روابط عمومی کارآمد ایجاد کنید

0

باوجود اینکه شرکت‌ها مدیران بازاریابی دارند که مسئولیت آن‌ها مدیریت وجهه شرکت است، امایک مدیرعامل باید برای مشارکت در این موفقیت آماده باشد. به عنوان یک مدیرعامل، چگونه مطمئن می‌شوید که راهبرد روابط عمومی شما کارآمد است و خطراتی را متوجه شرکت شما نمی‌کند؟ در زیر روش‌هایی آمده است که مدیران عامل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا شرکت‌شان یک راهبرد روابط عمومی کارآمد داشته باشد.

 مشارکت در روند کار

یکی از اشتباهاتی که تمام مدیران عامل مرتکب می‌شوند این است که در مراحل اولیه راهبرد روابط عمومی شرکت، خود را کنار می‌کشند. مشارکت در همین مراحل اولیه می‌تواند تضمین کند که چارچوب کاری، شرکت شما را یک پیشرو در صنعت معرفی می‌کند. جدا از اینکه باید یک فرد ذی‌صلاح را برای انجام امور روابط عمومی انتخاب کرد، مشارکت در آن موجب می‌شود مطمئن شوید که راهبرد شما کارآمد است. به عنوان یک مدیرعامل، شما می‌توانید قالب طراحی‌شده توسط مدیر بازاریابی خود را بررسی کنید و در روابط عمومی شرکت فعال باشید.

 اجازه دهید صدای شما شنیده شود

هر مدیرعاملی باید نشان دهد که در صنعت خود صاحب‌اختیار است. یک راهبرد روابط عمومی کارآمد همیشه این موضوع را لحاظ می‌کند. راهبرد شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که شرکت هر توجهی را که از سوی رسانه‌ها دریافت ‌کند، مدیرعامل بتواند رهبری و اختیار خود را نشان دهد.

 رسانه خود را ایجاد کنید

داشتن یک رسانه دارایی بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود. تکیه بر رسانه‌های بیرونی یا روابط عمومی برای نشان دادن اختیارات و قدرت صددرصد تاثیرگذار نخواهد بود. به غیر از اینکه جلب توجه رسانه به تلاش فراوان نیاز دارد و هزینه بالایی نیز خواهد داشت، رسانه‌ شخصی می‌تواند راه خوبی برای نشان دادن شرکت به مخاطبان باشد.

 با افراد متخصص همکاری کنید

وقتی شرکت شما در مراحل اولیه خود به سر می‌برد، جلب توجه رسانه‌ها بسیار دشوار است. استخدام یک سازمان روابط عمومی می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما ممکن است در این مرحله از کسب‌وکار گزینه دیگری پیش روی شما قرار نداشته باشد. اگر اجازه دهید یک شرکت حرفه‌ای و باتجربه در حوزه روابط عمومی به مسائل مربوط به این بخش رسیدگی کند، بار زیادی از روی دوش شما برداشته خواهد شد؛ به خصوص زمانی که بودجه شما پاسخگوی تامین هزینه‌های تیم داخلی برای انجام این امور نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.