سبک زندگی استارتاپی : غار‌نشین بوده‌اید یا کشاورز؟

0

شما هم بارها و بارها از فوایدی که مصرف ماهی به بدن می‌رساند، شنیده‌اید یا به‌خاطر تامین نیاز بدنتان به آهن، مصرف گوشت قرمز را در وعده‌های غذایی‌تان بالا برده‌اید. بله! ماهی امگا۳ فراوانی دارد و برای بدن مفید است. گوشت قرمز سرشار از آهن است و سبزیجات هم ضد‌سرطان و جوان‌کننده هستند. اما محققان می‌گویند اینکه باید چه میزان از این موارد غذایی را مصرف کنید، به گروه خونی شما بستگی دارد. تعجب نکنید. در بررسی‌های متعددی ثابت شده که مواد غذایی مختلف با خون افراد واکنش شیمیایی متفاوتی ایجاد می‌کنند و به همین دلیل صاحبان گروه‌های خونی مختلف، به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارند. به باور محققان، اگر این افراد رژیم غذایی متناسب با گروه خونی‌شان را انتخاب کنند، سوخت‌و‌ساز بدنشان تنظیم می‌شود، کمتر بیمار می‌شوند و انرژی‌شان هم بیشتر می‌شود.

  •  گروه خونی O

بدن شما شبیه بدن یک سرخپوست غار‌نشین است. به همین دلیل نه‌تنها به میزان زیادی پروتئین نیاز دارید، بلکه باید به اندازه کافی از برخی ‌ خوراکی‌های کربوهیدراتی که به شما معرفی می‌کنیم هم تغذیه کنید. اگر گروه خونی شما O هست، به یک رژیم غذایی سنگین و سرشار از پروتئین نیازمندید. شما باید میزان زیادی گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، سبزیجات، غلات، حبوباتی مثل لوبیا و فرآورده‌های لبنی مصرف کنید تا انرژی کم نیاورید و سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود. ورزش برای شما یک راه فرار از استرس است. به همین دلیل بهتر است سراغ ورزش‌های قدرتی بروید یا اینکه تمرین‌های هوازی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری که بهترین گزینه برای صاحبان این گروه خونی است را انجام دهید.

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، احتمال دچار‌شدن شما به زخم معده بالاتر از دیگران است و به همین دلیل باید بیشتر به فکر معاینات دوره‌ای و مصرف مواد غذایی سالم باشید. البته خوشبختانه احتمال دچار‌شدن شما به سرطان پانکراس و بیماری‌های قلبی پایین‌تر از دیگران است و می‌توانید به‌خاطر این خوش‌شانسی شاد باشید.

  •  گروه خونی A

وضعیت بدنی شما مانند یک کشاورز طراحی شده‌ و به همین دلیل درست برعکس کسانی که گروه خونی‌شان O است، کسانی که در گروه A جا می‌گیرند، نیاز چندانی به مصرف گوشت ندارند. این افراد باید بیشتر میوه و سبزیجات تازه، حبوبات و غلات سبوس‌دار میل کنند. آنها سیستم ایمنی حساسی دارند و باید با کمک خوراکی‌هایی مثل ماهی یا مکمل‌هایی که پزشکان توصیه می‌کنند، سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کنند. افرادی که گروه خونی‌شان A است، بهتر است یوگا یا تای‌چی را به عنوان ورزش تخصصی خود انتخاب کنند. بدن آنها بیشتر از هر چیز به آرامش و سکون نیاز دارد و نباید با ورزش‌های قدرتی بدنشان را از وضعیت تعادل خارج کنند. محققان احتمال دچار‌شدن صاحبان این گروه خونی به سرطان معده را مطرح کرده‌اند‌ اما حکم قطعی را در این مورد اعلام نکرده‌اند.

  •  گروه خونی B

اجداد شما عشایر و مدام در حال کوچ و سفر بوده‌اند. اگر در این گروه جا گرفته‌اید، ترجیحا دانه ذرت، گندم، عدس، گوجه فرنگی، بادام زمینی و کنجد را میل نکنید. احتمال اینکه مصرف مرغ هم بدن شما را از مدار سلامت خارج کند، کم نیست. پس به جای این مواد سراغ میوه‌های تازه و سبزیجات برگ سبز، تخم مرغ، گوشت و لبنیات کم‌چرب بروید.

احتمالا شما میل زیادی به انجام ورزش‌های گروهی دارید و از تنیس یا دوچرخه‌سواری لذت می‌برید.

از نظر محققان، شما بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید و به همین دلیل باید از سنین پایین‌تر تحت نظر پزشکان متخصص قرار بگیرید.

  •  گروه خونی AB

وضعیت شما ترکیبی است از گروه A و B‌. به همین دلیل نه‌تنها در انتخاب مواد غذایی، بلکه در ورزش‌هایی که انجام می‌دهید، باید به توصیه‌های مطرح‌شده برای هر دو گروه توجه کنید. غذاهای دریایی، لبنیات و سبزیجات برگ سبز بهترین گزینه‌ها برای صاحبان گروه خونی AB هستند. احتمال اینکه این افراد با مصرف کافئین یا گوشت دودی دچار مشکلاتی شوند، کم نیست. پس اگر شما در این گروه هستید، دور این خوراکی‌ها را خط بکشید.

پیاده‌روی، ژیمناستیک و ورزش‌های عضله‌ساز به حفظ سلامت شما کمک می‌کنند.

محققان می‌گویند صاحبان گروه خونی AB‌، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات شناختی و فراموشی هستند و در یادگیری و به یاد آوردن اطلاعات مشکلات بیشتری دارند. گذشته از این، احتمال ابتلای آنها به سرطان معده نیز ۲۶ درصد بالاتر از کسانی است که گروه خونی O یا B دارند. معده آنها معمولا میزبان باکتری دردسرساز هلیکوباکتر است و به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان، باید به فکر پاک‌کردن معده‌شان از این باکتری با یک دوره درمانی جدی باشند. البته اگر گروه خونی‌تان AB است، نباید از همین امروز خود را مبتلا به آلزایمر یا سرطان معده فرض کنید، چراکه محققان تنها از بالاتر بودن احتمال دچار‌شدن به این بیماری صحبت کرده‌اند، نه قطعی بودن ابتلا به آن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.