دعوت به مهمانی شام یک آلمانی ۱۶۰ ساله!

0

زیمنس نامی تجاری است که بیشتر در زمینه تولید لوازم خانگی در بین مردم شناخته می‌شود، اما دایره تولیدات این برند بسیار گسترده بوده و شاخه‌های متعددی مانند تجهیزات مخابرات، تجهیزات تولید برق، اتوماسیون صنعتی، انواع قطار، تجهیزات پزشکی و‌… را شامل می‌‌شود. بر این اساس این برند که در سال ۱۸۴۷ در آلمان راه‌اندازی شد، با بیش از یک و نیم قرن تجربه، از جمله تولیدکنندگان بزرگ صنعتی جهان محسوب می‌شود که توانسته ‌نام تجاری خود را به عنوان یک برند موفق، در بین دیگر برندهای رقیب خود برجسته و متمایز سازد. به همین منظور نیز در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین راهکارهای این نام تجاری در راستای برند‌شدن پرداخته و بیشتر نیز‌ روی معرفی نحوه بینش دراز‌مدت این برند تمرکز خواهیم کرد.

  • ‌  تعیین ارزش‌های پایدار

هر برند موفقی برای دستیابی به موقعیت کنونی که دارد، اهداف و ارزش‌های مشخصی را برای خود تعیین کرده و بر مبنای آنها رو به جلو حرکت می‌کند؛ در واقع شناخت ارزش‌ها کمک قابل توجهی به رشد و پیشرفت یک برند خواهد داشت. بر همین اساس نیز یکی از ارکان اساسی در موفقیت برندی مانند زیمنس با ۱۶۰ سال قدمت، انتخاب ارزش‌های پایدار و پایبندی به آنهاست. این گروه تولیدی با رویکردی مسئولانه نسبت به اهدافی که داشته و دارد، برنامه‌های بازاریابی خود را پی‌ریزی کرده و با استفاده از راهکارهای خلاقانه سعی در پیشبرد اهداف خود دارد، اما نکته قابل توجه این است که برند مذکور تنها به خلاقیت صرف اکتفا نکرده، بلکه نوآوری‌ای را برای پیشرفت اهداف خود انتخاب می‌کند که در راستای ارزش‌های پایدار این برند باشد.

  • ‌  همگام با تغییرات بازار

از آنجایی که حوزه فعالیت زیمنس با رقبای متعددی روبه‌روست، یکی از مهم‌ترین شگردهای این برند به منظور حفظ جایگاه خود، رقابت با دیگر تولیدکنندگان و به دست‌گرفتن رهبری بازارهای جهانی است، به همین منظور نیز اقدامات بازاریابی خود را بر اساس حرکت بازار جهانی و نیازهای مشتریان تنظیم می‌کند. رویکرد این برند در بازار رقابتی به‌گونه‌ای است که با مطالعه دقیق نیاز مشتریان و همچنین تمرکز بر بازارهای جهانی، موقعیت صنعت خود را ارزیابی کرده و راهکارهایی متناسب با تغییرات بازار ارائه می‌کند. همچنین رصد‌کردن برنامه‌های بازاریابی و تولیدات دیگر رقبا نیز از دیگر اقداماتی است که این برند برای تثبیت و حفظ جایگاه خود در بین دیگر رقبا به انجام می‌رساند؛ چراکه شناخت بازار و پویایی آن، بدون شناخت محصولات رقیب امکان‌پذیر نبوده و به همین منظور نیز برند زیمنس بسیاری از برنامه‌های خود را مطابق با تغییرات بازارهای جهانی و عملکرد رقبای خود تعیین می‌کند.

  • ‌  همگام با فناوری دیجیتال

فناوری‌های نوین در دنیای امروز جایگاه قابل توجهی را در بسیاری از صنایع یافته‌اند و در این میان برندی مانند زیمنس نیز در تولیدات خود از این فناوری‌ها بی‌نیاز نبوده و خصوصا برای باقی‌ماندن در فضای رقابتی بازارهای جهانی باید به این فناوری‌ها مجهز شود، به همین منظور نیز یکی از اهداف بلند‌مدت این برند برای دستیابی به موفقیت، به‌روز‌بودن در زمینه فناوری‌های دیجیتال است. استفاده از فناوری‌ دیجیتال نه‌تنها در تولیدات این برند نقش چشمگیری یافته است، بلکه فعالیت‌های بازاریابی این برند را نیز تحت تأثیر قرار داده و امروزه بخش مهمی از راهکارهای تبلیغاتی برند زیمنس نیز از طریق دنیای دیجیتال و رسانه‌های مجازی انجام می‌شود. 

