سبک زندگی استارتاپی: شما میز کارتان هستید

0

کار خوبی که با شخصیت‌تان متناسب است، می‌تواند بر کیفیت زندگی‌تان تاثیری قابل توجه بگذارد. یک شغل، صرفا با رده بالای سازمانی یا درآمد خوبش، خوب و مناسب تلقی نمی‌شود‌ بلکه برای بهره‌بردن از حرفه‌ای که ساعت‌ها در روز برایش وقت می‌گذارید، باید بتوانید کار را با شخصیت‌تان هماهنگ کنید. 

اگر شما در جای خودتان قرار گرفته باشید، رسیدن به درآمد مطلوب و بالا رفتن از پله‌های ترقی، آرزویی دور از دسترس به نظر نخواهد رسید.

  •  خودتان را توصیف کنید

اگر می‌خواهید از مناسب‌بودن شرایط کاری‌تان مطمئن شوید، باید بتوانید وضعیت موجود را به‌راحتی توصیف کنید و از آن توصیف راضی باشید. از لحظه‌ای که وارد محل کارتان می‌شوید تا زمانی که خارج می‌شوید، که هستید؟ چقدر از توصیفی که در مورد خودتان در این شرایط دارید، احساس خرسندی و غرور می‌کنید؟

  •  خودتان باشید

نگذارید ساختار یک سازمان، شخصیت شما را تغییر دهد.

درست است که همه ما تحت تاثیر هنجارهای حاکم در محیط کارمان قرار می‌گیریم، اما دلیلی ندارد که شما شبیه همکار زیرآب‌زنتان شوید یا مثل همکارتان که انگیزه‌ای برای پیشرفت ندارد، از فعالیت دست بردارید. سعی کنید در هر شرایطی، آرزوها، انگیزه‌ها و امیدهایتان را زنده نگه دارید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

  •  ضعف‌هایتان را جبران کنید

یکی دیگر از نکته‌هایی که در جریان تبدیل‌شدن به میز کارتان باید به آن توجه کنید، جبران‌کردن نقطه ضعف‌هاست. حتی اگر عاشق کارتان باشید و در موقعیت مطلوبی فعالیت کنید، نباید از یاد ببرید که هنوز حفره‌های نیازمند پر‌شدن در فعالیت شما وجود دارند. آن حفره‌ها را پیدا کرده و سعی کنید هر روز در موقعیتی که هستید، کامل‌تر از قبل شوید.

  •  خودکار باشید

برای انجام یک کار، منتظر بیان رئیس‌تان نباشید. 

همیشه به دنبال ایده‌های تازه باشید و در هر فرصتی، برای اجرا‌کردن آن ایده‌ها تلاش کنید. اگر خودکار بودن را یاد بگیرید، می‌توانید ذهنتان را برای یافتن ایده‌های خوب تربیت کنید و مقدمات راضی‌شدن از شرایط کاری‌تان را فراهم کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.