دوبی میزبان جشنواره بین‌المللی تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

0

اهمیت تحقیقات به خاطر نوآوری و اهمیت نوآوری نيز به دلیل سود اقتصادی آن است. در دنیای کنونی، تحقیقات، خصلت فرهنگی به معنای مرسوم کلمه را از دست داده و به عاملی اقتصادی تبدیل شده است. تجاری‌سازی، بخش مهمی از فرآیند نوآوری است و هیچ فناوری و محصولی بدون آن با موفقیت وارد بازار نمی‌شود. ایجاد بسترهایی برای عرضه دانش و فناوری، علاوه بر فراهم‌آوردن ارزش‌های اقتصادی قابل توجه برای سازمان‌ها، منجر به رشد اقتصادی و فناوری جامعه می‌شود.

در راستای حمایت از توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی، «جشنواره بین‌المللی تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته» هر سال در ماه می میلادی توسط جمعی از تجار ایرانی مقیم دوبی در کشور امارات برگزار می‌شود. دومین دوره جشنواره مذکور با مجوز رسمی از حکومت دوبی در تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۷ (۲ خرداد ۱۳۹۵) با حضور مخترعان و صاحبان ایده‌های کسب‌و‌کار ایرانی و جمعی از تجار  ایرانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر توسط «شرکت خدمات نمایشگاهی الانجاز» در دوبی برگزار شد و با معرفی پنج طرح برتر جشنواره به پایان رسید.

 بنیانگذار و دبیراجرایی جشنواره در مصاحبه‌ای اختصاصی با هفته‌نامه شنبه گفت: پس از موفقیت چشمگیر طرح‌های ارائه شده در جشنواره سال گذشته، امسال نیز مخترعان و صاحبان ایده‌های کسب‌و‌کار ایرانی فرصت معرفی طرح‌های خود را برای جمعی از اعضای شورای بازرگانی ایرانیان دوبی (IBC) پیدا کردند.

مهندس ابوالفضل صلواتی‌زاده افزود: شورای بازرگانی ایرانیان دوبی(IBC) به‌عنوان اولین نهاد غیر‌دولتی و مردمی در امارات متحده عربی به پشتوانه ۲۵ سال فعالیت مستمر و کمک به امور تجاری و بازرگانی ایرانیان مقیم امارات حامی معنوی این جشنواره است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و کاربردی در زمینه تولید، برندسازی، انجام تحقیقات بازار، بازاریابی و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان، ارائه طرح‌های برتر به صورت شفاهی و پوستری جهت آشنایی تجار و سرمایه‌گذاران با پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر در ایران و نشست‌های تخصصی مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان با نخبگان و متخصصان ایرانی مقیم دوبی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره فوق است.

دبیر اجرایی جشنواره به حضور عباس بلورفروشان و هادی مؤتمنی از تجار معتبر ایرانی در مراسم افتتاحیه همایش اشاره کرد و در ادامه افزود: حضور و سخنرانی کارآفرینان برجسته ایرانی در جمع مخترعان جوان ایرانی زمینه را برای استفاده جوانان از تجربه بین‌المللی تجار فراهم کرده و همین امر یکی از دلایل اصلی موفقیت هفت طرح از طرح‌های ارائه‌شده در جشنواره سال گذشته است.

در ادامه دکتر محمد‌رضا امینی، دبیر علمی جشنواره با اشاره به کاربردی‌بودن کارگاه‌های آموزشی جشنواره از دکتر محراب دشت‌دار استاد برجسته دانشکده داروسازی دوبی، پروفسور عباس پرداختی محقق و پژوهشگر برجسته ایرانی و دکتر محمد پورگل محمد متخصص تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته در داخل و خارج از کشور به عنوان بخشی از اساتید برگزارکننده کارگاه‌های آموزشی جشنواره نام برد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.