سیاست مرخصی زایمان برای جذب نخبگان

0

کارمندان ساعتی مشغول در دپارتمان «عملیات استریمینگ» (Streaming Operation)  از این‌ به ‌بعد می‌توانند تا سقف ۱۶ هفته از مرخصی باحقوق و مزایای دیگر برای بچه‌دار شدن و یا فرزندخواندگی بهره‌مند شوند. این شرکت پخش ویدئوهای اینترنتی مستقر در کالیفرنیا، اعلام کرد که این زمان برای کارمندان بخش ایمیل و دی‌وی‌دی، ۱۲ هفته و برای دپارتمان خدمات مشتریان ۱۴ هفته است.

این پیشرفت و بهبود در مزایا، فضای موجود در بین کارمندان ثابت و افراد ساعتی را تا حد مطلوبی کاهش داد. مزایایی که باعث شد تا این دپارتمان‌ها هم به‌اندازه سایرین سهمی در اوقات فراغت داشته باشند. نتفلیکس و مدیران سایر کمپانی‌های پیشرو در تکنولوژی، این‌گونه مزایا را با هدف پیروزی در رقابت و جذب نوابغ و افراد باتجربه به شرکت خود انجام داده‌اند.

در این راستا، گروه‌های منتقد نتفلیکس، سیاست‌های این شرکت راجع به قرار نداشتن کارمندان ساعتی در این‌گونه مزایا را مورد انتقاد قرار داده بودند و سهم مهمی در عملیاتی شدن این سیاست تازه داشتند. تیم نیومن، مدیر یکی از گروه‌های کمپین Coworkers.org در بیانیه‌ای پس از اجرای این قانون تازه اعلام کرد با پیوستن به هم در دفاع از تغییر، کارکنان نتفلیکس و مشتریان قادر به متقاعد کردن یک شرکت بزرگ به‌منظور بهبود پرداخت مزایای مرخصی والدین برای کارگران ساعتی شدند. او همچنین گفت در حالی که با این سیاست تازه تمام آنچه که این کمپین برای آن تلاش می‌کرد محقق نشد، اما این جنبش توانست تا کارگران ساعتی این شرکت را به‌اندازه سایر کارگران حقوق‌بگیر از حق مرخصی زایمان برخوردار کند.»

برنامه تازه نتفلیکس در رابطه با گسترش سیاست‌های مرخصی زایمان برای کارمندان پاره‌وقت، نخستین‌بار در گزارشی در مجله Workforce در مورخ ۴ دسامبر ۲۰۱۵ آورده شد. این گزارش، از چهار ماه مرخصی زایمان برای کارگران و کارمندان ساعتی خبر می‌داد.

تا پیش از این، قوانین مرخصی‌های زایمان نتفلیکس شامل حال دپارتمان‌های تهیه دی‌وی‌دی و عملیات پخش فیلم این شرکت که افراد پاره‌وقت در آن‌ها مشغول به فعالیت بودند، نمی‌شد. این شرکت پس از اجرای قوانین تازه، امکان استفاده از مرخصی‌های همراه با حقوق کارمندان بخش تهیه دی‌وی‌دی و قسمت پخش فیلم را به میزان دوسوم کارمندان ثابت رساند. توسط این قوانین همچنین کارمندان دپارتمان خدمات مشتری در زمان مرخصی زایمان، از ۶۰ درصد حقوق کارمندان ثابت این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

نتفلیکس  در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد ما همواره به‌عنوان یک شرکت به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت بوده‌ایم. این بدان معناست که ما با بررسی منظم سیاست‌های خود، به‌دنبال حصول اطمینان از جذاب و رقابتی بودن این سیاست‌ها برای جذب بهترین افراد هستیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.