سبک زندگی استارتاپی: اگر کارتان را از دست بدهید چه می‌شود؟

0
  •  با نیروی خشم‌تان حرکت کنید
وقت را تلف نکنید. درست در همان زمان که از بیکاری ترسیده‌اید و خشم از تصمیمات کارفرمایتان وجود شما را انباشته کرده، برای پیدا کردن کار تازه تلاش کنید. باور کنید با گذشتن هر ساعت، خشم و هراس شما کمتر می‌شود و در نتیجه انگیزه‌تان برای خطر کردن و ایجاد تغییر هم کاهش پیدا می‌کند.
غم و اندوه، از جمله احساساتی است که بسیاری از بیکارشدگان، تسلیم آن می‌شوند، درحالی‌که بررسی‌های انجام شده ثابت کرده است که آدم‌های خشمگین، در پیدا‌کردن فرصت‌های تازه، عملکردی بهتر از آدم‌های اندوهگین دارند.
 
وقت را تلف نکنید. درست در همان زمان که از بیکاری ترسیده‌اید و خشم از تصمیمات کارفرمایتان وجود شما را انباشته کرده، برای پیدا کردن کار تازه تلاش کنید
 
  •  درس‌ها را مرور کنید
حتی اگر معتقد باشید که از کار سابقتان چیزی یاد نگرفته‌اید، نمی‌توانید انکار کنید که از این بحران تازه، یعنی ناگهان بیکار‌شدن، چیزی را نیاموخته‌اید. به چیزهایی که این دردسر به شما یاد داده، فکر کنید. حتی می‌توانید قلم و کاغذ بردارید و آنها را فهرست کنید. آیا شما را انتقاد‌پذیرتر کرده؟ سرعت عملتان را بالا برده؟ یا شاید هم توانایی گفتن حرف‌های دلتان را به شما داده؟ شما را به آدم‌شناس بهتری تبدیل کرده است؟ حالا نگاهی به فهرستی که نوشته‌اید، بیندازید. برای تغییر دادن شرایط از کدام یک از این مهارت‌ها می‌توانید استفاده کنید؟
 
  •  خودتان را اصلاح کنید
‌چرا کارتان را از دست داده‌اید؟ زبان تندی دارید؟ مهارت‌هایتان محدود است و همکارانتان از شما بهتر کار می‌کردند؟ سازگار نیستید؟ محیط کاری اشتباهی را انتخاب کرده بودید؟ نمی‌توانستید خود را با زمان‌بندی کارتان تطبیق دهید؟ این دلایل را هم روی کاغذ فهرست کنید. برای پیدا کردن کار تازه، باید چه عادات، باورها و رفتارهایی را تغییر بدهید؟
 
  •  برای آینده برنامه‌ریزی کنید
برای رسیدن به شرایط بهتر، باید برنامه‌هایتان را به تفکیک بلند‌مدت، میان‌مدت یا کوتاه‌مدت‌بودنشان مشخص کنید. شاید همین ماه به پول نیازمند باشید و کار مطلوبتان را هم پیدا نکرده باشید. حالا باید چه کنید؟ پیشنهاد ما این است که در برنامه کوتاه‌مدت‌تان بر درآمدزایی تاکید کنید و علایق و آرزوهایتان را در اهداف میان‌مدت و بلندمدت دخیل کنید. اگر هم مهارت‌های شما برای رسیدن به آرزوهایتان کافی نیست، در این برنامه کوتاه‌مدت، بر افزایش توانمندی‌هایتان تمرکز کنید و با یاد‌گرفتن چیزهای تازه، مسیر را برای رسیدن به آرزوهایتان هموارتر کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.