دادوستد سفارشی با تی‌اسپرینگ

0

تی‌اسپرینگ (Teespring) یک پلتفرم برای تجارت سفارشی است. این شرکت توسط واکر ویلیامز و ایوان استیتس کلیتون در سال ۲۰۱۱ بنیانگذاری شد. تی‌اسپرینگ روشی برای تسهیل در روند فروش تی‌شرت‌های سفارشی ارائه داد. از جمله سرمایه‌گذاران برتر این شرکت خلسا ونچرز و اندرسن هوروویتز هستند.

تی‌اسپرینگ (Teespring) یک پلتفرم برای تجارت سفارشی است. این شرکت توسط واکر ویلیامز و ایوان استیتس کلیتون در سال ۲۰۱۱ بنیانگذاری شد. تی‌اسپرینگ روشی برای تسهیل در روند فروش تی‌شرت‌های سفارشی ارائه داد. از جمله سرمایه‌گذاران برتر این شرکت خلسا ونچرز و اندرسن هوروویتز هستند.

تی‌اسپرینگ به کاربران امکان می‌دهد تا کمپین‌های منحصر‌به‌فردی را برای فروش لوازم سفارشی خود ایجاد کنند. کاربران می‌توانند رنگ و نوع کالای مورد نظر خود که قصد فروش آن را دارند، انتخاب کرده و یک طراحی اضافه کنند. طراحی‌ها را می‌توان از خارج از این پلتفرم آپلود کرد یا با استفاده از فونت‌ها و کلیپ‌های ارائه‌شده یک طراحی را ایجاد کرد.

پس از ایجاد طراحی، کاربران برای کالاهای خود قیمت تعیین کرده و اهداف فروش را انتخاب می‌کنند. تا زمانی که اهداف مشخص‌شده برآورده نشوند، هیچ سفارشی پردازش، تولید یا ارسال نخواهد شد.

تی‌اسپرینگ به تولید و توزیع تی‌شرت‌ها و خدمات مشتریان مربوط به هر یک از سفارش‌های انجام شده در سایت رسیدگی می‌کند. در حال حاضر این استارتاپ تی‌شرت، کلاه، بلوز آستین بلند، تاپ‌ و نیز لوازم کودک و نوزاد ارائه می‌دهد. این شرکت محصولات خود را گسترش داده است.

طبق گفته بنیانگذاران این شرکت، در بهار سال۲۰۱۱ ایده راه‌اندازی این استارتاپ به ذهن آنها خطور کرده است؛ زمانی که آن دو می‌خواستند تی‌شرت‌هایی را به فروش برسانند.

تی‌اسپرینگ به کاربران امکان می‌دهد تا کمپین‌های منحصر‌به‌فردی را برای فروش لوازم سفارشی خود ایجاد کنند

به جای سرمایه‌گذاری روی سفارش تی‌شرت‌ها در اندازه‌های مختلف، این دو یک وب‌سایت ساختند که در آن افراد علاقه‌مند می‌توانستند سایز و شیوه پرداخت خود را از قبل مشخص کرده و پیش‌خرید کنند. اطلاعات پرداخت فقط در صورت جمع‌آوری حداقل ۲۰۰ سفارش پردازش می‌شد.

بیش از ۴۰۰ تی‌شرت به فروش رسید و آنها توانستند اطلاعات پرداخت خریداران را پردازش کرده و سفارش‌ها را با موفقیت انجام دهند. پس از دریافت درخواست‌های متعدد از سازمان‌های دیگر، واکر و ایوان تصمیم گرفتند به طور تمام وقت روی این ایده کار کنند.

مدل کسب‌و‌کار این استارتاپ بدین‌گونه است که افراد کمپین‌هایی را برای فروش محصولات سفارشی خود در تی‌اسپرینگ ایجاد می‌کنند. از آنها انتظار می‌رود که خودشان محصول را طراحی و بازاریابی کنند. در عوض، تی‌اسپرینگ سفارش‌های مطابق با اهداف فروش را انجام می‌دهد و کالاها را به دست خریداران می‌رساند.

در اکتبر ۲۰۱۲، این شرکت اعلام کرد که فروش ماهانه آن به بیش از ۵۰۰هزار دلار رسیده است. در مارس ۲۰۱۳، این شرکت درآمد ماهانه ۷۵۰هزار دلار و نرخ رشد ۵۰ درصد در ماه را گزارش کرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۳، تی‌اسپرینگ مورد تایید وای‌کامبینیتور (شتاب‌دهنده استارتاپی‌) قرار گرفت. در عرض ۲هفته این شرکت ۱٫۳ میلیون دلار بودجه دریافت کرد. در آخرین گزارش‌ها آمده است که این شرکت در حال حاضر ۲۲۰ کارمند دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.