روش های تشخیص فالوور فیک و تقلبی

0

بدون شک برای شما هم پیش آمده است هنگامی که در اینستاگرام مشغول به جستجو هستید پیج هایی را با تعداد فالوور های بالایی مشاهده کنید و این امری عجیب می باشد چرا که ممکن است این فالوورها واقعی نباشند و در اثر خرید فالوور فیک به این تعداد رسیده باشند. حتی ممکن است هنگام خرید فالوور برای خود با این استرس رو به رو شوید که آیا این فالوورها واقعی هستند یا خیر؟ در این مقاله شما را با نحوه شناسایی فالوورهای فیک آشنا خواهیم کرد. در ابتدا باید بتوانید پیج های فیک اینستاگرام را تشخیص دهید.

تعامل در اینستاگرام

کسب و کار در اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی برای رسیدن به هدف های تجاری و یا به دست آوردن موفقیت در برندسازی نیاز به تعامل برای به دست آوردن فالوور می باشد. فالوور های واقعی نسبت به پست های شما واکنش نشان می دهند. ساده ترین واکنش نسبت به محتواهای اینستاگرام لایک کردن پست ها می باشد. بعضی افراد با مشاهده فیلم ها با شما ارتباط برقرار می کنند. دیگر افراد هم ممکن است از طریق دایرکت با شما در تعامل باشند. بعضی دیگر هم با نوشتن کامنت خود را فالوور واقعی پیج شما معرفی می نمایند.
به طور کلی باید بگوییم هر پستی که در اینستا گرام به اشتراک می گذارید برای اینکه بتواند لایک و کامنت های بیشتری را به دست آورد نیاز به تعامل دارد.

داشتن فالوور فیک

فالوورهای فیک برای بسیاری از افراد ممکن است خوشایند نباشد. خیلی از افراد هستند که برای اینکه تعداد فالورهای خود را افزایش دهند سرمایه گذاری های زیادی انجام می دهند و هزینه های سنگینی را پرداخت می کنند تا بتوانند تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند. بعضی دیگر با خریدن ربات های اینستاگرامی به دنبال جذب فالوور هستند و بعضی دیگر هم مشغول به خرید فالوور ایرانی می شوند. نکته ای که باید در این جا مد نظر داشته باشید این است که بیشتر این ربات ها و سایت ها اعلام می کنند که فالوور فیک ارائه نمی دهند.

بعضی از ادمین های پیج های اینستاگرامی به دنبال خرید فالوورهای فیک هستند. هدف این افراد از خرید فالوورهای فیک این است که می توانند از این روش کاربران را ترغیب کنند تا پیج آن ها را فالو نمایند اما همه افرادی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند چندان دل خوشی از این موضع ندارند.

دلیل استفاده از فالوور واقعی در اینستاگرام

هر کسی می تواند با خریدن فالوور تعداد کاربران پیج خود را افزایش دهد، اما بسیاری از شرکت های بزرگ به دنبال پیج هایی هستند که بیشترین تعامل را دارا هستند. کسانی که در اینستاگرام به دنبال کسب سود هستند نمی توانند با خریدن فالوور به مقاصد خود دست پیدا کنند. تنها فالوورهای واقعی اینستاگرام می تواند با به وجود آوردن تعامل بین کاربران، تعداد لایک ها و کامنت ها باعث بالا رفتن بازدید پیج شما شوند. شرکت هایی که می خواهند تبلیغات خود را در پیج هایی پر بازدید قرار دهند به دنبال پیج هایی هستند که همیشه با دیگران در تعامل هستند. این شرکت ها با دیدن تعداد فالوور ها برای تبلیغ کسب و کار خود ترغیب نمی شوند بلکه به دنبال کامنت ها و تعامل ها هستند. بنابراین پیجی که داری ۵۰ هزار فالوور است و کمتر از ۵۰۰ لایک را دارا است بدون شک از خرید فالوور فیک استفاده نموده است.

فالوور فیک چیست؟

مطمعنن این سوال را از خود خواهید پرسید که فالوور فیک چیست؟ بنابراین پاسخ این سوال را هم این گونه می دهید که فالوور فیک در اینستاگرام تنها یک عدد می باشد این فالوور ممکن است ربات یا ابزارهای دیگری باشند که عدد فالوور ها را افزایش می دهد. اما باید بگوییم فالوور تقلبی در اینستاگرام وجود ندارد. الگوریتم های اینستاگرام به نحوی برنامه ریزی شده اند که اگر پیجی مدت زمان مشخصی فعالیتی از خود نشان ندهد را حذف می کنند. به همین علت به شما تصیه خواهیم نمود که حداقل روزی یکبار به پیج خود سر بزنید و به لایک کردن پست ها بپردازید و یا اینکه چند ماه یک بار پست هایی را انتشار دهید این کار باعث می شود که پیج شما حذف نشود.

