیز از این امر غافل نبوده و برخی از محصولات خاص خود را برای نواحی خاصی تولید می‌کند که این امر در نهایت رضایت بیشتر مشتریان و وفاداری آنها را نسبت به برند مورد نظر در پی خواهد داشت.

  •  راه‌اندازی کمپین‌های چالشی در فضای مجازی

امروزه راه‌اندازی کمپین‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، یکی از روش‌های معمول برای جلب توجه مخاطبان است و در این میان انتخاب یک هشتگ مناسب می‌تواند در راه‌اندازی کمپین‌ها و شرکت دادن مخاطبان مختلف از مناطق مختلف جهان بسیار تأثیرگذار باشد، بر همین اساس نیز یکی از کمپین‌هایی که برند پرینگلز در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده، کمپینی است با هشتگ

#YouDontJustEatEm. شما فقط آن را نمی‌خورید!

به این معنا که مصرف‌کنندگان چیپس پرینگلز تنها آن را نمی‌خورند، بلکه می‌توانند استفاده‌ای دیگری نیز از آن داشته باشند؛ در این کمپین از مخاطبان خواسته می‌شود نظرات خود را در ارتباط با کاربردهای غیرخوراکی این چیپس، به اشتراک بگذارند. مطمئنا کاربرد بسته‌های متنوع این محصول و یا حتی ساختن اشکال مختلف با این چیپس و … از جمله ابتکاراتی است که توسط مخاطبان در این کمپین ارائه می‌شود. شرکت در چنین کمپینی در فضای مجازی برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی میسر بوده و حتی فعالیتی جذاب نیز به شمار می‌رود، چراکه تنها کافی است از ایده‌های خلاقانه خود در رابطه با کاربرد این چیپس عکس گرفته و آن را ارسال کنند و در نهایت از مزایای رقابتی شرکت در این کمپین استفاده کنند. راه‌اندازی کمپین‌های مختلف در رسانه‌های مجازی و انتخاب هشتگی که حس رقابت و چالش را در بین مخاطبان برانگیزد، می‌تواند یک راهکار عمده تبلیغاتی برای یک برند محسوب شود که در نهایت نام آن را در بین مخاطبان جهانی پررنگ‌تر خواهد کرد.

  •  تبلیغات با استراتژی بسته‌بندی 

علاوه بر کیفیت مناسب چیپس پرینگلز که رضایت مشتریان را در پی داشته است، یکی از نکات قابل توجه دیگری که در رابطه با این برند وجود دارد، بسته‌بندی خاص آن است، به طوری که خرید این محصول با خوردن آن تمام نمی‌شود و بسته‌بندی مناسب این محصول می‌تواند موارد مصرف دیگری نیز داشته باشد. بر همین اساس نیز برخی از برنامه‌های تبلیغاتی این محصول با تأکید بر نوع بسته‌بندی آن شکل می‌گیرند، به عنوان مثال برخی از ویدئوهای تبلیغاتی برند پرینگلز بیش از آنکه نشان‌دهنده طعم و مزه خاص این محصول باشند، بر نوع خاص بسته‌بندی آن تأکید دارند؛ بسته‌هایی که می‌توان آنها را زیر پا گذاشت و اشیایی که در دسترس نیستند را گرفت، یک مکان مناسب برای تکیه دادن گوشی و گرفتن فیلم و عکس، یک ابزار مناسب برای شمشیربازی و …. این ویدئوها که با هشتگ معروف «شما تنها آن را نمی‌خورید» هماهنگ هستند، با تأکید بر جنبه کاربردی بسته‌بندی این محصول، مزایای جالب توجه دیگری را به مخاطبان نشان می‌دهند که با خرید این محصول می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. خصوصا کاربردی که این بسته‌ها در تفریح و سرگرمی مصرف‌کنندگان دارند، از جمله نکاتی است که در محتوای ویدئوهای مذکور به آنها اشاره می‌شود، به طوری که این احساس به مخاطب منتقل می‌شود که پرینگلز تنها یک میان‌وعده غذایی نیست، بلکه می‌تواند یک سرگرمی مناسب در جمع‌های دوستانه و خانوادگی نیز باشد.

  •  همان طعمی که شما دوست دارید!

آنچه در برندهای مواد غذایی بسیار اهمیت دارد، طعم و مزه آنهاست، به طوری که در نهایت آنچه باعث انتخاب آنها توسط مصرف‌کنندگان می‌شود، کیفیت طعم و مزه است، بر همین اساس نیز یکی از ویژگی‌های مهم برند پرینگلز، به عنوان یک نام تجاری پرمخاطب در سطح جهان، تنوع طعم و مزه‌های آن است به طوری که این ویژگی به یکی از ابزارهای تبلیغاتی این برند نیز تبدیل شده است؛ مصرف‌کنندگان جهانی این برند با تعداد زیادی از مزه‌های متنوع روبه‌رو هستند و در نهایت می‌توانند یکی از آنها را به عنوان مزه و طعم مورد علاقه خود انتخاب کنند. بر این اساس می‌تواند گفت از جمله خصوصیات روند تولید پرینگلز وجود مزه‌های متنوع است که هر یک می‌توانند یک ابزار تبلیغاتی مجزا برای افراد مختلف باشند، به این معنا که هر مزه، قابلیت جذب یک مخاطب بالقوه و تبدیل آن به یک مصرف‌کننده بالفعل را دارد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.