سبک زندگی استارتاپی: یا ‌ کارتان را عوض کنید یا محل‌کارتان را

0

از لحظه‌ای که به محل کارتان وارد می‌شوید، تا زمانی که ترکش می‌کنید، چه چیزهایی بیشتر آزارتان می‌دهد؟ نکند شما هم مثل بسیاری از کسانی که به‌خاطر فرسودگی شغلی با کارشان خداحافظی می‌کنند، در مورد احساسات‌تان دچار سوء‌تفاهم شده‌اید؟ شاید بتوانید مشکلی که امروز از نظرتان بزرگ و غیرقابل حل می‌رسد را با ایجاد تغییرات کوچک برطرف کنید و در واحدی دیگر از همین اداره، با اشتیاق مشغول کار شوید! زود تصمیم نگیرید. توجه‌کردن به نکاتی که در ادامه می‌آوریم، روشن می‌کند که شما از کارتان بیزار شده‌اید یا از محل کارتان!

  •  چه چیزی را در مورد شغل فعلی‌تان دوست ندارید؟

طولانی‌بودن مسیری که از خانه تا اداره طی می‌کنید، آزارتان می‌دهد؟ ساعات کارتان طولانی است و زندگی خصوصی‌تان را تحت تاثیر قرار داده است؟ با رئیستان نمی‌سازید و نمی‌توانید انتظارات تمام‌نشدنی‌اش را تحمل کنید؟ همکارانتان هیچ کاری انجام نمی‌دهند و بار مسئولیت روی دوشتان سنگینی می‌کند؟ مشکل شما با شغل فعلی‌تان چیست. به چند دلیل نمی‌توانید کار فعلی‌تان را تحمل کنید؟ همه این موارد را روی کاغذ بنویسید. مشکل شما شرایط شغلی‌تان است‌ یا نیازهایی که دقیقا با رشته کاری‌تان گره خورده و از پس انجام‌دادنشان برنمی‌آیید، یا حتی نمی‌خواهید بربیایید؟

  •  به چه دلیل تا امروز این شرایط را تحمل کرده‌اید؟

کارتان آزار‌دهنده است و حالا دلیل بیزاری‌تان از آن را می‌دانید! با این وجود تا امروز رهایش نکرده‌اید و در همین شرایط سخت به کارتان ادامه داده‌اید. چرا کارتان را ترک نکرده‌اید؟ مسیر رفت و آمدتان خوب است؟ به همکارانتان دل بسته‌اید؟ حقوقتان بالاست؟ در رشته کاری‌تان گزینه‌های متعددی برای تغییر کار در دسترس نیست؟ در فشار اقتصادی هستید و توان تحمل یک ماه بیکاری را هم ندارید؟ تمام عمرتان برای رسیدن به چنین روزی تلاش کرده‌اید و نمی‌خواهید تغییری در شرایط دلایل را هم روی کاغذ بیاورید. هر چه که شما را تا امروز به این کار آزار‌دهنده پیوند داده است، بنویسید.

  •  چه اهدافی را در سر دارید؟

در قسمت دیگری از یادداشت‌تان، اهداف خود را به تفکیک زمانی که برای رسیدن به آنها ترسیم کرده‌اید، بنویسید. اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت‌تان را روی کاغذ بیاورید. مثلا هدف کوتاه‌مدت‌تان می‌تواند ماندن در این کار با پیدا‌کردن شغلی مناسب‌تر باشد. هدف میان‌مدت شما می‌تواند داشتن شغلی باشد که با کمکش از پس پرداخت اقساط وام مسکن برای خرید خانه بربیایید و هدف بلند‌مدت شما می‌تواند کسب تجربه برای فعالیت در جایگاهی باشد که همیشه آرزویش را داشته‌اید. همه این اهداف می‌تواند به بخش‌های مادی و غیرمادی تقسیم شود. آنها را روی کاغذ بیاورید و ببینید که چقدر جایگاه شغلی امروزتان به شما در مسیر رسیدن به این اهداف کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.