فالوور فیک به پیج هایی گفته می شود که در اینستاگرام ساخته شده اند اما هیچ فعالیتی ندارند و برای کارهای دیگری مد نظر قرار گرفته اند. اکانت هایی که فعالیت ندارند را با شماره همراه یا ایمیل می سازند و بعد از مدتی راکد می شوند. بنابراین به جای فالوور فیک باید بگوییم اکانت غیر فعال اینستاگرام.

امروزه تبلیغات در اینستاگرام به عنوان بازاریابی شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و بدون شک هزینه زیادی را هم برای این موضوع متحمل می شوند به همین علت تشیخص دادن پیج های فیک اینستاگرام بسیار مهم می باشد. صفحه های فیک در بین فالوور های پیج قرار می گیرند و مشغول به گذاشتن کامنت برای پست ها می شوند که فیک بودن خود را نشان ندهند. پیچ های فیک تعداد زیادی فالوور دارند اما تعداد لایک ها بسیار کم می باشد از این طریق می توان فیک بودن آن ها را به راحتی تشخیص داد.

انجام ندادن فعالیت

با توجه به مطالبی که گفته شد می توان گفت فالوورهای تقلبی یا فیک هیچ گونه فعالیتی را انجام نمی دهند و با کاربران دیگر در تعامل نیستند، این فالوورها برای مدت زمان مشخصی که فعالیت نداشته باشند توسط شرکت سازنده اینستاگرام حذف خواهند شد و خواهید دید که تعداد فالوورهای شما کم می شود.

زمانی که شما به عنوان مثال از سایت فالوجت اقدام به خرید فالوور فیک می نمایید هیچ کدام از این فالوورها پست های شما را لایک نخواهند کرد و تعداد لایک های شما بالا نخواهد رفت، البته گاهی اوقات ممکن است فالوور های فیک فعال شوند و درصد این تعداد بسیار کم می باشد. چرا که این فالوورها به قصد انجام کارهای دیگر ساخته شده اند.

تعداد تعامل با تعداد فالوور ها یکسان نیست

یکی از آسان ترین کارهایی که می توان برای تشخیص فالوور فیک انجام داد این است که تعداد فالوورها پیج با تعداد کامنت ها و لایک ها یکسان نیستند و با هم همخوانی ندارند. بدون شک شما هم با پیج هایی رو به رو شده اید که با دارا بودن تعداد زیادی فالوور از تعداد کمی لایک و ویو برخوردار هستند. این پیج ها برای بالا بردن فالوور های خود از اکانت های غیر فعال استفاده می کنند. شما هم اگر اقدام به خرید فالوور های فیک کرده اید باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ عکس العملی بر روی پست های شما انجام نخواهند داد.

نوشتن کامنت های غیر طبیعی و مصنوعی

احتمالا در پیج خود با کامنت هایی مثل پیج خوبی داری، محتوای قشنگی دارید، عکس قشنگی بود و .. بر خورد کرده اید. بدون شک ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام چنین کامنت هایی را دریافت کرده اند و باید بگوییم این نوع از کامنت ها رباتی بیش نیستند. ربات ها با تنظیماتی که بر روی آن ها انجام می شود این کامنت ها را برای کاربران می فرستند و در جواب شما هیچ واکنش دیگری را از خود نشان نمی دهند.

هدف از نوشتن چنین کامنت های سرد و مصنوعی ترغیب شما به فالوو کردن پیج های دیگر اینستاگرام می باشد. اما باید بگوییم این نوع از ربات ها برای پیج های فعال های کار می کنند و اگر شما هم فید بک را به پیج مقابل ارسال کنید بدون شک با اکانتی فعال رو به رو خواهید شد در نتیجه فالوور فعالی را به دست خواهید آورد.

استفاده از اسم های بی ربط برای پروفایل اکانت های غیر فعال برای اهداف مختلفی ساخته می شوند. بعضی از این هدف ها برای جذب فالوور و یا بالا بردن تعداد کامنت های پیج های اینستناگرام می باشد. پس می توان گفت برای این گونه پیج ها از اسم ها و تصویر های حرفه ای استفاده نخواهند کرد. هنگامی که فردی مشغول به ساخت اکانت اینستاگرام می شود اگر هدف او فعالیت در مدت زمان کوتاهی باشد بدون شک از اسم های نامربوط استفاده می کند، زیرا رشد اکانت و برند سازی برای او اهمیتی ندارد در نتیجه اگر با اسمی بی ربط برخورد کردید باید بدانید که با اکانت غیر فعال اینستاگرام رو به رو هستید.

