ساخت یک اکوسیستم جدید برای تبلیغات

0

در ۲۶ آگوست ۲۰۱۵، کنفرانس فناوری تبلیغات چین به میزبانی شرکت Yoyi Digital در پکن برگزار شد. در طول این رویداد، شرکت‌های پیشرو در صنعت اینترنت جهانی، برندهای مصرف‌کننده و سازمان‌های خلاق اعم از Twitter، TubeMogul، Drawbridge، MediaMath، Haier، Google، Tencent، VivaKi و GroupM شرکت کردند. آنها درباره چشم‌اندازهای مربوط به مفهوم خرید برنامه‌ریزی شده Yoyi، نقش بیگ دیتا در تبلیغات و بازاریابی، برندسازی برون مرزی و سایر موضوعات اصلی این صنعت بحث و گفتگو کردند.

طبق گفته میزبان این کنفرانس، روی ژو، مدیر عامل شرکت Yoyi Digital، خرید برنامه‌ریزی شده به مرحله مناسبی از رشد رسیده است و در حال حاضر به تدریج دارد در زندگی مردم نفوذ پیدا می‌کند. اینگونه، بازاریابی به هدف اصلی خود که حذف فاصله بین برندها و مصرف‌کنندگان است، دست خواهد یافت. با ارائه داده‌ها و فناوری با یک روش هوشمندانه‌تر، قابل درک‌تر و مرتبط‌تر، بازاریابی می‌تواند به معرفی بهتر برندها به مصرف‌کنندگان کمک کند.

این مفهوم از داده‌ها و فناوری موجود برای یکپارچه‌سازی تئاتر، صفحات نمایش ال ای دی، تابلو‌های تبلیغات در فضای باز، روزنامه‌ها و سایر کانال‌های ارتباطی مانند کامپیوتر شخصی، تلفن همراه، شبکه اجتماعی و ویدئو استفاده خواهد کرد تا یک اکوسیستم خرید برنامه‌ریزی شده و کاملی را ایجاد کند. روی ژو، مدیر عامل شرکت Yoyi Digital، معتقد است که طبیعت اصلی این مفهوم ارتباط، کنار هم قرار دادن کسب و کارها و مصرف‌کنندگان، حذف موانع موجود بین صفحات و دستگاه و استفاده از بیگ دیتا برای ایجاد یک اکوسیستم جدید برای تبلیغات است. در آینده، ژو معتقد است که این مفهوم خرید برنامه‌ریزی شده می‌تواند روندهای تازه‌ای را در بازاریابی دیجیتال به شیوه‌ای معنی‌دار و کارآمد ایجاد کند.

شراکت راهبردی با Wasu

در طول این نشست، شرکت Yoyi Digital به طور رسمی اعلام کرد که شراکت راهبردی خود را با گروه رسانه‌ تلویزیونی دیجیتال Wasu، که یک اپراتور تلویزیون اینترنتی اصلی است، آغاز خواهد کرد. طبق این قرارداد، هر دو طرف خرید برنامه‌ریزی شده تلویزیونی را تقویت خواهند کرد تا این مفهوم انتزاعی به واقعیت تبدیل شود. با ترکیب فناوری و محتوا، خرید تلویزیونی برنامه‌ریزی شده این پتانسیل را دارد که در صنعت خرید مبتنی بر تبلیغات سنتی تلویزیونی تحولی بزرگ ایجاد کند و یک چشم‌انداز جدید برای بازاریابی تلویزیونی-اینترنتی به وجود آورد.

اینکه عادات مصرف کننده در حال حاضر در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند، به این معنا است که ارتباط چندین صفحه‌ای یک چالش مهم برای تبلیغ‌کنندگان برندها در حوزه بازاریابی است. خرید تلویزیونی برنامه‌ریزی شده می‌تواند از طریق میلیون‌ها صفحه نمایش با مصرف‌کنندگان در ارتباط باشد و برنامه‌های بازاریابی یکپارچه و جامع‌تری را به برندها ارائه دهد. شراکت راهبردی شرکت‌های Yoyi و Wasu نشان دهنده شروع عصر جدیدی از خرید تلویزیونی و برنامه‌ریزی شده چین است.

بازار تبلیغات برنامه‌ریزی شده چین وارد یک دوره طلایی می‌شود

با ارتباط پیش بینی‌نشده بین مردمی که از اینترنت استفاده می‌کنند، ظهور خرید برنامه‌ریزی شده چین یک روش متحولانه برای ارتباط برندهاست. طبق تحقیقات به عمل آمده، بازار تبلیغات برنامه‌ریزی شده چین شاهد رشد سریعی است. در سال ۲۰۱۳، بازار تبلیغات برنامه‌ریزی شده چین تقریباً حدود ۱.۵۳ میلیارد معادل با ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا درآمدزایی کرده بود. آقای یانک پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۱۷، این بازار حدود ۴.۵۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

معاون رئیس عملیات‌های بین المللی شرکت توییتر در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد که با رشد سریع تبلیغات تلفن همراه و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، داده‌ها به یک محرک مهم برای دستیابی به موفقیت تبدیل شده اند. در نتیجه، محتوای تبلیغاتی و کانال‌های توزیع به طور روز افزون متنوع می‌شوند. با اعمال تجزیه و تحلیل بیگ دیتا و خرید برنامه‌ریزی شده، برندها می‌توانند با دقت بیشتر و در بازه زمانی مناسب‌تری به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین تبلیغ‌کنندگان بیشتر با مخاطب خود آشنا می‌شوند و محتوای بازاریابی شخصی‌سازی شده تری را ارائه می‌دهند.

با پشتیبانی هر چه بیشتر از تبلیغات برنامه‌ریزی شده در بین پیشروان این صنعت، بسیاری از برندها به دنبال راهکارهای تبلیغات برنامه‌ریزی شده برای راهبردهای برند خود هستند. برای تبلیغ‌کنندگان برندهای بزرگ، یک رویکرد برنامه‌ریزی شده و مبتنی بر داده تنها راه برای دستیابی به این هدف است.

اسطوره سیلیکون ولی، کوین کلی، یکبار پیش بینی کرد که: “در آینده، تمام کسب و کارها داده-محور خواهند شد.” در این عصر حاضر، ترکیب بیگ دیتا و خرید برنامه‌ریزی شده یک نیروی محرکه برای ارتباط در بازاریابی دیجیتال است و بیگ دیتا باعث می‌شود خرید برنامه‌ریزی شده با دقت بیشتر، در زمان مناسب‌تر و به صورت شخصی‌سازی شده انجام گیرد.

 

نویسنده:

آرش نوروزی – کارشناسی تجارت الکترونیک

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.