چهارمین دوره سرمایه گذاری ایران تک لب شروع شد

2

پال بوچت، سازنده و مغز متفکر سرویس محبوب جیمیل گوگل یک توصیه جالب در مورد محصول به استارت آپ ها دارد: بهتر است تعداد کمی کاربر را بسیار خوشحال کنید تا اینکه تعداد زیادی را کمی خوشحال کنید.

پائیز امسال، چهارمین دوره سرمایه گذاری آزمایشگاه تکنولوژی ایران شروع شد و تیم ها و استارت‌آپ هایی که برنامه جذب سرمایه و دریافت مشاوره های مربوط به توسعه محصول و کسب و کار دارند میتوانند با مراجعه به وبسایت ایران تک لب و تکمیل فرم، محصول خود را ثبت و برای جذب سرمایه اقدام کنند.

در ادامه، مهمترین توصیه های تیم سرمایه گذاری ایران تک لب به استارت آپ ها را با هم میخوانیم:

  • هم بنیانگذارانی خوبی انتخاب کنید

تیم تشکیل دهنده یک استارت‌آپ شاید مهمترین شاخص تصمیم گیری ایران تک لب در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری است. همه چیز در مورد یک استارت‌آپ را میتوانید به راحتی تغییر دهید، ایده، فضای کار، کارمندان و … اما تغییر هم بنیانگذاران کار ساده ای نیست. و موفقیت استارت آپ ها همیشه رابطه ای مستقیم با تیم تشکیل دهنده بنیانگذاران دارد.

  • سریع تر لانچ کنید

دلیل اصلی که به لانچ هر چه سریع تر تاکید داریم این نیست که باید هر چه زودتر محصول خود را به بازار عرضه کنید. دلیل اصلی این است که تا زمانی که لانچ نکرده اید کار اصلی شما شروع نشده و نمی دانید باید چه محصولی توسعه دهید.

قبل از لانچ بیشتر با حدس و گمان خود پیش رفته اید و فقط بعد از لانچ و گرفتن نظرات کاربران است که میتوانید قدم های مهم و مطمئنی برای کاربران خود بردارید.

  • اجازه دهید ایده هایتان تکامل پیدا کنند

این توصیه در واقع قسمت دوم “لانچ سریع” است. سریع تر لانچ کنید و اجازه دهید ایده هایتان تکامل پیدا کنند. این یک ایده ی نادرست است که فکر کنیم قرارد است یک ایده ی ناب را پیاده سازی کنیم و بعد از آن بیشتر وقت مان را باید برای تبلیغات و جذب کاربر بگذاریم.

خیر، لانچ محصول شروع کار روی محصول است و بیشتر ایده های خوب بعد از لانچ و در حین کار روی محصول پدیدار میشوند.

  • کاربران خود را بفهمید

ارزش ایجاد شده توسط یک استارت‌آپ را میتوانید به صورت یک مستطیل تصور کنید که عرض آن تعداد کاربران است و طول آن میزان بهبود زندگی آن ها توسط استارت آپ شماست.

شما بیشترین کنترل را روی طول این مستطیل دارید و در واقع بزرگ تر شدن عرض آن نیز بستگی به این دارد که چقدر در بهبود زندگی کاربرانتان موفق بوده اید.

همانند علم، قسمت سخت کار پاسخ دادن به سوالات نیست، بلکه طرح سوالات درست و منطقی است. قسمت سخت کار، پیدا کردن آن چیزی است که کاربران به آن نیاز دارند. برای همین موفق ترین استارت آپ های دنیا محصولی ساخته اند که بنیانگذارانشان به آن احتیاج داشته اند.

  • بهتر است تعداد کمی کاربر را بسیار خوشحال کنید تا اینکه تعداد زیادی را کمی خوشحال کنید.

ایده آل این است که تعداد زیادی کاربر عاشق محصول شما باشند، ولی نمیتوانید انتظار داشته باشید در همان تلاش اول به این هدف برسید.

برای همین باید انتخاب کنید که ایا میخواهید بخشی از نیازهای کاربران خود را به خوبی برطرف کنید؟ یا میخواهید همه نیازهای همه کاربران خود را تا حدی برطرف کنید؟ توصیه پال بوچت انتخاب گزینه اول است.

  • حداقل شش ماه قبل از اتمام پول تان برای جذب سرمایه اقدام کنید

بسیاری از سرمایه گذاران ارزشی بیش از سرمایه ریالی به تیم شما اضافه خواهند کرد. مشاوره و ارتباطات جزو مهمترین این ارزش ها است.

در هر حال فرآیند جذب سرمایه زمان بر است و بنیانگذاران باید خود را برای این فرآیند آماده کنند. در کنار سرمایه گذاری در مرحله بذری، یکی از سرویس هایی که ایران تک لب به استارت آپ ها ارائه مینماید مشاوره جهت جذب سرمایه گذار در مراحل بعدی است.

یکی دیگر از مزایای تیم سرمایه گذاری ایران تک لب، رویکرد چابک این تیم در ارزیابی و اعلام نتیجه به استارت آپ ها است. از زمانی که فرم ثبت محصول را تکمیل میکنید، طی دو هفته با شما تماس گرفته خواهد شد، جلسه ای دوستانه برای ارائه اولیه خواهید داشت و در همان جلسه متوجه خواهید شد که آیا ایران تک لب پیشنهادی برای شما خواهد داشت یا خیر!

ممکن است از شما بخواهند فایل پیش بینی نقدینگی و یا برنامه نحوه استفاده از سرمایه را برایشان آماده کنید، اما نهایتا طی یک ماه از زمانی که فرم را تکمیل میکنید، تکلیفتان با این سرمایه گذار مشخص است.

برای ورود به چهارمین دوره سرمایه گذاری آزمایشگاه تکنولوژی ایران با تکمیل فرم محصول ایران تک لب شروع کنید.

 

2 دیدگاه
  1. دانشی می‌گوید

    برگزار کننده این رویداد کیه؟
    چرا در فرمها اسمی از کسی نیست؟
    تضمین داده های استارت آپ با کیه؟ شنبه؟

  2. اکبر می‌گوید

    برگزار کننده این رویداد کیه؟
    چرا در فرمها اسمی از کسی نیست؟
    تضمین داده های استارت آپ با کیه؟ شنبه؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.