فالوور ها و کامنت های خارجی

راحت ترین راهی که می توانید پیج های فیک اینستاگرام را تشخیص دهید این است که بسیاری از وب سایت های فروش فالوور و لایک خدمت های خود را به دو دسته تقسیم نموده اند یکی لایک های خارجی و دیگری لایک های ایرانی. خدمات ایرانی هزینه بیشتری را شامل می شوند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که فالوورهای خارجی را بخرند تا با هزینه کمتری رو به رو شوند. خرید فالوور های خارجی تشخیص فیک بودن آن ها را بسیار راحت تر می کند و می توانند به آن واکنش نشان دهند. هنگامی که به مشاهده کردن تعداد لایک ها و کامنت های یک پیج می پردازید تعداد زیادی از کاربران خارجی را مشاهده خواهید کرد که معلوم نیست چگونه به دنبال کردن یک پیج ایرانی ترغیب شده اند. بنابراین این پیج ها را به راحتی می توان شناسایی نمود در نتیجه بسیاری از افراد از این موضوع اطلاع ندارند و به خردی این نوع از فالوورها روی می آورند.

فالوور هایی با تعداد فالووینگ های بالا بدون پست

مطمعنن این سوال برای شما پیش آمده است که چرا باید پیجی را دنبال کنید که هیچ پستی ندارد؟ اگر تعدادی از فالوورهای خود را دید که با توجه به تعداد فالووینگ های زیاد هیچ پستی ندارند باید به تقلبی بودن آن ها شک کنید بسیار از کسانی ک مشغول به فروش فالوورهای فیک هستند وقت این را ندارند که برای تمامی فالووینگ های فیک پست منتشر نمایند، بنابراین هنگامی که مشغول به خرید فالوور ایرانی هستید باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

به طور کلی ورود فالوور فیک به پیج اینستاگرام تان عواقب بسیاری همچون فلاپ شدن را به همراه دارد، پس اگر هم قصد خرید فالوور دارید، بهتر است از پیج ها و سایت های معتبری همچون سایت ایکس این کار را انجام دهید.

عکس ها تکراری در صفحه پیج فالوور ها

تعداد زیادی از صفحه های تقلبی برای این که فیک به نظر نرسند و تشیخص پیج فیک را با دشواری همراه کنند عکس ها زیادی را در پیج قرار می دهند اما به دلیل عدم توجه بسیاری از عکس های آن ها تکراری می باشد و به این نحو فیک بودن خود را نشان می دهند. دیدن تعداد زیادی از این پیج ها در بین فالوور ها می تواند نشان دهنده این باشد که پیج مذکور خریداری شده وفیک بودن آن را نشان می دهد.

بررسی محتوا و موضوع

پیجی را در نظر داشته باشید که حدود ۲۰ پست دارد و تاریخ انتشار آخرین پست وی مربوط به یک سال گذشته می باشد همچنین حدود ۲۰۰ هزار فالوور را هم دارا است، اما با وجود این تعداد بالای فالوور در سال اخیر هی چپستی از او منتشر نشده است، بنابراین اولین تصوری که به فکر شما خطور می کند فیک بودن آن می باشد که فکر اشتباهی هم نمی باشد، یا اینکه ممکن است با پیجی رو به رو شوید که کار او فروش یک نوع وسیله آرایشی است و در طول روز ۱۰ پست را به اشتراک می گذارد از طرفی این پیج دارای ۴۰۰ هزار فالوور می باشد این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چرا این ۴۰۰ هزار فالوور باید در طول روز ۱۰ عکس از یک نوع وسیله آرایشی مشاهده کنند. بنابراین در این مواقع باید بدانید که با فالوور های فیک مواجه هستید.

استفاده از لایک و کامنت برای تشخیص فالوورهای فیک

یکی از کارهایی که می تواند فالوور های فیک را نشان دهد استفاده از لایک و کامنت ها می باشد، زمانی که پستی را ارسال می کنید اگر در ساعت های اولیه تعداد لایک ها کم بود و بعد یکباره تعداد لایک های شما بالا رفت می توانید متوجه فالوورهای فیک شوید. بعضی از سایت های خرید فالوور هستند برای درآمد زایی مشغول به ارائه دادن فالوورهای فیک برای افراد خریدار فالوور می شوند. از طرفی سایت تشخیص فالوور می تواند فالوور های فیک را به خوبی مشخص نمیاد. همچنین اگر د رمدت زمان ۱۵ دقیقه حدود ۲۰۰ کامنت برای شما ارسال شد و بعد از آن هیچ گونه کامنتی را دریافت نکردید می توانید متوجه فیک بودن فالوور های خود شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.