رازهای طراحی اینفوگرافیک مشتری‌پسند

0

قصد داریم تا بهترین تجاربمان را برای طراحی یک محتوای خیره‌کننده با شما درمیان بگذاریم. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید، این است که هر مرحله، پایه مرحله بعدی است، بنابراین شما نیاز دارید تا هر مرحله را کامل و آن را به مرحله بعدی متصل کنید.

  •  با یک استراتژی شروع کنید

هیجان‌زدگی از ایده طراحی یک اینفوگرافیک، اولین چیزی است که یک اینفوگرافیک را خراب می‌کند. برای اثربخشی، نقطه شروع هدف‌گذاری است. برای به‌دست آوردن چه کسانی تلاش می‌کنید؟ هدف شما چیست؟ آیا اینفوگرافیک شما را به هدفتان می‌رساند؟ پس از پاسخ به این سوالات، مرحله ایده‌پردازی آغاز خواهد شد.

  •  یافتن یک ایده خوب

بسیاری از برندها، اینفوگرافیک را برای خودشان می‌سازند نه برای افرادی که قرار است از طریق آن به دایره مشتریان بپیوندند. بهترین ایده زمانی بهترین عملکرد را دارد که در هسته مخاطبان تاثیرگذار باشد.

 گام اول؛ ایده بکر ناگهانی:‌ ایده ناب ناگهانی زمانی جرقه می‌زند که افراد تیم در اتاق فکر مشغول بحث با یکدیگر هستند. به تیم خود هدف نهایی را یادآوری کنید تا بحث به صورت هدفمند جریان یابد.

 گام دوم؛ ایده خود را نقد کنید: ایده‌های ناگهانی ذهن آزاد، اگرچه جالب به‌نظر می‌رسند اما آیا شما را به هدفتان می‌رسانند؟ آیا این ایده می‌تواند مشکلی را حل کند یا دانشی را گسترش دهد؟ آیا مخاطبان آن را به اشتراک خواهند گذاشت؟ آیا تا‌به‌حال چنین چیزی تولید نشده است؟

 گام سوم؛ یک خلاصه خلاقانه بنویسید: این نوشته توجه همه را به خود جلب خواهد کرد و به تمامی کسانی آن را در ابتدا می‌بینند، تمام آنچه که باید بدانند را به‌طور خلاصه بازگو می‌کند.

  •  داستان خود را تعریف کنید

اکثر افراد می‌اندیشند که اینفوگرافیک می‌بایست پیش از تاثیرگذاری، یک تصویر چشم‌نواز باشد، اما این‌ تفکری اشتباه است. یک اینفوگرافیک خوش‌ساخت در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که راوی یک داستان باشد. کلمات شما ستون‌فقرات اثر است که تصاویر، آن را قوی‌تر می‌کنند. داستان قوی‌تر، اینفوگرافیکی قوی‌تر در پی خواهد داشت.

  •  گام چهارم؛ در داده‌های خود کاوش کنید

 روایت داستان یک راه موثر برای ایجاد تعامل و برقراری ارتباط است، اما زمانی داده‌های شما توانایی تبدیل‌شدن به داستان را دارند که بسیار محکم و قوی باشند. چند نکته را به خاطر بسپارید:

داده‌های انحصاری و اختصاصی، مانند طلا با ارزشند: داده‌های اختصاصی برند شما بهترین مرجع برای یک داستان اصیل، منحصربه‌فرد و مستند است.

آمار داستانسرایی نیست: با افزودن آمار نمی‌توانید خاصیت داستانی‌بودن روایت را تقویت کنید. داستان از دل داده‌ها استخراج می‌شوند اما تنها آمار نخواهند بود بلکه بیانگر یک معنا و یک دیدگاه هستند.

داده‌ها می‌توانند تفسیر به رأی شوند: شما همیشه باید از یک منبع معتبر و غیرمغرضانه برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید.

فراهم‌کردن زمینه و بینش: زمانی که یک داستان قوی آماده کردید، در واقع زمینه و بینشی را فراهم می‌کنید تا خواننده از آن طریق به مسیر ذهنی شما هدایت شود.

  •  گام پنجم؛ یک داستان واحد بگویید

همگی تا‌به‌حال با اینفوگرافیک‌های هیولایی مواجه شده‌ایم که گویی قرار نیست به پایان برسند؛ چرا‌که وسوسه‌ گفتن و افزودن نکات به داستان همیشه وجود دارد. اما اینفوگرافیک زمانی موثر است که داستانی ساده و واضح را با قدرت بیان کند. اگر می‌خواهید جنبه‌های مختلف داستان را به تصویر بکشید، بهتر است این کار را از طریق تولید اینفوگرافیک‌های سریالی انجام دهید، نه فقط طراحی یک طرح.

  •  گام ششم؛ برای خواننده خود طراحی کنید‌ 

داستانی را بگویید که مخاطبان می‌خواهند بشنوند. در یک کلام، برای زبان و سطح فهم آنها طراحی کنید.

  •  گام هفتم؛ بیش از حد هوش به‌خرج ندهید

 گاهی اوقات بازاریابان، برای روایت داستان درباره یک استعاره یا مفهوم خاص هیجان‌زده می‌شوند اما به کار بردن آن اگر در حد فهم مخاطبان نباشد، ممکن است کار را بدتر کند.

  •  گام هشتم؛ اضافه‌گویی نکنید

 متن و طرح اصلی اهمیت دارد نه تکرار جزئیات و افزودن مطالب خسته‌کننده و اضافه، بنابراین موجزتر بنویسید.

  •  گام نهم؛ یک اینفوگرافیک عالی طراحی کنید!

برای داشتن یک اینفوگرافیک عالی نکات زیر را در نظر بگیرید:  مشخصات خود را بدانید، محتوا را قبل از اینکه طراحی کنید بخوانید، پیوستگی زبان بصری خود را کنترل کنید، قبل از انتشار اینفوگرافیک، تمامی خطاها را چک کنید.

  •  گام دهم؛ اینفوگرافیک خود را منتشر کنید!

در مرحله انتشار هم به نکات زیر توجه کنید: اینفوگرافیک خود را برای سئو بهینه‌سازی کنید، محتوای قابل اشتراک‌گذاری بسازید، تفکر انتقادی را حفظ کنید.

تولید شده در فرا محتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.