  • ‌  انتخاب بازار مناسب برای پیشگام‌شدن

از جمله اهدافی که برند زیمنس در پی دستیابی به آن است، رهبری بازارهای جهانی در بین دیگر رقبای خود است و برای رسیدن به این مهم نیز راهکارهای قابل توجهی را برگزیده ‌که یکی از آنها استفاده از فناوری نوین بوده و دیگری انتخاب دقیق بازارهای مصرف است، به این معنا که گروه تولیدی زیمنس برای پیشگام‌بودن در صنعت خود، بازارهایی را برگزیده ‌که در حال رشد بوده و به بیان بهتر، پتانسیل رشد بالایی را در خود جای داده‌اند. از آنجایی که انتخاب درست بازار مصرف در روند بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی یک برند بسیار اهمیت دارد، نام تجاری زیمنس نیز با انتخاب بازارهای در حال رشد، سعی در تثبیت موقعیت آینده خود به عنوان یکی از پیشگامان صنایع تولیدی دارد.

  • ‌  شراکت با مشتریان

نحوه ارتباط برقرار‌کردن یک برند با مشتریان، از جمله نکات کلیدی به شمار می‌رود که در دراز‌مدت می‌تواند مشتریان وفاداری را برای برند مذکور به ارمغان بیاورد، به همین منظور نیز یکی از اقدامات مهمی که برند زیمنس در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی خود انجام داده، برقراری یک ارتباط نزدیک با مشتریان است، به طوری که مشتریان این نام تجاری، احساس شریک‌بودن با این شرکت را داشته باشند، برای این منظور نیز اقدامات قابل توجهی را انجام می‌دهد که از همه مهم‌تر خدماتی است که منجر به ارزش افزوده برای مشتریان شده و بر همین اساس نیز، خود را شریک کمپانی خواهند دانست. در همین راستا این کمپانی در برخی‌ پروژه‌های خود، در مرحله فروش و یا بازاریابی، از مشتریان خود کمک گرفته و ارزشی را نیز برای کار آنها در نظر می‌گیرد.

  • ‌  دعوت به شام و معرفی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از جمله محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط برندهای مختلف لوازم خانگی تولید و به بازار های جهانی عرضه شده است، در این میان برند زیمنس نیز در این حوزه وارد‌شده و ماشین ظرفشویی‌های خود را روانه بازار کرده است. همانگونه که در بخش‌های قبل ذکر شد، انتخاب بازارهای در حال رشد، یکی از راهکارهای بلند‌مدت برند زیمنس بوده‌ که در همین راستا نیز کشور چین را به عنوان یک کشور پرجمعیت که پتانسیل مصرف بالایی در زمینه محصولات خانگی دارد، انتخاب کرده و کمپین جالب توجهی را جهت معرفی و تبلیغ ماشین ظرفشویی راه ‌انداخته است. از آنجایی که تنها تعداد محدودی از جمعیت زیاد این کشور به ماشین‌های ظرفشویی اعتماد دارند، اخیرا زیمنس با همکاری چند برند دیگر در اقدامی خلاقانه، با اجاره‌کردن آپارتمانی در پکن، مردم عادی را برای صرف شام به آنجا دعوت کرده و به صورت رایگان از آنها پذیرایی کرده و به شیوه‌ای عملی نقش ماشین ظرفشویی را در زندگی به آنها نشان داده بود؛ اینکه چقدر راحت می‌توانند پس از صرف شام، به استراحت مشغول شده و مانند ماشین‌های لباسشویی، به این ماشین‌ها نیز اعتماد داشته باشند و کار ظرف شستن را به آنها بسپارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.