رزرو پارکینگ با اسپات هیرو

0

از جمله استارتاپ‌هایی که در حوزه خدمات‌رسانی راه‌اندازی شده‌اند، می‌توان به مواردی اشاره کرد که خدماتی را برای پارک خودرو ارائه می‌دهند.

اسپات هیرو (SpotHero) یکی از همین استارتاپ‌هاست که خدمات رزرو پارکینگ را ارائه می‌دهد و رانندگانی را که به دنبال رزرو پارکینگ و پیش‌پرداخت پارکینگ هستند، به گاراژ‌ها و پارکینگ‌ها وصل می‌کند.

این خدمات، که یک اپلیکیشن همراه و وب‌سایت دارد، در ۵۰ شهر در آمریکا و کانادا ارائه می‌شود.

مارک لارنس و جرمی اسمیت در سال۲۰۱۱ این استارتاپ را همراه با لاری کیس اداره می‌کنند. لارنس و اسمیت به دلیل تجربه خود از خرید بلیت پارکینگ به فکر راه‌اندازی این استارتاپ افتادند. آنها به دنبال روش بهتری برای پارک کردن خودرو می‌گشتند.

پس از آغاز فعالیت خود در انکوباتور استارتاپی تک‌نکسوز، اسپات هیرو در انکوباتور فناوری اکسلریت لبز فعالیت کرد. این شرکت کار خود را به عنوان بازار کار پارکینگ آغاز کرد که در آن افراد می‌توانستند پارکینگ‌های خصوصی را اجاره کنند. سپس آنها این پلتفرم را توسعه دادند و با شرکت‌های پارکینگ همکاری کردند.

رشد اسپات هیرو

در طول ۱۸ ماه این استارتاپ تعداد کارمندان خود را از ۵ نفر به ۲۲ نفر رساند و وارد ۷ بازار کسب‌وکار (شیکاگو، نیویورک، واشنگتن، بوستون، بالتیمور، نیوارک و میلواکی) شد و دفتر خود را در نیویورک افتتاح کرد. تا آگوست ۲۰۱۵، اسپات هیرو به ۱۲شهر خدمات ارائه می‌داد: بالتیمور، بوستون، شیکاگو، دنور، میلواکی، مینه‌پلیس، نیو ارلینز، نیوارک، نیویورک، فیلادلفیا، سن‌فرانسیسکو و واشنگتن. در جولای سال بعد، این شرکت وارد لس‌آنجلس شد و یک‌سال بعد ۱۳ شهر دیگر را نیز به مجموعه شهرهای خود اضافه کرد. تا سال ۲۰۱۷ این شرکت به ۴۷ شهر در آمریکای شمالی خدمات ارائه می‌داد و بیش از ۲۰۰ کارمند داشت.

در همان سال اسپات هیرو برای کسب‌وکارها به عنوان خدمات مبتنی بر کسب‌وکار با قابلیت‌ها و ابزارهایی برای پرداخت، مدیریت و سازماندهی هزینه‌های پارکینگ راه‌اندازی شد. این شرکت همچنین یک پلتفرم توسعه‌دهنده رایگان راه‌اندازی کرد تا به کسب‌وکارها در یکپارچه‌سازی رزرو پارکینگ در داخل اپلیکیشن‌های موجود کمک کند. در سال۲۰۱۷ اسپات هیرو با ویج ورکز مشارکت کرد تا به کاربران امکان دهد هزینه روزانه پارکینگ را از پیش پرداخت کنند.

اسپات هیرو در سال ۲۰۱۵ یک بازار کار پارکینگ در سانفرانسیسکو به نام پارک‌پلیز را خریداری کرد. از جمله شرکت‌های خریداری شده توسط این استارتاپ می‌توان به پارکینگ پاندا، یک شرکت پارکینگ و خدمات در بالتیمور، اشاره کرد. این خرید موجب شد که اسپات هیرو وارد بازار کانادا شود و تعداد پارکینگ‌هایی را که شرکت می‌تواند رزرو کند به بیش از ۵۰۰۰ برساند. اسپات هیرو یک اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و آی‌او‌اس دارد.

این شرکت روی پارکینگ روزانه و ماهانه تمرکز دارد و با گاراژهای خصوصی و پارکینگ‌ها شراکت می‌کند تا از طریق پلتفرم رزرو خود این پارکینگ‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا در گاراژهای خصوصی پارکینگ پیدا کنند و از قبل پارکینگ را رزرو کرده و هزینه‌ آن را پرداخت کنند. در بسیاری از مواقع کاربران تخفیف دریافت می‌کنند. این شرکت به ازای هر تراکنش درصدی را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.